welk tandwiel?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
djgerry
Toeschouwer
Toeschouwer

welk tandwiel?

Bericht door djgerry »

rij nu een tijdje rond op mijn raptor 660 ma denk dat die originele vertanding heeft .maar nu wil ik eigen gaan oefenen enzo voor op twee wielen te rijden enzo en beetje meer spelen kan ik dan beter tandwielen veranderen? zo ja welke?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Re: welk tandwiel?

Bericht door z400_racer »

vooraan 1 of 2 tandjes kleiner gaan zou ik voorstellen, zit nu ook met 1tje kleinen en dat maakt 'm al wat agressiever
eventueel achteraan +1, +2, +.. tandjes erbij maar die zult ge niet voelen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
djgerry
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgerry »

dus gwn vooraan 1 tandje minder? kun jij op twee wielen rijden?trek je hem op twee wielen in tweede of hoe doe je het?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

ik zit nu vooraan met 1tje minder
zelf kan ik niet zo super op 2wielen rijden maar in 2de omhoogtrekken lukt wel goed
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
djgerry
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgerry »

ik heb just geteld ik heb vanvoor tandwiel 13 steken is dat origineel?dus ik moet dan een twaalf pakken of bestaat deze niet want ik vind deze nergens op internet.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

djgerry schreef:ik heb just geteld ik heb vanvoor tandwiel 13 steken is dat origineel?dus ik moet dan een twaalf pakken of bestaat deze niet want ik vind deze nergens op internet.
wat de standaart verhouding van een 660 is weet ik niet maar je zult er wel kunnen aangeraken hoor
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
djgerry
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgerry »

ik denk dat de standaard verhouding 13 voor en 40 vanachter is.maar moest ik gene twaalf vinden kan ik evengoed vanachter een 38 plaatsen geef dat hetzelfde effect?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

djgerry schreef:ik denk dat de standaard verhouding 13 voor en 40 vanachter is.maar moest ik gene twaalf vinden kan ik evengoed vanachter een 38 plaatsen geef dat hetzelfde effect?
vanachter moet je groter gaan om hetzelfde effect te bekomen.. maar een 2tandjes vanachter meer geeft nog altijd niet dezelfde effecten als 2 of 1tandje minder vooraan
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

met de originele vertanding krijg je hem zonder probleem omhoog.

grtz jelle
raptor 660 power
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

djgerry schreef:rij nu een tijdje rond op mijn raptor 660 ma denk dat die originele vertanding heeft .maar nu wil ik eigen gaan oefenen enzo voor op twee wielen te rijden enzo en beetje meer spelen kan ik dan beter tandwielen veranderen? zo ja welke?
Ik zou ook je tandwielen standaard laten, net zoals vanpee jelle zegt.
Met enkel gasgeven in de 2e versnelling (koppeling los) moet die makkelijk omhoog komen :D
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie