Na veel nadenken toch maar iets 2e hands gekocht.
Wilde eerst voor een China geval gaan maar heb er veel slechts over gelezen.
2e hands Barossa met nu 2300 op de teller ( van 2006 )
Dit is tot nu toe de enige foto die online staat dus jullie moeten het er even mee doen
Weet dat ik het hier niet moet stellen de vraag maar weet nu nog niet waar ik hem wel kan stellen maar ik heb nog geen ervaring met het schakelen dus vroeg me af wanneer schakelen jullie ( bij welke snelheid overschakelen )
Nu doe ik het op gehoor maar ik denk dat ik iets meer door moet trekken.
Foto:
Tips altijd welkom
Mijn Barossa Cheetah '250'
-
- Quadfanaat
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 02 apr, 2010 20:41
- Locatie: Buiten
- Contacteer:
Re: Mijn Barossa Cheetah '250'
Hé,
om te schakelen :
zet hem in eerste en volle gas geven, als hij zijn topsnelheid heeft bereikt naar 2° schakelen, enz...zo heeft mijn boma leren rijden met haar BMW318 en hij heeft het 10jaar volgehouden en ik denk nooit in 4° gezeten....
Even serieus: schakelen doe ik op gevoel. Kwestie van spelen met de gashendel en afhankelijk hoe snel ik wens op te trekken. Je kan weinig gas geven of langzaam gas blijven geven en dan schakelen, of je geeft direct volle gas en eventjes wachten en dan schakelen en weer volle gas. Hangt ook af van rijden op de baan of offroad rijden. Rijden als met een traktor of rijden als een crosse. De mijne, en de meesten, hebben geen snelheidsmeter of toerenteller...dus op gevoel. Als je schakelt en je merkt dat je in kracht verliest, dan ben je te snel geweest en moet je terugschakelen.
Terugschakelen heeft te maken met nood aan meer kracht of kunnen optrekken (dan moet je terugschakelen) of afremmen op motor (zoals met de auto) zodat je de remschijf spaart.
Gemakkelijk gezegd dan gedaan.... proberen maar of een ervaren rijder opzoeken en rijles volgen.
Veel geluk
B.
om te schakelen :
zet hem in eerste en volle gas geven, als hij zijn topsnelheid heeft bereikt naar 2° schakelen, enz...zo heeft mijn boma leren rijden met haar BMW318 en hij heeft het 10jaar volgehouden en ik denk nooit in 4° gezeten....
Even serieus: schakelen doe ik op gevoel. Kwestie van spelen met de gashendel en afhankelijk hoe snel ik wens op te trekken. Je kan weinig gas geven of langzaam gas blijven geven en dan schakelen, of je geeft direct volle gas en eventjes wachten en dan schakelen en weer volle gas. Hangt ook af van rijden op de baan of offroad rijden. Rijden als met een traktor of rijden als een crosse. De mijne, en de meesten, hebben geen snelheidsmeter of toerenteller...dus op gevoel. Als je schakelt en je merkt dat je in kracht verliest, dan ben je te snel geweest en moet je terugschakelen.
Terugschakelen heeft te maken met nood aan meer kracht of kunnen optrekken (dan moet je terugschakelen) of afremmen op motor (zoals met de auto) zodat je de remschijf spaart.
Gemakkelijk gezegd dan gedaan.... proberen maar of een ervaren rijder opzoeken en rijles volgen.
Veel geluk
B.
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Mijn Barossa Cheetah '250'
veel succes met je nieuwe aanwinst, ziet er goe uit
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Mijn Barossa Cheetah '250'
Als je te vroeg opschakelt dan kom je niet vooruit, als je te laat opschakelt dan jankt je blokje het uit. Dat went vanzelf en wordt al snel een automatisme.
Leuke Barossa trouwens, veel plezier er mee!
Leuke Barossa trouwens, veel plezier er mee!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Mijn Barossa Cheetah '250'
Netjes,
Als ik rustig rijd en het blok is warm schakel ik altijd net voor zijn powerband ( het stukje toeren waar die het meeste vermogen heeft) en als ik lekker wil doorrijden schakel ik altijd vlak voordat die door de powerband heen is.
Maar mooie quad en veel plezier ermee.
MVG Rob.
Als ik rustig rijd en het blok is warm schakel ik altijd net voor zijn powerband ( het stukje toeren waar die het meeste vermogen heeft) en als ik lekker wil doorrijden schakel ik altijd vlak voordat die door de powerband heen is.
Maar mooie quad en veel plezier ermee.
MVG Rob.
E-Ton DXL50
Aprilia RS50
Aprilia RS50