Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeft
Grtz
Sprot
Ok , bedankt !
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem
Ik ben ook automechanicien,ik ben er in groot geworden en 12j zelfstandige geweest,maar werk nu een 3.5j voor nen baas als chef mechanieker bij Jaguar.
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeft
Grtz
Sprot
Ok , bedankt !
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem
je moet mijn naam niet door de modder trekken he, heb gezegd dat olieverbranding en slecht afgestelde kleppen niets met elkaar te maken hebben... blauwe rook kan je ook hebben bij slechte verbranding door slecht afgestelde kleppen.(meestal als je gas toedraait bij hoger toerental) als ie altijd blauw rookt is het niet uitgesloten dat hij olie neemt. tenzij het een 2takt is
dempsey heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de hoeveelheid olie die er gebruikt word op pakweg 200km. zolang dit niet gebeurd is kunnen er geen conclusies getrokken worden.
greetz
het was niet de bedoeling om je zwart te maken ofzo hoor ! Ik was diegene die hier fout was Dus valt je niets te verwijten.
en je hebt mijn quad prima hersteld Dus niet negatief bedoeld hoor ( nogmaals dank daarvoor )
We zullen zeker maar ONtopic gaan ...
zoals iemand hier al zei : motorblok opengooien en alles eens controleren lijkt me ook de beste optie. ( want er kunnen veel verschillende factoren zijn )
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Zuigersegmenten, olie schrapertjes van de kleppen (passeer je toch als je een foto gaat maken van de zuiger), doodgewone lek, foute olie ingepakt (te dun) , ...
Kan vanalles zijn, maar zeker nakijken anders grotere problemen!
aan te raden weet ik niet echt maar als ik ooit moet werken aan mijn moterblok laat ik hem direct licht tunen voor meer pk's als hij toch open ligt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
kleprubbers vervangen
klepsteel/klepgeleider speling nazien
speling piston/cilinder nazien
zuigerveren vervangen
dat de spelingen nog binnen hun tolerantie zijn dan volstaat het vervangen van de zuigerveren en rubbers van de kleppen.
das veel moet ik zeggen.
Op 1000km verbruikt de mijne nog geen 100ml. Denk zelfs dat het nog stuk minder is dan 100ml. 100ml vinnek ook al veel voor 1000km.
kzal ng es kijken.
maar zoals je al zei sg6 is het moeilijk te controleren.
de ene keer staat er meer in de oliebak de andere keer minder...
maar als ie dan olie verbruikt wat moet ik dan vernieuwen?