Voila, heb de boosdoener gevonden die het gerammel veroorzaakt.
Aan een kymco 250 is er zo een spul (ken de benaming niet) waarmee je hem in gang kunt trekken (zoals een grasmachien).
zie foto
Onlangs heb ik dat eens moeten gebruiken omdat ik hem niet meer gestart kreeg en toen is daar binnenin iets afgebroken.
Dat klein stukje plastiek dat is afgebroken zorgt ervoor dat de 2 metalen klemmetjes waarmee je de motor eigenlijk in gang zwengeld op hun plaats houd. Doordat dit stukje is afgebroken, zit er zo 1 klemmetje los en maakt dat rammelend lawaai.
Ik denk niet dat het echt kwaad kan, maar nu zit ik met een ander probleem, toen ik dat cover er teug wou opzetten heb merkte ik dat er ineens 2 van die bouten begonnen zot te draaien ..
Wat nu gedaan

alles mooi terug in elkaar steken met het kapotte stukje en mee naar de dealer rijden en via de fabrieksgarantie laten regelen ?
Ik heb er nogthans belange niet veel kracht opgezet.. Getverdekke, t'moet weer bij mij gebeuren he ..
Dus wees gerust, die vario kit steken zal ik zelf niet proberen, god weet wat maak ik nog allemaal stuk ..
Blijkbaar zijn er sommige niet echt geboren om mekanieker te zijn