zoemend start relais

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

zoemend start relais

Bericht door stef »

Vanmorgen met de bombardier op pad geweest. Op een gegeven moment sloeg deze af. Dit komt wel vaker voor als die warm is, dan "puft" ie een keer en slaat ie af, koppeling in, starter indrukken en dan gaat ie weer.

Alleen vanmorgen ging ie niet meer aan, maar komt er uit het startrelais een zoemend geluid(als of er sluiting in het relais zit)

Zit nu de startmotor vast of is het relais gewoon kapot? Hoe controleer ik de startmotor, door de plus kabel vanaf de accu rechtstreeks door te lussen naar de startmotor?
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: zoemend start relais

Bericht door tjobbie »

laad je accu maar is goed op :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
alfa164
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door alfa164 »

meten is weten

ff voor de relais meten en dan na het relais

op het kontaktslot heb je wel spanning staan?
werkt je verlichting?

anders is het startrelais kapot
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stef »

Alles werkt verder zoals verlichting e.d. Al ben ik ook bang dat de accu z'n beste tijd heeft gehad (2005) En deze heeft geen druppellader, hij werk(te) altijd probleemloos, alleen afgelopen winter heeft ie mij 1x laten staan, even een 15 min. aan de acculader en toen had ie weer genoeg prik om te starten.

Ik zal de multimeter er vandaag eens bij houden en kijken wat er nog inzit en of door gaat bij het relais

Ik heb zojuist de meter erbij gehad, waarschijnlijk is de accu overleden. Deze is trouwens ook van 2005, dus dat kan een keer.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

ik zei toch? :p
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
alfa164
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door alfa164 »

tjobbie=elektro-dude 8)
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

alfa164 schreef:tjobbie=elektro-dude 8)
dat klopt toevallig hihi :p
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie