Teunie schreef:Is er niemand die de Banshee komt verdedigen?  

ik wil je wel bijstaan maar ik heb laatst nog gezegd dat ik een z400 wil
dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken
zolang ik mijn banshee nog heb blijf ik er zeker op rijden en als het met de swingarm lukt/bevalt dan doe ik de banshee niet weg
het is eigenlijk heel simpel:
als je niet heel veel aan mx doe is de keuze tussen een 2-takt en een 4-takt niet meer zo moeilijk dan zou ik een 2-takt nemen
als je echt aan wedstrijden gaat doen zal de shee absoluut geen goede keuze zijn maar als je meer op de wegen rijdt (verhard of onverhard)
zal je aan een banshee heel veel lol beleven
en als je op de weg te veel toeren maakt moet je andere tandwielen steken net als op een 4-takt
dat een 2 takt meer onderhoud vergt ben ik het niet echt mee eens
je moet met alle quads regelmatig olie verversen en gewoon regulier onderhoud plegen. een shee is zowat onverwoestbaar en als het stuk gaat is het veelal een kwestie van onkunde.
ook en 4-takt gaat stuk als hij niet juist is ge(re)jet
de jongen waar ik mijn uitlaten van gekocht heb heeft 3 jaar met dezelfde banshee gereden en heeft er nooit wat mee gehad
die jongen rijdt nu een raptor die elk jaar word ingeruild want hij rijdt er zo ruig mee dat ie na een jaar af is(hij kocht de raptor vanwege de achteruitversnelling) terwijl hij met de banshee nog nooit wat heeft gehad
hij smeerde met alles wat er op z'n weg kwam, hij deed eerst een scheut olie in de tank en mengde vervolgens de benzine erbij 

de olie die hij erin gooide koste 4 euro per liter dus hij mikte het ook niet erg nauw met de kwaliteit ervan.
maar om een lang verhaal kort te maken, teun als je nu eens een keer een half uur om m'n shee wil testen in de getunede staat van nu ga jij zeker weten een banshee kopen dus ik zou zeggen kom maar langs en probeer het maar uit
p.s. hij loopt nu iets sneller dan de yfz van tommy(zonder spark arrestor en met een andere main-jet 

op de sprint verlies ik een quadlengte maar in 5/6 haal ik hem weer bij