Suzuki LTZ k9 start niet.(Start weer niet)P2

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Suzuki LTZ k9 start niet.(Start weer niet)P2

Bericht door RonaldTD »

Wilde net even lekker gaan touren, maar mijn machine start niet.... Startmotor gaat rond, ik hoor de benzinepomp draaien, maar de motor slaat niet aan.

Heb vorige week hetzelfde gehad toen ik onderweg was. Was ergens door een beekje(30cm) gereden, even foto's gemaakt en daarna starte hij niet meer. Na 5 minuten wachten starten en rijden. Nu dacht ik dat het vocht kon zijn, maar nu staat hij alweer een week in de garage, maar vertoont weer hetzelfde gedrag..

Iemand hier bekend mee, of een tip wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,
Ronald
Laatst gewijzigd door RonaldTD op vr 27 mei, 2011 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door JohnBeton »

misschien is er ergens een kabeltje in de kabelboom blootgeschuurd of maakt hij slechte massa.
Ik zou de kabelboom eens nakijken en de massa uitmeten en die contacten eens schuren
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door RonaldTD »

JohnBeton schreef:misschien is er ergens een kabeltje in de kabelboom blootgeschuurd of maakt hij slechte massa.
Ik zou de kabelboom eens nakijken en de massa uitmeten en die contacten eens schuren
Meetapparatuur heb ik helaas niet, maar heb even alle contacten nagelopen en schoongemaakt. Kan eigenlijk nergens echt slijtage of slechte plekken vinden. Quad is 7 maanden oud dus doorslijt plekken zou dan wel heel erg snel zijn.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door L crosser »

blijft je achterlicht heel zwak branden ? 3-4 volt ongeveer als je wilt start ondanks dat je der verlichting niet aan hebt ?
w-tec club member
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door RonaldTD »

L crosser schreef:blijft je achterlicht heel zwak branden ? 3-4 volt ongeveer als je wilt start ondanks dat je der verlichting niet aan hebt ?
Kan je iets duidelijker zijn? Je bedoelt dat als ik start mijn acherlicht zwak gaat branden, ondanks ik geen verlichting aan heb staan?

Ga ik even testen. Het is nu goed donker dus makkelijk te zien. :)
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door RonaldTD »

Nee, achterlicht brand niet.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door L crosser »

ik heb hetzelfde probleem met mijn ltr gehad, en ik had 3,2 v lekspanning op het frame staan waardoor de quad niet startte en het achter (led)licht heel zwakjes ging branden? heb je je benzine filter ook al nagekeken :?:
w-tec club member
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door RonaldTD »

L crosser schreef:ik heb hetzelfde probleem met mijn ltr gehad, en ik had 3,2 v lekspanning op het frame staan waardoor de quad niet startte en het achter (led)licht heel zwakjes ging branden? heb je je benzine filter ook al nagekeken :?:
Bedankt voor je snelle reactie. Hoe heb je dat toen met die lekspanning opgelost? Benzinefilter heb ik nog niet nagekeken.
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.

Bericht door RonaldTD »

Heb net nog even de service gebeld. Jongen gaf aan dat het ook makkelijk de bougie kan zijn. Is het echt dat ik de hele tank etc ervan af moet halen? Ik ben geen technisch hoogstandje, maar is er op een makkelijke manier de bougie te wisselen?
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 19:24
Locatie: Bilzen Limburg

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.(bougie vervangen tank eraf?)

Bericht door Bulldog »

Tank er af halen anders krijg je bougie bij ltz er niet uit.
Nu je het zegt zou wel eens kunnen de bougie zijn hoor, zou zeker even proberen.

Mvg Davy.
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.(bougie vervangen tank eraf?)

Bericht door RonaldTD »

Net even een bougie besteld. Heb ik nog even de tijd om te kijken hoe ik dit ga doen. Heb de service manual er even op nageslagen en daar staat dat zou moeten kunnen zonder de tank te verwijderen...

Morgenavond als ik tijd heb maar eens kijken. Wordt vervolgd!
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.(bougie vervangen tank eraf?)

Bericht door Lazii »

Waar zit die bougie ergens? Is dit ongeveer hetzelfde als in een raptor?

Ik heb wel dit gevonden op internet. Mijn frans is niet zo goed, maar misschien dat je er toch iets aan hebt.
http://www.testquad-forum.be/viewtopic.php?f=16&t=227" onclick="window.open(this.href);return false;
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.(bougie vervangen tank eraf?)

Bericht door -Laurens- »

Waar zit de bougie ergens? Bij het oude model zat deze aan de rechterkant, bovenaan het blok.
Het was ook niet echt gemakkelijk deze eruit te krijgen, maar het ging wel.
Yamaha YFZ480Build in progress
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.(bougie vervangen tank eraf?)

Bericht door L crosser »

je kunt met geen andere mogelijkheid de bougie verwijderen zonder de tank te verwijderen.
w-tec club member
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Suzuki LTZ k9 start niet.(bougie vervangen tank eraf?)

Bericht door RonaldTD »

Zit mij even moed in te kijken. :D Is het dan genoeg om alleen die bouten los te maken dat ik hem kan liften?

Sorry misschien voor alle domme vragen etc, maar je moet het even zien als dat je een oud vrouwtje uitlegt die een mail gaat sturen.... :)

Afbeelding
Plaats reactie