Ik ben onlangs met een paar maten gaan rijden, ik met mijn 250 (automaat), en de anderen hadden allemaal een cross (versnellingen).
Tot mijn grote spijt bleek dat mijn snelheids meter nogal gul was met mijn snelheid te tonen, en 90km/u op de teller bleek in realiteit maar 80km/u te zijn.
Dus moesten de andere zich een pak inhouden tijden de trip die we maakte, maar daar gaven ze niet echt om en hielden echt rekening mijn mijn snelheids beperking (waarvoor mijn dank)
Ikzelf zal nooit een cross quad aanschaffen omdat ik liever een 4x4 zou hebben met automaat, en vind het comfort en meer bagage mogelijkheid een pluspunt.
Dus was ik zo een beetje aan het surfen achter snelheid van 4x4 quads, en blijkbaar ligt die max snelheid tussen de 90km/u (500cc's) tot 110km/u (700cc en hoger). Ikzelf gebruik mijn quad meestal voor woon-werk (=90km) verkeer (en soms eens goed te ploeteren) en hou me aan een max van 75km/u (op mijn teller waar ik een max om gehaald heb van 95km/u) als ik on-road rijd. Is dit acceptabel Of zou ik hem daarmee forceren
Nu met het oog op een toekomstige 4x4 quad aankoop (binnen een jaarke of 2) is mijn vraag wat jullie als cruise snelheid houden met jullie 4x4 quad als jullie een on-road tourke doen?
wat jullie als cruise snelheid houden met jullie quad ?
- cyberdrone
- Quadracer
wat jullie als cruise snelheid houden met jullie quad ?
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Quadrider
Met mijnen oude Grizz. 660 was 80 per uur snel genoeg
Met mijnen oude Bombardier 800 90-95 km per uur
Met mijnen oude Bombardier 800 90-95 km per uur
http://forum.extreme4x4.be - join us !
-
- Quadrunner
- Contacteer:
- cyberdrone
- Quadracer
da's een kwestie van goed te kunnen sparen he
Heb nog nooit om een 4x4 gereden zie je, al mijn maten hebben een cross model en met versnellingen.
Heb deze quad voor een prijsje kunnen kopen , ok t'is maar een 250 maar heb er al een pak plezier van gehad en is volgens mij een perfect modelleke om mee te leren rijden.
Vandaar dat ik nu goed veel inlichtingen (en geld) ben aan het verzamelen om zeker te zijn dat mijn volgende nieuwe quad voldoet aan al mijn eisen.
Heb nog nooit om een 4x4 gereden zie je, al mijn maten hebben een cross model en met versnellingen.
Heb deze quad voor een prijsje kunnen kopen , ok t'is maar een 250 maar heb er al een pak plezier van gehad en is volgens mij een perfect modelleke om mee te leren rijden.
Vandaar dat ik nu goed veel inlichtingen (en geld) ben aan het verzamelen om zeker te zijn dat mijn volgende nieuwe quad voldoet aan al mijn eisen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"