Remmen/remblokjes

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Remmen/remblokjes

Bericht door Boncari »

Mijn achterrem (op het stuur), remt heel erg slecht, mijn voetrem is wel goed. Het handvat blijft ook hangen. Weten jullie soms wat dit is.

Mijn quad remt redelijk goed :( , ik kan helaas geen stoppies maken, en de achterwielen willen ook niet goed blokkeren (met de voetrem een klein beetje)

Toen ik gisteren de verbredingsblokjes op mijn wolverine zette, zag ik dat mijn remblokjes ongelijk slijten. Het ene blokje (aan de ene kant van de remschijf) was 3.9mm en de ander 2.8mm :? . Is dit normaal?

Afbeelding

Weten jullie hier iets over?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik heb al eerder klachten gehoord over het remvermogen van de Wolverine. Het slecht functioneren van de handrem is wat aan te doen, aandraaien. Zoeken op parkeerrem of handrem en dan vindt je genoeg informatie hier over.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

stoppies met je achterwielen?
:D
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

het verschillend afslijten heb ik ook op mijn raptor, het ene blokje is op,op het andere staat nog een mm of 3 ... ?
ik vervang ze gewoon en sta er eigenlijk verder niet bij stil...
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

komt omdat je rem maar langst een blok gedrukt word tegen je remschijf, is bij mij ook maar met een klein verschilletje maar!
is normaal
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Heel erg bedankt voor de info over het ongelijk slijten :!: :knikduim:

De vorige keer betaalde ik 30,- euro per setje remblokjes, is dit veel? Want ik hoorde van iemand die had een setje remblokjes voor 9,- euro.
Ralph schreef:Ik heb al eerder klachten gehoord over het remvermogen van de Wolverine. Het slecht functioneren van de handrem is wat aan te doen, aandraaien. Zoeken op parkeerrem of handrem en dan vindt je genoeg informatie hier over.
Het is niet mijn parkeerrem want ik heb een parkeerstand(het pookje).
Als ik hem aandraai helpt het nog niets want als ik de rem heel hard inknijp, is die nog niet bij het handvat en dan remt die nog heel slecht.
De rem 'hendel' blijft ook iets hangen, hij gaat niet vanzelf terug tegen het ijzer, mijn voorremhendel wel, die schiet vanzelf terug.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

De vorige keer betaalde ik 30,- euro per setje remblokjes, is dit veel? Want ik hoorde van iemand die had een setje remblokjes voor 9,- euro.

Heb net nieuwe blokjes gehaald voor mijn KQ.
Orgineel suzuki iets meer dan 100 euro
Namaak 60 euro,ben dus voor de namaak gegaan.

Maar 9 euro voor blokjes :?: is wel erg goedkoop bijna niet te geloven.

Mijn eerste set is nog niet volledig op en heb er al 3.600 km mee gadaan.
En dat de ene kant iets meer slijt dan de andere is ook normaal.

grt.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

9 euro lijkt me niet gezond, 30 euro is een redelijke prijs. Het pookje op het stuur is de parkeerrem. Deze zou je achteraan aan moeten draaien. Maar dat heb je dus al gedaan?
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

bij die blokjes van €9 moet je wel altijd een setje extra meenemen, als je een lange rit gaat maken
dan kan je ze onderweg wisselen als ze op zijn
never drive faster then your angel can fly
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ralph schreef:9 euro lijkt me niet gezond, 30 euro is een redelijke prijs. Het pookje op het stuur is de parkeerrem. Deze zou je achteraan aan moeten draaien. Maar dat heb je dus al gedaan?
Ik bedoelde deze 'hendel' of hoe ik het ook moet noemen, zoals je kunt zien (ondanks de slechte kwaliteit) er zit een kier tussen , hoe kan ik dit oplossen.
Deze rem remt veel slechter dan de voetrem, terwijl dat uiteindelijk dezelfde remschijf is. :?

Afbeelding
Afbeelding

Dit pookje met parkeerrem bedoel ik.

Afbeelding

Ook piept er aan de achterkant van de quad iets, weet iemand misschien wat dit kan zijn :?: ?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Is allemaal moeilijk te zeggen op afstand. Ik dacht dat er een parkeerremhendel op het stuur zat. Deze blokkeert hem ergens op de vario denk ik, bij m'n Polaris wel, kan bij deze misschien anders zijn.
Arctic cat
Quadrider
Quadrider

Bericht door Arctic cat »

Op de foto waar je die hendel laat zien met een kiertje tussen hendel en aanslag zie je ook een boutje zitten. Draai dat een heel klein beetje lossen en doe er wat smeermiddel tussen. Denk dat jouw "probleem" dan opgelost is.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Arctic cat schreef:Op de foto waar je die hendel laat zien met een kiertje tussen hendel en aanslag zie je ook een boutje zitten. Draai dat een heel klein beetje lossen en doe er wat smeermiddel tussen. Denk dat jouw "probleem" dan opgelost is.
Bedankt voor de tip, ik heb er WD-40 tussen gespoten en hij gaat weer helemaal terug naar de originele stand. Het inknijpen gaat nog wel erg zwaar :chagarijn: .

Nu heb ik alleen iets raars, als ik wegrijdt met mijn quad piept/sleept er iets aan de achterkant. Maar als ik gewoon duw (zelfde snelheid :afgestudeerd: :p ) hoor ik niets. Als ik achteruit rijdt hoor ik (bijna) niets.
Dit is erg irritant, totdat je zo hard gaat dat het motorgeluid er bovenuit komt.

Heeft iemand anders dit misschien ook al meegemaakt?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Probeer het schoon te maken met remmenreiniger.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ralph schreef:Probeer het schoon te maken met remmenreiniger.
Wat zou ik dan moeten schoonmaken? Ik kan niet goed vinden wat er nou piept :?

De achterremschijf heb ik al schoongemaakt met remmenreiniger.
Plaats reactie