Tips??

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

ardman schreef:100 KM/U, er zijn maar weinig utility quads die dat halen en yamaha heeft er geen. Wat betreft verzekeren en kenteken is per land verschillend, Kom je uit Belgie of Nederland?

gr,
Ard
Grizzly 105 standaard.
Ik denk dat een Kodiak 450 toch wel 90 haalt?
Ik zou niet twijfelen, ik denk dat er veel mensen hun Kodiak 450 hebben weggedaan voor de onafhankelijke achtervering, dus die met een vaste as moet je zeker kunnen vinden 2dehands!
Ik zou zeker voor 1 gaan ingeschreven als landbouwvoertuig, kost veel minder en je mag even vlug rijden als moto-plaat...
Ik denk dat er geen nadelen zijn verbonden aan een automaat... Qua onderhoud en duurzaamheid toch niet, bij een ketting moet je ze nog smeren, bij cardan zelfs niet.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

ow sorry mannen had niet gezien dat het over een utility gong
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: za 08 jan, 2005 08:16
Locatie: sint niklaas

Bericht door toet »

jong das een moeilijke vraag, welke quad koop ik best.
Zelf ben ik voorstander van ne 4x4 quad, maar die 4x2 sport dingens gaan natuurlijk wel sneller maar als ge in de winter int bos gaat rijden steekt ge met kop en schouders boven want zo ne 4x2 zit direkt vast.
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

je meot goed vergelijken want dan doe je een goede keuze :D
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

toet schreef:jong das een moeilijke vraag, welke quad koop ik best.
Zelf ben ik voorstander van ne 4x4 quad, maar die 4x2 sport dingens gaan natuurlijk wel sneller maar als ge in de winter int bos gaat rijden steekt ge met kop en schouders boven want zo ne 4x2 zit direkt vast.

hehe :D
Daar heb ik iets op gevonden :D
Afbeelding
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

voila het leevend voorbeeld hij geraak nu overal uit (als hij het ergens kan aan vast maken :D )
Laatst gewijzigd door Sebastien op za 18 jun, 2005 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
ardman

Bericht door ardman »

Een Grizzly loopt echt niet harder dan 100, misschien op de teller, maar echte km haalt hij het net niet...

gr,
Ard
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

Ik ga er voornamelijk mee op de openbare weg rijden , maar wij wonen in de bossen dus daar kan ik ook wel eens voluit gaan (Is er eigenlijk een wetgeving over waar je wel en niet mag rijden met een quad?)
Voor quads geld hetzelfde als voor andere voertuigen: op de openbare weg blijven en zeker ni zomaar den bos induiken! Door de heisa rond het wildcrossen zou dat je wel is zuur kunnen opbreken.
When going gets tough, the tough get going
Gebruikersavatar
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 19 nov, 2004 18:08
Locatie: stekene
Contacteer:

Bericht door Red King »

Toine schreef:
Ik ga er voornamelijk mee op de openbare weg rijden , maar wij wonen in de bossen dus daar kan ik ook wel eens voluit gaan (Is er eigenlijk een wetgeving over waar je wel en niet mag rijden met een quad?)
Voor quads geld hetzelfde als voor andere voertuigen: op de openbare weg blijven en zeker ni zomaar den bos induiken! Door de heisa rond het wildcrossen zou dat je wel is zuur kunnen opbreken.
Op de weg blijven? Dan koop je toch beter een wagen of een goede fiets?
Suzuki - Kingquad
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 25 apr, 2005 07:25
Locatie: Vilvoorde

Bericht door Racer'ken »

Hallo,

Zelf heb ik een Raptor660, op terein niet te vergelijken met een 4x4 natuurlijk maar niemand gaat ontkennen dat een "sport-quad" ook goed zijn plan kan trekken in't veld/bos.
Persoonlijk vind ik een quad zoals een Raptor iets toffer om mee op de baan de rijden dan een 4x4, beetje agressiever, qua snelheid zit het wel ok... Ook int bos heb ik nog niet te klagen gehad van mijn "niet-4x4" quad. 't is maar te zien wat je wil natuurlijk !

