Niet optrekken....

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
MC_Orie

Niet optrekken....

Bericht door MC_Orie »

Ja, ik ben gisteren gaan crossen ( in redelijk veel modder).En naar het einde toe trok de quad heel slecht.Ik d8 van ja dat zal wel modder zijn die overal tussen zit enzo.Nu gisteren hem afgespoten, vandaag even gereden en hij trekt nog niet goed :shock: Ik kan gerust pin gas geven maar de motor komt niet op toeren!Lijkt eigenlijk een beetje alsof de rem vanachter spant, maar dit is niet zo want als ik koppeling loslaat bolt hij goed door dus er hangt niets vast.Ik heb al naar de luchtfilter gekeken(voor de hand liggend).Maar daar scheelde niets mee.Nu is de vraag, wat kan dit zijn??
Ciao!
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

choke? handrem? vuile bougie ? ik heb wel eens iets gehoord over tors maar ik weet niet precies wat het is en of ht wel opjou quad zit.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

choke niet....Handrem ook niet maar bougie kan...Om de hoeveel tijd moet ge deze vervangen?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Als je lage toeren rijd vooral in de modder smoor je de motor nog wel eens en dan slaat ie wel eens zwart dus even remmenreiniger er op en met een staalborsteltje afborstellen. Of vervangen en dan loopt ie hopenlijk weer goed.

MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

Op de bougie bedoel je??Anders haal ik gewoon even een nieuwe, deze zit er al redelijk lang in (+- 7maand)Is dit lang?
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

srr zalk doen!Hopelijk werkt het
kawa400
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kawa400 »

Tis te hopen dat het daarmee opgelost zal zijn. Vond het ook al raar ja de zaterdag toen je zo ver achterbleef :wink: .
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

luchtfilter al eens nagekeken?of mss is je carb. vuil!
====>team DQT<====

trx450r
kawa400
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kawa400 »

Het was ook zo dat hij het niet altijd voorhad. Bij momenten kon hij voluit gaan en toen we terug reden deed hij het weer( niet optrekken)
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Carb of bougie vuil, als hij ook slechter start gok ik op de bougie (en als het dan nog niet gaat na schoon maken, nieuwe bougie want dan zal die ook niet meer zo goed vonken)
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

Laat ons hopen dat het de bougie is!
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Toen ik de warrior nog had was het altijd de bougie gewoon even vervangen kost 4.50 en dan liep ie wel weer bij vollegas doet ie het wel gewoon omdat de vonk dan sterker is en door de kool of vetaanslag heen vonkt maar lekker lopen doet ie niet ik had dit meestal bij smoren vd motor dwz te hoge versnelling draaien dat ie net niet afslaat maar dan verbrand ie niet goed en slaat ie meestal zwart.

MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:shock: Bougie zag ZWART de eerste 2-3 cm was zwart van de bougie!Toen wat afgeschuurd en propergemaakt en trekt weer normaal( tot nu toe :wink: )
Bedankt iedereen
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Toen wat afgeschuurd en propergemaakt en trekt weer normaal( tot nu toe )
Bougie kost niet veel, als ze echt zo zwart zag kan je mss beter gelijk een nieuwe steken
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
Plaats reactie