kop vlakken
kop vlakken
kan iemand mij vertellen hoeveel er van de cilinderkop van een blaster mag afgehaald worden . (je hoort overal dat als je de kop vlakt er meer druk in de cilinder komt maar nergens zeggen ze hoeveel eraf moet)
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Ik zou zeggen hangt ervan af hoeveel je compressieverhouding nu is en hoeveel je wil dat ze zal zijn (zonder over de grenzen te gaan).
Beetje rekenen geeft:
met
x: de hoeveelheid dat je moet afvlakken (in centimeter)
epsilon1: de huidige compressieverhouding
epsilon2: de gewenste compressieverhouding
D: de zuigerdiameter (in centimeter)
Vs: het slagvolume (in kubieke centimeter (cc))
Heb het es nagerekend voor een Z400 (ongeveer):
met 400cc, en D=9cm gaf dit om van 11:1 naar 12:1 te gaan ongeveer 1.8mm
Beetje rekenen geeft:
met
x: de hoeveelheid dat je moet afvlakken (in centimeter)
epsilon1: de huidige compressieverhouding
epsilon2: de gewenste compressieverhouding
D: de zuigerdiameter (in centimeter)
Vs: het slagvolume (in kubieke centimeter (cc))
Heb het es nagerekend voor een Z400 (ongeveer):
met 400cc, en D=9cm gaf dit om van 11:1 naar 12:1 te gaan ongeveer 1.8mm
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat haal je uit de compressieverhouding van aftermarket high compression pistons, en eventueel een emailtje of zo om te vragen of je daarmee op racegas moet overschakelen of niet. De meeste quad-dealers/tuners weten dat ook wel ongeveer.Ralph schreef:Haha die Fré weer met z'n formule's Deze valt nog wel mee. Maar hoe weet je welke compressie je maximaal mag?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
booster erbij is naar het schijnt zelden een goede oplossing aangezien die boosters je octaangehalte heel weinig doen toenemen.Ralph schreef:Is toch gewoon als hij begint te pingelen wat booster er bij gooien?
Andere moeren en bouten er in, dan kan de compressie ook weer een stuk omhoog.
Racebrandstof mengen met gewone of eventueel zuiver is soms nodig als je voor een hele hoge compressie kiest vrees ik.
Iemand echte ervaring hiermee?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Re: kop vlakken
meestal weet diegene waar je het door laat doen wel hoeveel eraf mag, blijbaar is het wel de moeite waard, ralph heeft dat ook gedaan. ik dacht dat jumpingjet dat voor iets van 30euro doet ofzo.filip schreef:kan iemand mij vertellen hoeveel er van de cilinderkop van een blaster mag afgehaald worden . (je hoort overal dat als je de kop vlakt er meer druk in de cilinder komt maar nergens zeggen ze hoeveel eraf moet)
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ik zeg het je, dan VLIEGT die jong...mark schreef:blaster motor sneller maken: 2 mm stroker met 240 kit en uitlaat, 32 mm flat slide carb, v-force, porting, en goede remmen en schokdempers.
succes !
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ja, ja, leuk, maar hoe is je squishband dan? wiseguy ?????Fré schreef:Ik zou zeggen hangt ervan af hoeveel je compressieverhouding nu is en hoeveel je wil dat ze zal zijn (zonder over de grenzen te gaan).
Beetje rekenen geeft:
met
x: de hoeveelheid dat je moet afvlakken (in centimeter)
epsilon1: de huidige compressieverhouding
epsilon2: de gewenste compressieverhouding
D: de zuigerdiameter (in centimeter)
Vs: het slagvolume (in kubieke centimeter (cc))
Heb het es nagerekend voor een Z400 (ongeveer):
met 400cc, en D=9cm gaf dit om van 11:1 naar 12:1 te gaan ongeveer
1.8mm
anders gaat ie alsnog met superdeto, naar de haaien