Kawasaki KFx 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
LANDINI
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 11:33
Locatie: Herzele

Kawasaki KFx 700

Bericht door LANDINI »

Hallo
Ik heb onlangs een kaas KFX 700 van 2005 gekocht , de papieren zijn nog niet in orde en mag er nog niet mee op de baan ik doe hem regelmatig eens draaien maar het rode lampje check belt blijft branden is het van de batterij oof zo aangezien er geen instriuktieboekje bij is weet ik het niet kan iemand mij helpen of is er soms iemand die mij aan een instruktieboekje kan helpeln alvast bedankt
Marc
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

Hoi LANDINI,

dat rood lampje van "check belt" is niet van de batterij ofzow
dat gaat om de 100 uren, wat de motor gedraaid heeft, branden.

de riem van de vario moet dan gecontroleerd worden.

om het lampje uit te krijgen moet je volgende stappen ondernemen:

- contact uitschakelen.
- zitbank afnemen.
- onder de zit vind je twéé 4-polige stekkers. de ene is zwart, de andere is grijs.
- beide stekkers uit elkaar trekken en onderling verwisselen (zwart op grijs, en grijs op zwart)
- contact opzetten. het "check belt" lampje begint nu te knipperen
- contact terug uitschakelen (door het contact terug aantezetten word de bedrijfsurenteller op 0 gezet)
- beide 4-polige stekkers terug tegoei in elkaar steken (zwart op zwart en grijs op grijs)
- als je nu terug het contact aanzet zou het "check belt" lampje niet meer mogen branden


ik hoop dat je hiermee je probleem kan oplossen
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

De eerste stap is de riem controleren denk ik :p
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Speel op veilig zou ik zeggen.
Dus die riem moet gecontroleerd worden.

Het is duurder als die riem doorknapt...
LANDINI
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 11:33
Locatie: Herzele

Bericht door LANDINI »

Hey
Alvast bedankt voor de goeie tips.Hoe begin ik er aan om de riem te controlern kan ik dit zelf of moet ik hem binnen doen dij de daeler?
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

doe deze maar binnen bij dealer
zo ben je zeker
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

als je een beetje handig bent is het best zelf te doen.
ik heb normaal nog ergens een beschrijving hoe je te werk moet gaan, deze is echter wel int Duits. als je er interesse in hebt, kan ik die wel vertalen voor je.

als je niet handig bent, zou ik er niet zelf aan beginnen maar hem binnedoen bij een dealer.
LANDINI
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 11:33
Locatie: Herzele

Bericht door LANDINI »

kawa700 schreef:Hoi LANDINI,

dat rood lampje van "check belt" is niet van de batterij ofzow
dat gaat om de 100 uren, wat de motor gedraaid heeft, branden.

de riem van de vario moet dan gecontroleerd worden.

om het lampje uit te krijgen moet je volgende stappen ondernemen:

- contact uitschakelen.
- zitbank afnemen.
- onder de zit vind je twéé 4-polige stekkers. de ene is zwart, de andere is grijs.
- beide stekkers uit elkaar trekken en onderling verwisselen (zwart op grijs, en grijs op zwart)
- contact opzetten. het "check belt" lampje begint nu te knipperen
- contact terug uitschakelen (door het contact terug aantezetten word de bedrijfsurenteller op 0 gezet)
- beide 4-polige stekkers terug tegoei in elkaar steken (zwart op zwart en grijs op grijs)
- als je nu terug het contact aanzet zou het "check belt" lampje niet meer mogen branden


ik hoop dat je hiermee je probleem kan oplossen
Hoi
,
Ik heb al deze stappen ondernomen in t is gelukt vreed bedankt :duimhoog:
Marc
LANDINI
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 11:33
Locatie: Herzele

Bericht door LANDINI »

kawa700 schreef:als je een beetje handig bent is het best zelf te doen.
ik heb normaal nog ergens een beschrijving hoe je te werk moet gaan, deze is echter wel int Duits. als je er interesse in hebt, kan ik die wel vertalen voor je.

als je niet handig bent, zou ik er niet zelf aan beginnen maar hem binnedoen bij een dealer.
Hey
Ik ben echt wek handig in die dingen en prutrs daar liefst zelf aan moest je mij die beschrijving kunnen bezorgen je zoud er mij een groot plezier mee doen je kunt het mij ook mailen beekkanthoeve@skynet.be maar mijn duits is echt wel nie goe zulle alvast vreed bedankt :duimhoog:
Marc
Plaats reactie