Hallo
heb mijn olie en de oiefilter vervanger. En alles netjes volgens de stappen in de handleiding..
Alleen hebben ze het maar over 1 vuldop om verse olie bij te vullen, die op dat arparte olie tankje (peilstok). dus ik heb in totaal nu 2100ml olie in dat tankje zitten... Toen heb ik dat controle boutje los gedraaid alleen drupt er geen olie uit, met anderen woorden er zit niks in m'n carter Toch??
Nu is de vraag: Loopt de olie zelf het carter in.. Of ben ik gewoon een idioot en had het recht streeks via een vulgat op het blok moeten doen!!????????
Met Vriendelijke Groet JRanzig
LTZ400 olie+oliefilter vervangen.. En toen??
Re: LTZ400 olie+oliefilter vervangen.. En toen??
LTZ-400 heeft inderdaad maar 1 opvuldop en dat is in het apart olie tankje.
Bij het starten gaat de olie naar de carter lopen.
Bij het starten gaat de olie naar de carter lopen.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
je kan even je bougiekop lostrekken en dan even starten, dan kan de motor niet aanschieten, maar draait hij wel even rond zodat de olie rondpompt.
wat ik altijd doe is even de benzine uit de carburateur laten lopen en eventueel het schroefje open laten staan zo dat de benzine ook niet naar de carburateur loopt tijdens het starten. Want volgens mij kun je niet zo heel gemakkelijk bij de bougie dop.
Ik laat de vuldop er ook nog af zodat de lucht uit de leidingen kan. Maar vergeet deze er niet terug op te draaien.
Ik laat de vuldop er ook nog af zodat de lucht uit de leidingen kan. Maar vergeet deze er niet terug op te draaien.