nieuw

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
bigfoot
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

nieuw

Bericht door bigfoot »

Hoi

Mij even voorstellen. Ik ben 22 en heb dit weekend voor het eerst op een quad gezeten op een teambuiliding weekend, en ik was meteen verkocht. Nu wil ik er dus absoluut eentje hebben, maar ik ken hier vrij weinig van. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een raptor 700 of een grizlly 700.

De verschillen die ik zie zijn, dat je bij een grizlly 700 niet moet schakelen. Ik twijfel of dit niet wat saai gaat worden na een tijdje, maar hij heeft dan wel de kappen errond zodat je er ook mee kan gaan crossen in een korte broek zonder dat er vanalle rotzooi tegen je benen vliegt.

Ik zou graag jullie mening en ervaringen eens willen weten over deze quads. En zijn er misschien nog andere goede/betere quads?

En zijn er plaatsen in limburg(Hasselt) waar je legaal mag gaan rijden met een quad off road dan natuurlijk :p ?

Ik zou de quad ook willen gebruiken om op de baan mee te rijden, en natuurlijk ook wat off road gaan rijden. Maar ik ken zo dadelijk niemand die een quad bezit waar ik mee zou gaan rijden. Dus vraag ik me ook wel af of dat wel plezant gaat blijven om altijd alleen te rijden.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Welkom op het forum, maar crossen in je korte broek is niet echt prettig, ookal zitten er kappen rondom :P
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

Vyrena schreef:Welkom op het forum, maar crossen in je korte broek is niet echt prettig, ookal zitten er kappen rondom :P
ja daar moet ik vyrena gelijk geven!
en welkom! :knikduim: :wink:
bigfoot
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door bigfoot »

Vyrena schreef:Welkom op het forum, maar crossen in je korte broek is niet echt prettig, ookal zitten er kappen rondom :P
Ik heb het toen in korte broek gedaan. Was ook wel niet echt crossen eerder wat veldweggetjes en heb eigenlijk niets tegen mijn benen gehad. Maar dat was ook maar een 350 dus het ging ook niet zo snel :p
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Korte broek gaat perfect om wat landweggetjes te nemen met Grizzly.

Zelf heb ik achtereenvolgens Kodiak 400-Grizzly 660-Grizzly 660-Honda 400ex-YFZ450-W-tec KTM 525-W-tec CRF450 gehad. Vroeger ook gestart met rondritten in de buurt, hier en daar wat offroad maar omdat mogelijkheden daarin toch steeds beperkter komen toch overgegaan naar circuit.

Is moeilijk vooraf in te schatten wat je graag gaat doen en je best ligt maar met Raptor 700 kan je zowel offroad als circuit doen, is een beetje compromis.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bigfoot
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door bigfoot »

Nog een vraagje.

Hoeveel km kan een quad rijden voor de motor op is? En is het verstandig om voor een 2e hands te gaan of niet.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

misschien beter met een 2de hands 400 of zo beginnen want :

goedkoper in aankoop
al genoeg power om te leren rijden
indien blijkt dat het toch je ding niet is (quadrijden) verlies je geen fortuin

eigenlijk is dat net hetzelfde als vragen :
"ik heb pas voor de eerste keer met de auto gereden en nu wil ik er een kopen, neem ik een nieuwe BMW 535i of een Range Rover V8" :mrgreen:

soit, tzijn uw centen en alleszins alle plezier gewenst :wink:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Hoi, welkom op forum.
Voor ik gekocht heb heb ik ook lang getwijfelt, met een 4X4 ga je niet zo snel vastzitten en met een 2X4 kan je beter schuiven in de bochten is een kwestie van voorkeur.
Een 4X4 is ook veel zwaarder voor op te tillen wanneer je vastzit of wanneer hij op een aanhangwagen moet.
Een 2X4 is iets flexibelder naar mijn mening.
En als je nog niet zeker weet of het je ding is koop een 2e hands zoals ik .
Vanaf een 350cc heb je power genoeg om met de meeste mee te kunnen als je zelf boven de 80 Kg weegt .
Neem gewoon iemand mee die er iets van kent als je naar eentje gaat kijken zo verminder je de kans om een kat in een zak te kopen.
En kijk eerst eens goed rond en probeer met bijde eerst te rijden.

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Plaats reactie