Ltz viel stil tijdens het rijden (Solved!) Membraam slecht.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Kristof/Ltz
Quadfanaat
Quadfanaat

Ltz viel stil tijdens het rijden (Solved!) Membraam slecht.

Bericht door Kristof/Ltz »

Hallo,

Ik ben sinds een goede week eigenaar geworden van een Ltz uit 2004.
Verleden week al een paar keer s'avonds gaan rijden met de ltz en alles liep perfect.

Zondagmorgen voor de eerste keer gaan rijden met 5 quads (3x raptor 700 en 2x ltz)

Het was een echt modderfestijn :D en de ltz deed het voortreffelijk! Had geen probleem om de ander bij te houden.
Natuurlijk heeft de quad heel wat modder en water gezien.

Wanneer we na enkele uurtjes naar huis rijden over de weg, begint mijn ltz te sputteren en valt stil.
Ik probeer hem te starten en dit lukt perfect. Wanneer ik terug wil vertrekken valt hij stil.

Dus de quad start perfect, ik kan er mee stapvoets rijden (wel aan 3km per uur) maar wanneer ik het minste gas probeer te geven valt hij stil. Ook schiet de quad dan.

Ik heb vandaag de quad gaan kuisen en ben hem beginnen demonteren. Volgende dingen heb ik al gedaan, maar zonder succes:

* Benzinetank leegemaakt en kraantje uiteengehaald + gereinigd. Nope...
Wel als ik het kraantje test, komt op on een klein beetje benzine eruit, op res ook een klein beetje en op pri loopt het er
goed uit. Het membraam in het kraantje is niet gescheurden zit op zijn plaats.

* Bougie er uitgehaald en gekeken als ik onsteking heb. Onsteking is er, maar heb nog geen nieuwe bougie kunnen plaatsen.

* Alle electrische koppelingen gecontroleerd, en aan de cdi gekeken of alles ok was.

Voorlopig nog altijd zonder resultaat. Het vreemde is ook dat de ltz echt de hele voormiddag het perfect gedaan heeft, en echt afgezien heeft. :D En dat op de weg bij normale snelheid dit is gebeurd.

Ik hoop op niet te veel kosten.......

Had al aan de kleppen gedacht maar wil eerst eens zelf verderzoeken.
Laatst gewijzigd door Kristof/Ltz op di 01 mar, 2011 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Kristof/Ltz
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Ltz viel stil tijdens het rijden....

Deze middag een andere bougie geplaatst, terug zonder resultaat...... :x
jb-services
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jb-services »

je moet is kijken naar uw batterijspanning als hij niet genoeg spanning heeft krijg je ook zo van die keuren en ik zo ook denken dat er iets mis is met uw ontsteking>hall voeler/bobine?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

carburator eens kuisen luchtfilter controleren als je zo in de bagger hebt gezeten is de kans groot dat er misschiens vuil of water in de carburator zit
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

heb da ook voorgehad met men predator, na lang zoekwerk bleken er kabels doorgewreven en kwamen nu en dan eens tegen het chassis waardoor deze dan stilviel , kon soms een hele namiddag rijden en plots viel deze stil :x
draden controleren :idea:
Kristof/Ltz
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Ltz viel stil tijdens het rijden (Solved!) Welke bougie Ltz?

Bedankt alvast voor de goede raad!!!

Ik heb net het probleem gevonden! :D

Er moet een probleem geweest zijn met het vacuummembraam die de naald omhoog doet gaan. Ik heb het membraam in het benzinekraantje gereinigd en terug goed op zijn plaats gestoken, alsook het membraam bovenaan de carburator gereinigd en terug mooi op zijn plaats gestoken met een klein beetje vet aan de rand.

Ik heb ook de carburator eens goed gereinigd, maar denk toch dat het probleem met het membraan te zien had.

Toch terug een tevreden Ltz eigenaar die er zondag weer tegenaan kan gaan! 8)

Ik vond dat hij al goed ging, maar nu gaat hij nog een stuk beter!!! Vooral het koppel is veel beter geworden.

Denk wel om een revisiesetje voor de carburator aan te schaffen en het membraan bovenaan de carburator te vervangen.

Misschien ook nog een vraagje? Welke bougie gebruiken jullie het meeste voor de ltz? CR7E, CR8E of beide in iridium?

Ik heb nu een CR8EIX gestoken, en draait perfect daarmee.
Kristof/Ltz
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Ltz viel stil tijdens het rijden (Solved!) Welke bougie Ltz?

Ik heb net nog eens het membraam zitten opzoeken, en dit heeft onderdeelnummer 13507-07G00.

Misschien kan ik daarmee iemand helpen?

Ik ga zeker het mijne moeten vervangen want de vorm van mijn membraam is al heel anders dan van een nieuw exemplaar....

Mijn membraan is week gekomen, nog dicht, maar is "gekarteld" zou je kunnen zeggen.

Ik hoop er nog ééntje te kunnen vinden tegen het weekend, anders ben ik bang zondag terug problemen te hebben. :wink:
Plaats reactie