vraagje over voorbocht

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

vraagje over voorbocht

Bericht door Robby »

zoals de kenners onder jullie weten gaat de voorbocht van de warrior 1st naar beneden en draait hij dan omhoog tot bij het aansluitingsstuk van de ambriage en daar wordt hij aangesloten met de demper. Nu ken ik iemand ie me een voorbocht kan maken, die zoals een yfz450 is, zo licht gedraaid en rechtstreeks naar de demper.
Maar men vraag is wat is het resultaat hiervan? je krijgt dus een voorbocht die 1/3 minder lang is dan de originele.
greetz
Gebruikersavatar
Yamaster
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:04
Locatie: Vlaams Brabant ( Kortenaken )
Contacteer:

Bericht door Yamaster »

Volgens mij geeft bij 4takt de demper het meeste vermogen, dus die bocht zal niet zoveel uithalen.
!Project YFZ 500 2t!
==> www.bojar-racing.be <==
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Bij 2takt heeft de bocht idd meer effect als bij 4takt, maar je zult wel wat verschil merken denk ik ja.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rearwheel driv'in
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 okt, 2004 15:55
Locatie: Boalder

Bericht door Rearwheel driv'in »

Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief... :?

Is het niet zo dat;

een dunne voorbocht (kleine luchtdoorgang veel weerstand) zorgt voor pk's in de hoge toeren. onderin niks.

een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren. :?:

Daarbij is jouw quad 2takt :?: moet die het dan niet van de hoge toeren hebben?

Maar, proberen kun je altijd. wellicht gaat ie dan super..

veel succes....
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Warrior is vier takt

Is het niet hoe sneller de gassen er uit kunnen hoe beter de verbranding en hoe sneller je gaat ? Zal wel miniem verschil zijn maar toch
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

de lengte is niet het belangrijkst, maar wel de eerste cm's na de cilinder. de kromming die de bocht dan maakt, bepaald de vermogenswinst over de lijn. kort is niet altijd goed.

ik zou voor een warrior naar buiten komen, en dan gewoon recht naar achter, die zijn voor de warrior het efficiënst.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Als je de bocht veranderd en daardoor de lengte anders uitkomt heb je een efficientere doorstroom wat dus in principe beter vermogen levert alleen moet je dan ook weer de dikte goed aanpassen om nog wel voldoende tegendruk te houden. is niet zo simpel daarom kost een uitlaat ook veel geld :wink:
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Rearwheel driv'in schreef:Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief... :?

Is het niet zo dat;

een dunne voorbocht (kleine luchtdoorgang veel weerstand) zorgt voor pk's in de hoge toeren. onderin niks.

een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren. :?:


veel succes....
Gaat dit over 2 takt, dan zou ket kloppen maar met een viertakt is het precies andersom. En als het over een 2 takt gaat zou ik me niet zo druk maken over het eerst stukje van de uitlaat hoe dik die is, De meeste pk winst zit bij het expansie gedeelte.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Frank MB schreef:
Rearwheel driv'in schreef:Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief... :?

Is het niet zo dat;

een dunne voorbocht (kleine luchtdoorgang veel weerstand) zorgt voor pk's in de hoge toeren. onderin niks.

een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren. :?:


veel succes....
Gaat dit over 2 takt, dan zou ket kloppen maar met een viertakt is het precies andersom. En als het over een 2 takt gaat zou ik me niet zo druk maken over het eerst stukje van de uitlaat hoe dik die is, De meeste pk winst zit bij het expansie gedeelte.
nee deze theorie van rearwhell... gaat op voor 4takt
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Rik350 schreef:
Frank MB schreef:
Rearwheel driv'in schreef:Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief... :?

Is het niet zo dat;

een dunne voorbocht (kleine luchtdoorgang veel weerstand) zorgt voor pk's in de hoge toeren. onderin niks.

een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren. :?:


veel succes....
Gaat dit over 2 takt, dan zou ket kloppen maar met een viertakt is het precies andersom. En als het over een 2 takt gaat zou ik me niet zo druk maken over het eerst stukje van de uitlaat hoe dik die is, De meeste pk winst zit bij het expansie gedeelte.
nee deze theorie van rearwhell... gaat op voor 4takt
Ieder zijn eigen theorie dan maar :wink:
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

nee wat hij zegt klopt door de goede doorstroom bij dikker uitlaat kan je doorblazen in het begin maar minder tegendruk in hoge toeren en bij dunner meer tegendruk in hoge toeren dus iets betere prestatie daar bij 2t is het tegendrum verhaal heel anders wegens geen kleppen daarom is een expansiepot nodig die worden berekend qua inhoud en vorm en noem maar op hele moeilijke kost allemaal weet ik ook niet het fijne van.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie