Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Bericht door Den Billie »

Thanx voor de reacties. Foto's zijn genomen met m'n Canon EOS 400D spiegelreflex :)

Het getril is voorlopig opgelost, doordat ik de beschermplaten eraf heb gehaald, en ze liggen nog steeds in een hoekske... Moet eens zoeken naar wat stukjes rubber vooraleer ik ze terug bevestig.

Op de band vooraan staat 195/50-10.
NHke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 22 jun, 2008 05:18

Bericht door NHke »

Hoe breed zijn je velgen vooraan?

6 inch? Kun je anders eens meten met een meter, hoe breed je velg is?
Je legt je meter op de band en hoeveel cm je band over de velg steekt aan beide kanten trek je eraf..

Ik heb vooraan op mijn raptor ook Douglas Red Labels liggen van 6 breed en zou graag hetzelfde effect band/velg bekomen..
Noury
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 740
Lid geworden op: di 08 apr, 2008 16:33

Bericht door Noury »

Wat aan de late kant :p

Maar echt een heel mooie quad !
Veel plezeier en rij voorzichtig :crossercool:

Yuu :knikduim:
gtr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 105
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 10:12
Locatie: Vlamertinge België
Contacteer:

Bericht door gtr »

Vind dit ook een mooie quad !
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door Den Billie »

Hallo allen,

Na een tijdje weggeweest te zijn (en eigenlijk amper met de quad gereden te hebben) ben ik terug. 't Zal met 't weer te maken hebben zeker :) .

Laat me beginnen met de intussen gedane updates:
- installatie pinkerset voor en achter
- installatie nieuwe stuurstang
- installatie vapor teller en houder

Allemaal wreed wijs en schoon, maar ik zit toch met een (misschien domme) vraag betreffende de choke. Ten gevolge van de bediening voor de pinkers, is ook de choke-bediening vervangen geworden. En 't is hieromtrent dat ik graag wat duidelijkheid had verkregen. De standaardchoke moest helemaal naar links bij slecht starten motor (dus helemaal open) om dan geleidelijk naar rechts te verschuiven (choke toe) zodra 't boeltje goed liep.

Nu vraag ik mij af of dit bij de nieuwe bediening analoog is (zie foto). Ik ga uit van wel, maar vraag het mij af omdat het toerental van de motor 'raar' evolueert. Als ik de choke helemaal naar links zet (dus ik veronderstel helemaal open) dan start de motor vrij vlot op, maar als ik dan de choke naar rechts verschuif (met de bedoeling om hem toe te zetten en het toerental te verlagen) gaat mijn toerental omhoog. Verschuif ik de choke naar helemaal rechts, dan gaat het toerental opnieuw naar beneden. Of dus: of ik nu van links naar rechts schuif, of van rechts naar links, blijkbaar leidt de middenstand steeds tot een hoger toerental. Is dit normaal? Bedien ik de choke wel correct?

Bijkomend vraagje waar ik ook wel eens een antwoord op had geweten: het symbool dat bij de choke staat (de liggende driehoek en dan bolletje met streep door), wat betekent dat eigenlijk?

Afbeelding

Ik hoop dat iemand van jullie me wil helpen, en me niet als de zoveelste "f*kking n**b" beschouwt :) .

Thx,
Den Billie.
Gebruikersavatar
ratjetoet
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: do 02 apr, 2009 17:52

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door ratjetoet »

dat driehoekje is een pijltje en dat bolletje het teken dat choke betekend :lol: en volgens mij sta het pijltje naar links dus met een koude start met de hendel ook naar links en zodra ie loopt naar rechts.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door L crosser »

dat moet de lucht inlaat voorstellen en het choke klepje erin :wink:
w-tec club member
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door Den Billie »

Dus, als ik de theorie goed begrepen heb:

Met de choke bedien je een klep, die het benzine/lucht mengsel beïnvloedt. Bij een koude start kan je het goed lopen van de motor bevorderen door deze klep te sluiten waardoor ie minder lucht trekt. Resultaat is een hoger toerental.

Wat het symbool betreft: dus helemaal links (naar de linkertip van de driehoek) houdt dan eigenlijk in dat het klepje horizontaal komt te liggen, waardoor de luchtinlaat wordt afgesloten? En helemaal rechts komt het klepje dan verticaal te staan, om maximale luchtinlaat te hebben. Heb ik 't zo correct?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ratjetoet
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: do 02 apr, 2009 17:52

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door ratjetoet »

ja zo heb je het goed volgens mij ,en voor de zekerheid haal je luchtfilter los en kijk in je carb. van achteren.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door L crosser »

helemaal goed begrepen :wink:
w-tec club member
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door Den Billie »

Thanx allen, zo kan ik weer met een gerust hart verder rijden :applaus:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport

Bericht door Boncari »

Ik heb datzelfde kastje op mijn wolverine zitten....
Het klopt wat ratjetoet zegt, bij starten het hendeltje naar links en als je de choke weer 'uit' wilt hebben het hendeltje naar rechts.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie