uitlaat aanschaffen/monteren

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

uitlaat aanschaffen/monteren

Bericht door Fre* »

ik ben van plan een uitlaat te kopen voor mijn raptor 700, wss een dubbele barker.

Ik heb al veel gelezen en opgezocht over uitlaten en wat er komt bij kijken, maar er staat zoveel op het forum dat het voor mij eigenlijk een beetje onduidelijk is.

wat komt er nu precies bij kijken, bij het veranderen van de uitlaat? Wat moet er aangepast/verandert worden?

en wat met die powercommandor? :p :? ik lees er zoveel over, maar waar komt die nu presies, en is dit moeilijk of makkelijk zelf te installeren?

alvast bedankt!

Gtrz, fre
Mellos700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Re: uitlaat aanschaffen/monteren

Bericht door Mellos700R »

Als je de uitlaat vervangt voor een zogenoemde open uitlaat , is het aan te bevelen om je blok te voorzien van een rijker mengsel.

Met een rijker mengsel wordt bedoelt meer benzine in de aangezogen lucht.

Omdat een open uitlaat meer doorstroming heeft zou de quad ook meer lucht willen aanzuigen en dus ook meer benzine willen hebben.

Een te arm mengsel ( te weinig benzine ) kan ervoor zorgen het blok meer warmte op wekt , wat niet idiaal is en zelfs slecht kan zijn.

Vroeger hadden we allemaal een carburateur , toen was het monteren van een grotere sproeier voldoende , zodat het mengsel rijker werd.

Tegenwoordig wordt er veel met EFI ( Injectie ) gewerkt, zoals de raptor 700.

Een EFI systeem is uitgerust met een ECU ( Brandstofcomputer ) deze is ingesteld op uw originele quad.

Nu wil je meer benzine in je mengsel , voor de auto ga je naar een chiptuner , deze doet hetzelfde met je ECU als een powercommander ongeveer doet.

Een powercommander is een instelbare brandstofcomputer die zeer makkelijk te installeren is , kwestie van een aantal stekkertjes aansluiten , de originele ECU blijft onverandert.

Alleen komt nu het afstellen van de powercommander: Dit is niet al te moeilijk , maar u zou er toch een beetje verstand van moeten hebben.

Lukt u dit niet zelf , kunt u de quad op een vermogensbank laten afstellen , dit is de idiaale manier om het meeste vermogen uit uw quad te halen. ( Dit hoeft enkel 1x te gebeuren )

Als u van plan bent om een uitlaat en een powercommander te monteren zou ik u aanraden om ook meteen een open luchtfilter te monteren ( De zogenaamde big 3 upgrade )

Succes! :)
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

Bedankt voor uw antwoord! Hiermee weet ik ineens alles wat ik wou weten :)
Mellos700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Mellos700R »

Graag gedaan :)

Succes!
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
Plaats reactie