vraagje over voorbocht
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
vraagje over voorbocht
zoals de kenners onder jullie weten gaat de voorbocht van de warrior 1st naar beneden en draait hij dan omhoog tot bij het aansluitingsstuk van de ambriage en daar wordt hij aangesloten met de demper. Nu ken ik iemand ie me een voorbocht kan maken, die zoals een yfz450 is, zo licht gedraaid en rechtstreeks naar de demper.
Maar men vraag is wat is het resultaat hiervan? je krijgt dus een voorbocht die 1/3 minder lang is dan de originele.
greetz
Maar men vraag is wat is het resultaat hiervan? je krijgt dus een voorbocht die 1/3 minder lang is dan de originele.
greetz
- Yamaster
- Easy Quadrider

- Contacteer:
Volgens mij geeft bij 4takt de demper het meeste vermogen, dus die bocht zal niet zoveel uithalen.
!Project YFZ 500 2t!
==> www.bojar-racing.be <==
==> www.bojar-racing.be <==
-
Rearwheel driv'in
- Toeschouwer

Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief...
Is het niet zo dat;
een dunne voorbocht (kleine luchtdoorgang veel weerstand) zorgt voor pk's in de hoge toeren. onderin niks.
een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren.
Daarbij is jouw quad 2takt
moet die het dan niet van de hoge toeren hebben?
Maar, proberen kun je altijd. wellicht gaat ie dan super..
veel succes....
Is het niet zo dat;
een dunne voorbocht (kleine luchtdoorgang veel weerstand) zorgt voor pk's in de hoge toeren. onderin niks.
een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren.
Daarbij is jouw quad 2takt
Maar, proberen kun je altijd. wellicht gaat ie dan super..
veel succes....
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Een achteruit is voor mietjes.
de lengte is niet het belangrijkst, maar wel de eerste cm's na de cilinder. de kromming die de bocht dan maakt, bepaald de vermogenswinst over de lijn. kort is niet altijd goed.
ik zou voor een warrior naar buiten komen, en dan gewoon recht naar achter, die zijn voor de warrior het efficiënst.
ik zou voor een warrior naar buiten komen, en dan gewoon recht naar achter, die zijn voor de warrior het efficiënst.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
Als je de bocht veranderd en daardoor de lengte anders uitkomt heb je een efficientere doorstroom wat dus in principe beter vermogen levert alleen moet je dan ook weer de dikte goed aanpassen om nog wel voldoende tegendruk te houden. is niet zo simpel daarom kost een uitlaat ook veel geld 
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Gaat dit over 2 takt, dan zou ket kloppen maar met een viertakt is het precies andersom. En als het over een 2 takt gaat zou ik me niet zo druk maken over het eerst stukje van de uitlaat hoe dik die is, De meeste pk winst zit bij het expansie gedeelte.Rearwheel driv'in schreef:Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief...![]()
Is het niet zo dat;
een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren.![]()
veel succes....
-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
nee deze theorie van rearwhell... gaat op voor 4taktFrank MB schreef:Gaat dit over 2 takt, dan zou ket kloppen maar met een viertakt is het precies andersom. En als het over een 2 takt gaat zou ik me niet zo druk maken over het eerst stukje van de uitlaat hoe dik die is, De meeste pk winst zit bij het expansie gedeelte.Rearwheel driv'in schreef:Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief...![]()
Is het niet zo dat;
een dikke voorbocht (veel lucht, weinig weerstand) zorgt voor veel vermogen onderin maar niks in de hoge toeren.![]()
veel succes....
Ieder zijn eigen theorie dan maarRik350 schreef:nee deze theorie van rearwhell... gaat op voor 4taktFrank MB schreef:Gaat dit over 2 takt, dan zou ket kloppen maar met een viertakt is het precies andersom. En als het over een 2 takt gaat zou ik me niet zo druk maken over het eerst stukje van de uitlaat hoe dik die is, De meeste pk winst zit bij het expansie gedeelte.Rearwheel driv'in schreef:Ja, je zult het zeker merken... positief of negatief...![]()
Is het niet zo dat;
veel succes....
-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
nee wat hij zegt klopt door de goede doorstroom bij dikker uitlaat kan je doorblazen in het begin maar minder tegendruk in hoge toeren en bij dunner meer tegendruk in hoge toeren dus iets betere prestatie daar bij 2t is het tegendrum verhaal heel anders wegens geen kleppen daarom is een expansiepot nodig die worden berekend qua inhoud en vorm en noem maar op hele moeilijke kost allemaal weet ik ook niet het fijne van.