Crossbotten waterdicht maken en voeten droog houden

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Crossbotten waterdicht maken en voeten droog houden

Bericht door No Limit W-tec »

Jullie rijden toch allemaal met crossbotten (niet die rubberen laarzen bedoel ik hé) ?

Wel dan weet je intussen ook wel al dat die na een tijdje niet meer waterdicht zijn. Met als gevolg natte en koude voeten... Niet prettig dus !

Er zijn een aantal oplossingen.

Vooreest is de grootste boosdoener de naad tussen de zool en laars zelf die meestal genaaid is. Blaas maar eens met perslucht in de laars, dan voel je de wind langs de naad naar buiten komen. Oplossing : laars mooi proper maken en goed laten drogen. Vervolgens naar Gamma of dergelijke om een bus afdichtskit (silicone) in een passende kleur van je laarzen als mogelijk. Naad volledig bedekken met silicone. Als je niet echt handig bent en geen ervaring hebt met siliconebus, dan maar iemand anders vragen voor je er een boeltje van maakt. De silicone kan je best glad strijken door wat vloeibare zeep op je vinger te doen, dan blijft de silicone niet aan je vingers kleven.

Tweede mogelijkheid is om waterdichte kousen te kopen. Klinkt misschien stom maar ze bestaan echt. Ik heb er een paar, zijn niet goedkoop maar werken echt ! http://www.sealskinz.com/

Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ik spuit ze wel es in met vernis dat helpt ook maar dit vin ik ook wel een goeie tip
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

De mijne (Acerbis, goeie boel) zijn na meer dan een jaar toch nog héél waterdicht 8)
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ik heb gearne van 10 jaar oud ofzo die zijn ook prima dicht hoor
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
quadfreakske
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Re: Crossbotten waterdicht maken en voeten droog houden

Bericht door quadfreakske »

No Limit YFZ schreef:Jullie rijden toch allemaal met crossbotten (niet die rubberen laarzen bedoel ik hé) ?

Wel dan weet je intussen ook wel al dat die na een tijdje niet meer waterdicht zijn. Met als gevolg natte en koude voeten... Niet prettig dus !

Er zijn een aantal oplossingen.

Vooreest is de grootste boosdoener de naad tussen de zool en laars zelf die meestal genaaid is. Blaas maar eens met perslucht in de laars, dan voel je de wind langs de naad naar buiten komen. Oplossing : laars mooi proper maken en goed laten drogen. Vervolgens naar Gamma of dergelijke om een bus afdichtskit (silicone) in een passende kleur van je laarzen als mogelijk. Naad volledig bedekken met silicone. Als je niet echt handig bent en geen ervaring hebt met siliconebus, dan maar iemand anders vragen voor je er een boeltje van maakt. De silicone kan je best glad strijken door wat vloeibare zeep op je vinger te doen, dan blijft de silicone niet aan je vingers kleven.

Tweede mogelijkheid is om waterdichte kousen te kopen. Klinkt misschien stom maar ze bestaan echt. Ik heb er een paar, zijn niet goedkoop maar werken echt ! http://www.sealskinz.com/

Nikolas

ik draag als ik ga crossen altijd van die leger laarzen of combats of hoe noemen ze dat en ze zijn heel goed waterdicht hoewel ik bijna iedere keer natte voeten heb omdat de plassen altijd te diep zijn dus loopt het er langs boven in

als je koude voeten moest hebben kan je een vel krantenpapier rond je sokken doen, klinkt raar maar helpt goed

grtzzz
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

Mika schreef:De mijne (Acerbis, goeie boel) zijn na meer dan een jaar toch nog héél waterdicht 8)
ik heb ook acerbis al 2 jaar en nog water dicht
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

quadfreakste der is daar een goede oplossing voor voor die natte voeten gewoon je voeten opheffen als je door het water rijdt of met je knieën op het zadel gaan liggen.
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Ik heb al gezien dat ze gewoon plakband rond hun botten en broek doen om het water weg te houden :)
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

kheb mijne ook al een jaar ik vet ze na elke keer( na het afspuiten ( trug in met gewone olie speciaal voor de botte en heb tot nu toe nog lekker warme voetjes :D
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Mijn 5 jaar oude rotsidi`s zijn zo lek als een zeef. Ik doe ook soms plakband rond mn laarzen omdat ze dan niet open gaan, zoals in Bentelo... en de sluitingshaakjes niet blijven steken in mn heelguards.

@ Nikolas: BEDANKT VOOR DE TIP :D
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

als je gewoon toerrijder bent en hebt een broek om in je botten te steken kan je bovenaan toetapen. Voorderest heb ik rino botten en moet je gewoon inspuiten met siliconenspray nadat je ze gekuist hebt en af en toe de nageltjes is beter inslaan. voor derest zijn ze heel droog.
greetz
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

ik kan mijn rino botten gebruiken gelijk een zeef nu, zijn 9 maanden oud. Hoe doe ik het iedereen doet er langer over. We gaan daar ne keer sealbount aan doen dan se
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Deekske »

effe off-topic, ma Quadfreakske uwe avater moet niet op ware grootte zijn e :wink:
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Deekske schreef:effe off-topic, ma Quadfreakske uwe avater moet niet op ware grootte zijn e :wink:
ik ondevindt geen problemen, lang leve de breedbeeld WTUG schermen :lol:
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Deekske »

heb ook geen problemen, 22" scherm groot genoeg, maar denk dat er anderen zijn die wel wat naar links en rechts kunnen klikken...
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
Plaats reactie