Crossbotten waterdicht maken en voeten droog houden
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Crossbotten waterdicht maken en voeten droog houden
Jullie rijden toch allemaal met crossbotten (niet die rubberen laarzen bedoel ik hé) ?
Wel dan weet je intussen ook wel al dat die na een tijdje niet meer waterdicht zijn. Met als gevolg natte en koude voeten... Niet prettig dus !
Er zijn een aantal oplossingen.
Vooreest is de grootste boosdoener de naad tussen de zool en laars zelf die meestal genaaid is. Blaas maar eens met perslucht in de laars, dan voel je de wind langs de naad naar buiten komen. Oplossing : laars mooi proper maken en goed laten drogen. Vervolgens naar Gamma of dergelijke om een bus afdichtskit (silicone) in een passende kleur van je laarzen als mogelijk. Naad volledig bedekken met silicone. Als je niet echt handig bent en geen ervaring hebt met siliconebus, dan maar iemand anders vragen voor je er een boeltje van maakt. De silicone kan je best glad strijken door wat vloeibare zeep op je vinger te doen, dan blijft de silicone niet aan je vingers kleven.
Tweede mogelijkheid is om waterdichte kousen te kopen. Klinkt misschien stom maar ze bestaan echt. Ik heb er een paar, zijn niet goedkoop maar werken echt ! http://www.sealskinz.com/
Nikolas
Wel dan weet je intussen ook wel al dat die na een tijdje niet meer waterdicht zijn. Met als gevolg natte en koude voeten... Niet prettig dus !
Vooreest is de grootste boosdoener de naad tussen de zool en laars zelf die meestal genaaid is. Blaas maar eens met perslucht in de laars, dan voel je de wind langs de naad naar buiten komen. Oplossing : laars mooi proper maken en goed laten drogen. Vervolgens naar Gamma of dergelijke om een bus afdichtskit (silicone) in een passende kleur van je laarzen als mogelijk. Naad volledig bedekken met silicone. Als je niet echt handig bent en geen ervaring hebt met siliconebus, dan maar iemand anders vragen voor je er een boeltje van maakt. De silicone kan je best glad strijken door wat vloeibare zeep op je vinger te doen, dan blijft de silicone niet aan je vingers kleven.
Tweede mogelijkheid is om waterdichte kousen te kopen. Klinkt misschien stom maar ze bestaan echt. Ik heb er een paar, zijn niet goedkoop maar werken echt ! http://www.sealskinz.com/
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Re: Crossbotten waterdicht maken en voeten droog houden
No Limit YFZ schreef:Jullie rijden toch allemaal met crossbotten (niet die rubberen laarzen bedoel ik hé) ?
Nikolas
ik draag als ik ga crossen altijd van die leger laarzen of combats of hoe noemen ze dat en ze zijn heel goed waterdicht hoewel ik bijna iedere keer natte voeten heb omdat de plassen altijd te diep zijn dus loopt het er langs boven in
als je koude voeten moest hebben kan je een vel krantenpapier rond je sokken doen, klinkt raar maar helpt goed
grtzzz
-
- Quadrunner
- Contacteer:
ik heb ook acerbis al 2 jaar en nog water dichtMika schreef:De mijne (Acerbis, goeie boel) zijn na meer dan een jaar toch nog héél waterdicht
::::::: team dqt ::::::::::::
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadracer
kheb mijne ook al een jaar ik vet ze na elke keer( na het afspuiten ( trug in met gewone olie speciaal voor de botte en heb tot nu toe nog lekker warme voetjes
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen