afstelling kfx 400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

nog enkele richtlijnen, dit is de configuratie die te vergelijken is met inlaat en uitlaatmods:

04 Z400
FMF Powercore 4 slip-on, K&N filter & OuterWear, no air box lid
-> DJ needle 3rd clip & 150 Mikuni main jet, pilot screw 3.5


Hmf slip on/no lid
Twin air filter
-> 150 Mikuni main/2.5 on the pilot screw
25 pilot


Black Chrome Bill Ballance pipe
K&N Proflow/ No lid
-> Dynojet 160/3rd clip/Stock Pilot 3 turns/close enough to sea level


...


Dus ik zou denken dat jullie zeker niet te rijk zitten!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Let wel op:

Je kunt absoluut geen resultaten uit Amerika vergelijken met hier....hoogte en vochtigheid zijn totaal anders!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

inderdaad :arrow: bestaan wel vergelijkende tabellen vochtigheid in functie van de dichtheid (luchtdruk) zo kan je het met interpoleren wel uitrekenen
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ik zou als basis de afstelling volgen die Ruud frederiks van Tovami voorschrijft.

Heeft er iemand geen dyno kitje liggen ?

Zet deze gegevens eens op het forum.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Teunie schreef:Let wel op:

Je kunt absoluut geen resultaten uit Amerika vergelijken met hier....hoogte en vochtigheid zijn totaal anders!
ah nee das waar, maar let ook: bij die laatste staat "at sea level" erbij vermeld.
En de vochtigheid aan de oostkust vd USA zal imho niet al te veel verschillen met die hier aan onze zee. Kdurf zelfs zeggen dat de variatie hier op zich al redelijk groot is, terwijl je hier ook niet gaat jetten voor verschillende vochtigheden.

Meestal zitten ze daar hoger (als het er niet bij staat), en dan zouden ze juist nog rijker moeten zitten.

En op de koop toe zit men over heel de wereld met een standaard quad met een 130 Mikuni mainjet opgescheept, en blijkt vrij goed te werken voor al die verschillende omgevingen!

Ik zou idd ook eerst beginnen met Ruud Fredriks jetwaarden, gaf voor mij toch al een op het eerste zicht perfecte jetting.
White LTZ-450 - powered by MSD -
andy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 21:52
Locatie: Dentergem(België)

Bericht door andy »

Dag fré ik bel je wel eens
ik moet wel zeggen dat mn quad perfect loopt zonder deksel
zeer hard zelf weinig verschil met iemand met een tm36 carbu

daarom twijvelt hij met deksel hij krijgt niet genoeg lucht volgens dat hij benzine krijgt
mn enige probleem is dat die luchtfilterpot na elke modder rit gelijk een visbokaal is
ik reinig hem veel maar na iedere rit steekt ook rap tegen daarom zou ik iets anders moeten vinden é bvb gelijk je zegt snorkel eraf
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

een mogelijke oplossing is bijvoorbeeld een powerlid (K&N filter). Maar morgen ga ik op zoek naar een goede en goedkope oplossing ter vervanging van dergelijke aftermarket doorlatende deksels.

Probeer anders eens van dat kapje van je snorkel te halen (steunt op de tank), MET deksel op. Misschien loopt ie dan toch al wat beter.

En anders kan je voorlopig nog dat rubberen tuitje aan de onderkant van je luchtfilterbox erafhalen, als er dan water in komt, dan loopt het er ook weer uit.
Maar denk er dan wel aan dat je niet in een rivier/plas mag gaan rijden die tot aan de onderkant van de airbox komt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie