Eerst de quad starten en ralenti een beke verhogen want stond een beke aan de lage kant. Dan ff rijden tot hij warm was, eens warm ne keer volle teut getrokken enja kwam al tot de constatatie dat er een grote sproeier in moest maar ik was het nie 100% zeker. Hield een klein beke in als het ware op hoge toeren. Heb er dan maar de 140 ingezwiert.
Bij de tm is dit heel snel en gemakkelijk te doen, boutje van 17 lossen en sproeier eruit en ander erin. Alhoewel hem terug insteken wat geduld vraagt wegens niet al te veel plaats.
Dan opnieuw volle teut gegeven enja was al beter naar mijn gedacht.
Nu de naald.
Ik had al het gevoel dat hij over de gehele lijn niet echt doortrok dus heb ik ff de naald een clipje lager gestoken zodat die hoger komt te staan. Vond het merkelijk beter maar ik zou nog eens een armer positie testen ook om zeker te zijn.
Om de naald een clipje te wijzigen is dit ook zeer snel gedaan met de tm36. Bovendeksel losschroeven, inbussleutel nemen en vijsje een klein beke lossen, haakje opzij en haal maar de naald uit. Gedaan met dat gepruts van membraam van de originele carb.
Dan heb ik een eind gaan rijden en een beke zitten spelen met gas om de respons een beke te controleren als het ware. Die gaat merkelijk goed voor de moment, als je drukt op gas dan wil de quad merkelijk vooruit.
Nu na een 15 min rijden ben ik dan maar eens begonnen met de luchtschroef in te stellen. Eerst helemaal dichtgedraaid en dan 2 toerkes open. einde gereden en heb die dan eens op 1 toer geplaatst. Hmmmm dit was het niet echt naar mijn gedacht. Ok dan maar eens 3 toeren. Ooooooo da was al beter. Direct respons zal ik maar zeggen. Nu eens nog een beke zitten prusten met die luchtschroef heb ik die nadien toch maar op 3 laten staan en een beke de ralenti moeten bijregelen.
Op naar de laatste stap. De acc pomp
Slotwoord:
Ik ben als het ware tevreden over de tm36. De respons van de carb is direct en dat is merkelijk voelbaar tov van originele. Vindt het zeker geen miskoop alhoewel de aanpassingen die ik heb moeten ondergaan wel extreem zijn, maar daar heb ik geen bezwaar tegen, ik hou als het ware om alles aan te passen naar mijn gedacht.
Nu, het systeem die er ontworpen is, die je in de werkplaats kan bekijken, is naar mijn gedacht geslaagd. De veer heeft zich nu een beetje gezet en zal ik de eerst komende dagen een beetje moeten opspannen worden want die zou durven terug traag dicht gaan. Zoiets was ik weliswaar te verwachten en stond ik niet met een vraagteken boven het hoofd.
Het jetten van de carb is eenvoudig maar toch ben ik niet 100% zeker van mijn stuk. In de toekomst zal ik eens een testbank raadplegen en zal dit moeten bewijzen hoe goed hij afgesteld staat. Zal dan ook direct weten welk koppelwinst en vermogen ik ga bijkrijgen.
Voila ne hele boterham om te lezen. Ik ben tevreden over de aankoop en hoop dat de anderen dit ook zullen zijn.