banshee vuurt niet!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

banshee vuurt niet!

Bericht door bkvj »

heb al maanden niet meer gereden (was op vakantie, geld verdienen voor reperatie's :afgestudeerd:), omdat mn versnellingsbak kapot was. heb er nu een nieuwe in zitten (moet nog koppeling afstelllen, dat wel!). heb em in de neutraal gezet maar ik krijg geen vonk van de bougie.

de bougies zijn gloed niuew, heb er een halfe tank op gereden. ze zijn nat, dus ik krijg wel benzine (ruikt ook zo lekker :knikduim:). mn quad loopt wel te rijk, want ze zijn alweer zwart!

ik denk dat ik hiervoor ook al onstekings problemen heb gehad, want mn vorige bougies hadden een carbon aanslag. hij was altijd al moeilijk te starten.

ik heb een nieuwe CDI bestelt bij mijn 'monteur' (s'werelds lui-ste). mijn 'monteur' (half bakke aap :chagarijn:) zij dat het mn CDI is dus ik had maar moeten bestellen bij hem (ik zelf weet wel van motoren af, maar als er iets mis is heb ik dus geen idee wat!).

hij heeft mijn CDI nu al bijna 2 maanden, maar installeren kwam het niet bij (omdat ik een maand weg was op vakantie, was zijn excuus :muur:). nu is zijn auto kapot (vering zogenaamd uit elkaar gevallen tijdens de nacht, ja ja) en kan mn cdi niet langs brengen.

mijn vraag dus: kan het wel het CDI zijn?! of zou hij het geld in zn zak hebben gestoken!

zoals je ziet vertrouw ik mijn monteur niet echt, mede wegens shit dat ie zou doen in het verleden maar het er of er niet van kwam, of het werd half bakken gedaan en dan duurde het ook nog een gigantish lange tijd (ik kan helaas geen andere montuer vinden die aan mn quad wilt werken voor een normaal bedrag, de enige die ik kan vinden rekenen nog al een beetje veel, en hoewel het echt het beste is om het bij hun te laten doen, ik heb er op het moment niet het geld voor!).

begin nu minder en minder tijd te hebben, heb mn quad nodig voor het eind v/d maand!
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

hmm das raar er scheelt idd ergens iets aan de ontsteking of cdi , kan ook de bougiekoppen zijn ofzo. heb je nergens geen kabeltje dat los is ofzo ?
mss ergens een mast dat los is ofzo ...
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik vind je verhaal nogal verwarrend...
Het zijn nieuwe bougies, maar wel al een halve bak bij gereden, en nu zijn ze nat en zwart...

Heb je die bougies al eens mooi drooggeveegd ?
Best kan je ook de afstelling bijregelen.

En als die mecanieker zo'n voddeman is als jij zegt zou ik toch ergens anders gaan zulle.
Beter 1x iets meer betalen dan 25x bij die voddeman gaan, dat komt op termijn duurder uit.
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

er zijn, voor zover ik weet geen draadjes los. ik zal zo nog 1x alles goed nakijken.
JohnBeton schreef:Ik vind je verhaal nogal verwarrend...
Het zijn nieuwe bougies, maar wel al een halve bak bij gereden, en nu zijn ze nat en zwart...

Heb je die bougies al eens mooi drooggeveegd ?
Best kan je ook de afstelling bijregelen.

En als die mecanieker zo'n voddeman is als jij zegt zou ik toch ergens anders gaan zulle.
Beter 1x iets meer betalen dan 25x bij die voddeman gaan, dat komt op termijn duurder uit.
ik zal de bougies ook schoonmaken, en zal ook afstellen.

ik wil deze week mn CDI op zn minst in mn handen hebben, ik ben het zat met die half bakken monteur van me :muur: :knikduim:
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

als je er al mee gereden hebt, zal het de cdi niet zijn
van stilstaan gaat hij niet stuk
never drive faster then your angel can fly
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

mx jake schreef:als je er al mee gereden hebt, zal het de cdi niet zijn
van stilstaan gaat hij niet stuk
had er niet meer mee gereden sinds vervangen versnellingsbak. had daarvoor al veel moeite met starten en hij trok niet zo sterk als ie zou moeten (misfire misschien)

net nog eens alle bedrading bekeken...niets.

er is ook genoeg compressie nog. bougie's schoongemaakt, niks...

:muur: :muur: :muur:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wie heeft die versnellingsbak gedaan? jij? achter het deksel van je ontsteking al gekeken? zit de spie op zen plaats? is de grondplaat en vliegwiel mooi zuiver? meten de spoelen van het vliegwiel nog de juiste waardes? krijg je stroom tot aan je cdi? krijg je stroom tot aan je ontsteking? zitten je bougiekoppen in de juiste volgorde? Zijn je bougiekoppen nog goed?
er zijn zoveel vragen...
maar als je zegt dat je na de versnellingsbak montage al gereden hebt zou ik er gewoon nieuwe bougies insteken, eventueel chekken of je het standaard type er insteekt. Als er bij montage na een bloksplitsing wat veel vloeibare pakking en olie gebruikt word ter hoogte van krukas en cilinders is het mogelijk dat bougies kapotvliegen. Dit omdat al het vuil op de bougie vliegt waardoor deze veel te heet wordt en binnenin kapotspringt (niet te zien met blote oog)
greetz
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

hey robbie, thanks voor de reply.

ik heb de versnellingsbak laten doen (helaas:(). ik heb nog niet gereden sinds de nieuwe bak erin is, ik was of op vakantie of werken...

hoe kan ik zien hoe en waar ik wel en geen stroom heb?

hopelijk ontvang ik morgen mn CDI, en hoop dat alle problemen weg zijn (waarschijnlijk niet met mijn geluk daar niet van..)

als ie het dan nog niet doet koop ik nieuwe bougie's.

ik heb de bougie koppen ook omgedraait erop gezet maar geen geluk
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

je kan het meten met een multimeter.
Neem in een keer nieuwe bougies mee als je van de dealer komt. Desnoods heb je ze reserve, kost toch niets.
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

JohnBeton schreef:je kan het meten met een multimeter.
Neem in een keer nieuwe bougies mee als je van de dealer komt. Desnoods heb je ze reserve, kost toch niets.
ok zal ik doen maat.

need to get riding again :crossercool:
Tony
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tony »

bkvj schreef:hey robbie, thanks voor de reply.

ik heb de versnellingsbak laten doen (helaas:(). ik heb nog niet gereden sinds de nieuwe bak erin is, ik was of op vakantie of werken...
Is alles wel goed aangesloten, daar zou ik eens mee beginnen.
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
Plaats reactie