Voor mijn part (maar wie ben ik natuurlijk :?: ) als't vooral voor op de baan is zou ik een sport-quad nemen, is't vooral voor in de bos/modder/... dan een 4x4.

voor eentje te kopen, ga eens kijken op't forum bij TE KOOP.
Er staat vb een Raptor in van een vriend van mij.

grtzzz
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

ivoor schreef:
Toine schreef:
Ik ga er voornamelijk mee op de openbare weg rijden , maar wij wonen in de bossen dus daar kan ik ook wel eens voluit gaan (Is er eigenlijk een wetgeving over waar je wel en niet mag rijden met een quad?)
Voor quads geld hetzelfde als voor andere voertuigen: op de openbare weg blijven en zeker ni zomaar den bos induiken! Door de heisa rond het wildcrossen zou dat je wel is zuur kunnen opbreken.
Op de weg blijven? Dan koop je toch beter een wagen of een goede fiets?
Ik weet openbare wegen, waar zelfs met een terreinwagen geen doorkomen meer aan is zonder het gebruik van een winch.
Ook veldwegen om is lekker door te rijden vind je wel.
Je kan dus zeker op een legale manier je hobby beleven, al wordt dat hoe langer hoe moeilijker. :cry:
When going gets tough, the tough get going
jan-andries
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: do 16 jun, 2005 19:57

Bericht door jan-andries »

Mijn post is nu wel al van een tijdje terug, maar ondertussen heb ik toch mijn eerste stapjes in de quadwereld gezet.
Omdat ik nog maar amper quad-ervaring had ben ik vorig jaar toch maar begonnen bij het begin: een 2de hands yamaha Blaster.
Veel plezier aan beleefd, veel mee geprutst, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik aan iets anders toe ben.
Ik zou nu graag een quad kopen waar ik toch langer mee kan rijden dan deze blaster (mag toch al direct een hoopje meer kracht achter), het is de bedoeling dat dit mijn eerste 'serieuze' quad zal worden. Ik ga ook mijn heil zoeken op de 2de handsmarkt bij de jonge occasies en mijn budget is maximaal 7000 euro (incl homolagatie ed.)
Toch kom ik er maar niet uit: of een zware utility te kopen; of een sport model.
Na een jaartje te rijden, heb ik gemerkt dat ik mijn quad het vaakst gebruik om kleine afstanden te maken (ik neem effe snel de quad ...je kent het wss wel) en dit veelal op de openbare weg. Doch heb ik er off-road toch ook al wat mee uitgestoken.
Heb al testrit gedaan met yam grizzly 660 en raptor 660 en als ik met de éne reede dacht ik > dit is het!, maar na het rijden met de andere vond ik deze ook wel weer oké...
Ik vind het vinnige van de raptor aangenaam, maar het rijgemak (automaat, kracht, zithouding,..) van de grizzly was toch ook opmerkelijk te noemen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met pro's en contra's van beide categoriën/modellen.
Mss niet onbelangrijk > als ik een serieuze quad wil kopen, vind ik verbruik/autonomie, onderhoud en verzekeringen (ik zie vele quads met landbouwinschrijving, maar dit lijkt me toch niet zo kosjer als je in de verste verte niet aan landbouw doet, en zet dit geen grens op je snelheid?) ook wel doorslaggevend.

alvast bednakt!
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

L.D. schreef:
ardman schreef:100 KM/U, er zijn maar weinig utility quads die dat halen en yamaha heeft er geen. Wat betreft verzekeren en kenteken is per land verschillend, Kom je uit Belgie of Nederland?

gr,
Ard
Grizzly 105 standaard.
Ik denk dat een Kodiak 450 toch wel 90 haalt?
Ik zou niet twijfelen, ik denk dat er veel mensen hun Kodiak 450 hebben weggedaan voor de onafhankelijke achtervering, dus die met een vaste as moet je zeker kunnen vinden 2dehands!
Ik zou zeker voor 1 gaan ingeschreven als landbouwvoertuig, kost veel minder en je mag even vlug rijden als moto-plaat...
Ik denk dat er geen nadelen zijn verbonden aan een automaat... Qua onderhoud en duurzaamheid toch niet, bij een ketting moet je ze nog smeren, bij cardan zelfs niet.
misschien een beetje laat, maar een grizzly loopt echt wel 120 standaard!

