foto's volgen binnenkort als ik met mijne quad tot bij fre geraak
@yamaha tri Z:
nogal een geluk van die cnc machines of het was allemaal met de hand te doen.
Ik ben niet van plan om mij met andere modellen van quads bezig te houden.

Dat van die trillingen heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij. We draaien die zonder probleem uit over de volledige lengte.Sg6 schreef:Ook moet je erbij vertellen dat die lagerbussen zo zijn uitgedraaid om minder trillingen te veroorzaken tijdens het uitdraaien ervan. Eigenlijk zou er ene moeten gedraaid word op de volledige lengte, maarja ......
pb zou ik zeggen dan weten we het direct.Fré schreef:Dat van die trillingen heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij. We draaien die zonder probleem uit over de volledige lengte.Sg6 schreef:Ook moet je erbij vertellen dat die lagerbussen zo zijn uitgedraaid om minder trillingen te veroorzaken tijdens het uitdraaien ervan. Eigenlijk zou er ene moeten gedraaid word op de volledige lengte, maarja ......
Wete nog dak zitten loeren heb naar je balljoint montageNo Limit YFZ schreef:Fré, je hebt nog niet verklapt van waar het voorbeeld kwam![]()
Nog één vraagje over de rollementen in de armen. Als je dat perfect wil, moet je die in kleinere binnendiameter lassen en pas als armen klaar zijn, uitdraaien op de juiste dia van de rollementen. Zo liggen de twee sets rollementen aan beide kanten van de armen ook perfect in één lijn.
Super werk !

daar zitte recht op. Met tig is het onderdeel enorm heet en moet je die stapsgewijs laten afkoelen (niet laten schrikken met koud water of wind). Met Tig ga je 3 keer zolang lassen dan met half automaat. Waarom geen bagetten nemen, dit zou normaal sterker moeten zijn dan halfautomaat en de las kunde nog schoner leggen.No Limit YFZ schreef:Persoonlijk zou ik afstappen van het lassen met TIG en met degelijke halfautomaat lassen. Zal minder vervorming geven en als het gedaan is door iemand die kan lassen zal het ook in orde zijn. Qua sterkte is het identiek. Zeker voor grote productie is TIG niet betaalbaar denk ik.

idd, maar ik denk nu dat men het op deze manier doet:Sg6 schreef:als je een buske in een bus last en die daarna uitdraait tot de gewenste dia voor lager en die dan nogmaals last aan de arm zelf krijg je toch ook vervorming??? Dus naar mijn gedacht blijft dit hetzelfde enkel dat de wand dikker is, maar vervormen gaat ze zeker doen. Alle in mijne gedacht toch.
mvg