probleem banshee

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Ralph schreef:En dan moet je nog een Block off kit gaan kopen
Hoeft niet. Ik pakte het toen alleen gelijk rigoreus aan. :wink:
Daan
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 240
Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door ger »

he daan,

heb jij ook een banshee en wat voor mods heb jij er op zitten ?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

dit is de shee van daan waar we allemaal jaloers op zijn!

Afbeelding
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 240
Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door ger »

heel strak !!!!!
en met kenteken helemaal top !!!!
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Da's nog een oude foto. Inmiddels zitten er wat meer mods op. :wink: Ik zal binnenkort wel nieuwe foto's posten.

M'n mods zijn:
Pro Design ProFlow clamp met K&N en Outerwear
Geen deksel op de airbox
Pro Circuit uitlaatsysteem met spark arresters
Trailtech teller met dashboard
Pro Design Mega flow impeller (verbeterd de koeling en de betrouwbaarheid)
QuickSand +2+1 chroommolybdeen MX-style A-armen
QuickSand +2 aluminium stuurstangen
stalen Galfer remleidingen voor
Gevlakte cilinderkop met aangepaste domes
Barnett Dirt Digger koppelingsplaten met heavy duty veren
Timing +4 graden
TORS block-off kit
15 tands tandwiel voor (ipv 14 tands)
boost bottle
Goldspeed voorbumper (Duncan style)
Goldspeed nerfbars
Daan
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

en toen werd het stil... :shock:

boost bottle? :roll: :wink:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 240
Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door ger »

ik wil ook andere uitlaten en filter
wat hebben deze jou gekost als ik vragen mag
als ik uitlaten koop denk ik dat ik toomey t6 neem
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 240
Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door ger »

even over die boost bottle
geeft zo'n ding nog wat ?
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Deze was uiteindelijk rond de 900 euro (verzendkosten, BTW, etc. :roll: ).
Wat ik als eerste zou doen is de standaard luchtfilter-setup vervangen door een Pro Design Pro Flow systeem. Bij het standaardsysteem is de kans dat je vuil aanzuigt extreem groot wanneer je het filter niet exact in de nokjes plaatst. Hierbij kun je dan kiezen uit een versie met UNI-filter (schuim) en een K&N versie. K&N geeft net iets meer vermogen, maar de UNI is wat geschikter als je heel vaak door plassen e.d. rijdt of als je vaak in zeer droge omgevingen rijdt (iets dat in Nederland niet echt van toepassing is).
Dit systeem geeft ook een flinke winst (volgens veel dyno's wordt een dal in het middengebied met iets van 15PK opgekrikt (niet te verwarren met 15PK meer piekvermogen)) :shock: .

Wat uitlaten betreft, dat is bij de Banshee een lastige keus vanwege het grote aanbod. Ik heb een maand of 4 over de keuze gedaan. :shock: Wat voor rijgebied heb je (MX, trail, open vlaktes, veel heuvels, etc.)?

De boost bottle gaf me iets betere gasreactie toen m'n Banshee nog standaard was. Dit voornamelijk bij lage toeren. Ik hoor echter uit veel richtingen dat de standaard balanspijp beter werkt bij redelijk getunede motoren en dat de echte dragracers (ook gepoort voor dit doeleinde) zelfs vermogen in hoge toeren winnen door de openingen van de balanspijp compleet dicht te stoppen (dit wel ten koste van vermogen bij lage toeren, maar dat gebied is toch niet van belang voor een dragracer :) ).
Nu is het niet zo dat boost bottles compleet nutteloos zijn. Ze kunnen ook speciaal voor je motor ontworpen worden en zo je aantal PK's net iets omhoog krikken. Dit is alleen vrij kostbaar. :( Ik weet inmiddels niet echt meer of ik wel of niet geloof in de 'one-type-helps-all' boost bottle. Maar hij zit me niet in de weg, dus laat ik hem er lekker op zitten. :wink:
Daan
Tony
Quadrider
Quadrider
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 22:08
Contacteer:

Bericht door Tony »

Heeft er nog niemand een kill-switch op zitten of zo, hier heeft niemand het over. Dit is wel zo veilig, voor jezelf, je motor, en omstanders, alsje er eens een keer afkiepert!
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Een killswitch is niet iets waar je hele verhalen over gaat schrijven....Zit weinig techniek in.
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Think YAMAHA = THINK T.O.R.S :twisted: :twisted:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Of we nou zo blij moeten zijn met die T.O.R.S. :roll: :P
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Ralph schreef:Of we nou zo blij moeten zijn met die T.O.R.S. :roll: :P
Mij valt 'ie in ieder geval niet meer lastig. :mrgreen:
Daan
Plaats reactie