licentie crossparcours

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

licentie crossparcours

Bericht door mich_banshee »

Ik zou graag na de examens eens een crossparcour gaan bezoeken, waarschijnlijk westdorpe of komen. Dat is het dichtst vanuit Gent. Maar ik lees vaak over die licenties. Wat is er precies nodig voor op crossparcour te mogen rijden? Daglicenties zijn ook een mogelijkheid soms. Hoeveel kost dit, of is het beter om een jaarlicentie te nemen financieel gezien dan?

grz
michel
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

in komen heb je geen licentie nodeg,westdorpe wel
kost je daar rond de 43€, je gaat gewoon naar daar met je quad
je zorgt dat je helm&verdere bescherming meehebt(verplicht!)
milieumat(kan je daar kopen 10-15€) inkom betalen en je mag gas bgeinnen geven :afgestudeerd:
verbeter mij alsek fout ben eh :D
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

hoeveel kost een jaarlicentie dan?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

mich_banshee schreef:hoeveel kost een jaarlicentie dan?
KNMV jaar licentie kost € 43,50, deze licentie is bij de meeste crossbanen in Nederland en waarschijnlijk ook in Belgie geldig.
Als je nog een paar keer vaker wil gaan crossen kun je beter een jaarlicentie nemen, want dagverzekering kost ruim 10,- euro. Dus na 4x heb je je jaarverzekering eruit.

Voor de crossbaan heb je volgens mij ook nerfbars nodig...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
z400_racer
Quadracer
Quadracer

nerfbars? kijken ze niet naar hoor :mrgreen: en kheb er tog al zien rijden zonder(eigen veiligheid hoor)
zijn er parcours in belgie waar je een licentie nodig hebt? :?
dacht dat dit enkel van toepassing was in nederland
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Daglicentie kost dus ongeveer 10 euro, en een jaarlicentie 43 euro. Dan is het idd beter een jaarlicentie te nemen.
Er zit zowat alles op mijn banshee, dus ook nerfbars :) Maar ook spoorverbreders. Die haal ik er best af zeker als je op crosscircuit gaat rijden? of kan dat geen kwaad als je niet al te hoge jumps maakt?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

mich_banshee schreef:Daglicentie kost dus ongeveer 10 euro, en een jaarlicentie 43 euro. Dan is het idd beter een jaarlicentie te nemen.
Er zit zowat alles op mijn banshee, dus ook nerfbars :) Maar ook spoorverbreders. Die haal ik er best af zeker als je op crosscircuit gaat rijden? of kan dat geen kwaad als je niet al te hoge jumps maakt?
neen,helemaal niet, er zijn er véél die met spoorverbreders op crossterrein rijden hoor :)
die dingen zijn daar min of meer wel op gemaakt :duimhoog:
ge gaat daar nu wel geen 7meter me moete springen ma voor ''amateur'(zoals de meesten hier) volstaat dat
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ik ga zaterdag 28 juni hoogstwaarschijnlijk naar Komen, of westdorpe samen met vriend (allebei banshee)
misschien kunnen we met enkele quads gaan? Het is wel niet het juiste topic hiervoor, maar ik kan het maar vragen hé
ciao
z400_racer
Quadracer
Quadracer

mich_banshee schreef:Ik ga zaterdag 28 juni hoogstwaarschijnlijk naar Komen, of westdorpe samen met vriend (allebei banshee)
misschien kunnen we met enkele quads gaan? Het is wel niet het juiste topic hiervoor, maar ik kan het maar vragen hé
ciao
komen heb je geen licentie nodig dacht ik, je weet dan ook dat het daar in 'reeksen' is dat er gereden word?
motos-quads-kleine motos..
westdorpe hebt ge wel een licentie nodeg :) en een milieumat als je dat nog niet heb(overal nodig) kan je daar wel kopen voor 10-15euro :)
ojaa westdorpe is enkel nog woensdag en donderdag open dit moment van het jaar :idea:
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

juist ja :D westdorpe is enkel woe en donderdag open, maar Komen is zaterdagnamiddag enkel voor quads, stond zo op hun site :idea:
z400_racer
Quadracer
Quadracer

mich_banshee schreef:juist ja :D westdorpe is enkel woe en donderdag open, maar Komen is zaterdagnamiddag enkel voor quads, stond zo op hun site :idea:
enkel quads? bij mijn weten enkel quads toegelaten OP zaterdag of zit ik fout :?
http://www.zwaanhof.be/zwaanhof-beginpagina.html
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

tzullen ook moto's zijn zaterdagnamiddag, ge hebt gelijk.
Maar in reeksen rijden, zoals je zei, hoe lang duurt een reeks dan? kwil geen 2 uur wachten, als eerst een uur de moto's rijden- dan de kleine moto's- en dan de quads
ciao
z400_racer
Quadracer
Quadracer

mich_banshee schreef:tzullen ook moto's zijn zaterdagnamiddag, ge hebt gelijk.
Maar in reeksen rijden, zoals je zei, hoe lang duurt een reeks dan? kwil geen 2 uur wachten, als eerst een uur de moto's rijden- dan de kleine moto's- en dan de quads
ciao
je kan de uurregeling daar downloaden op hun site
kdacht 25minuutjes rijde per reeks (geen idee of er tussen 2reeksen gevlakt word)
ge zult tog op een uurtje pauze mogen rekenen per reeks je kan rijden :o
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

Zie maar dat je elke reeks al kan uitrijden. Er zullen er vier of vijf zijn. Ik denk dus dat je je rust goed kan gebruiken. Er zit een wachttijd op van 1uur ongeveer. Perfect vind ik.
Komen is een leuk parcour en zeker eens de moeite om te doen. Je zal het er naar je zin hebben.
‰ Quadracing Team
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

bedankt voor de info,
Ik onderschat het zeker niet op circuit rijden, polsen en duim zien af :crosser: maar ik wil juist eens wete of ik het kan volhouden...
Plaats reactie