Toegevoegd na 2 minuten:
jan-andries schreef:Mijn post is nu wel al van een tijdje terug, maar ondertussen heb ik toch mijn eerste stapjes in de quadwereld gezet.
Omdat ik nog maar amper quad-ervaring had ben ik vorig jaar toch maar begonnen bij het begin: een 2de hands yamaha Blaster.
Veel plezier aan beleefd, veel mee geprutst, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik aan iets anders toe ben.
Ik zou nu graag een quad kopen waar ik toch langer mee kan rijden dan deze blaster (mag toch al direct een hoopje meer kracht achter), het is de bedoeling dat dit mijn eerste 'serieuze' quad zal worden. Ik ga ook mijn heil zoeken op de 2de handsmarkt bij de jonge occasies en mijn budget is maximaal 7000 euro (incl homolagatie ed.)
Toch kom ik er maar niet uit: of een zware utility te kopen; of een sport model.
Na een jaartje te rijden, heb ik gemerkt dat ik mijn quad het vaakst gebruik om kleine afstanden te maken (ik neem effe snel de quad ...je kent het wss wel) en dit veelal op de openbare weg. Doch heb ik er off-road toch ook al wat mee uitgestoken.
Heb al testrit gedaan met yam grizzly 660 en raptor 660 en als ik met de éne reede dacht ik > dit is het!, maar na het rijden met de andere vond ik deze ook wel weer oké...
Ik vind het vinnige van de raptor aangenaam, maar het rijgemak (automaat, kracht, zithouding,..) van de grizzly was toch ook opmerkelijk te noemen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met pro's en contra's van beide categoriën/modellen.
Mss niet onbelangrijk > als ik een serieuze quad wil kopen, vind ik verbruik/autonomie, onderhoud en verzekeringen (ik zie vele quads met landbouwinschrijving, maar dit lijkt me toch niet zo kosjer als je in de verste verte niet aan landbouw doet, en zet dit geen grens op je snelheid?) ook wel doorslaggevend.

alvast bednakt!
hee jan, neem dan een kfx 700! sport model, super snel, automaat...

Toegevoegd na 1 minuten:
ardman schreef:Een Grizzly loopt echt niet harder dan 100, misschien op de teller, maar echte km haalt hij het net niet...

gr,
Ard
En ook om hier een reactie op te geven: Ard, dit klopt niet, we hebben er een keer met een auto acheteraan gereden en hij loopt gewoon strak 120!
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
jan-andries
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: do 16 jun, 2005 19:57

Bericht door jan-andries »

Na wat rond te kijken ben ik er nog steeds niet uit.
Die kfx700 lijkt mij idd een ferm ding, maar die homologatie als landbouwvoertuig vind ik dan weer een pak minder (ik wil mijn quad als 4-wieler inschrijven, dan heb ik zeker geen problemen)
Ik heb gehoord dat de suzuki KQ wel als 4-wieler ingeschreven kan worden. Deze is wss minder vinnig dan de kfx700, maar is dit zo verschillend?
Ik heb nl gezien dat er net wat ritten doorgaan in mijn streek en zou willen weten of die KQ het tempo van dergelijke ritten wel kan bijhouden. En wat zijn de pro's en contra's van een KQ op de openbare weg?
Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 165
Lid geworden op: di 09 mei, 2006 18:40
Locatie: Heukelom

Bericht door Suzuki »

Het ligt eraan wat voor ritten het zijn, voor gebagger kan je beter de KQ kiezen. Ze hebben hem uitgebreid getest en Activ Quadmagazine, ze waren erover te spreken. Je kan AQM ook nabestellen via internet. http://www.quadmagazine.be
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Plaats reactie