Hallo allemaal, even voorstellen
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Hallo allemaal, even voorstellen
Hallo!
Graag wil ik me even voorstellen hier. Mijn naam is Rob, ben 26 jaar en woon in het mooie zuiden van Nederland, Limburg. Ik werk als GSM monteur en repareer toestellen van Samsung.
Heb al sinds november 2012 een Jinling / JLA Loncin waarop ik denk ik pas zo'n 200 meter heb gereden. Nog niet zo veel dus maar dat heeft gelukkig een reden. Het is inmiddels namelijk geen echte JLA Loncin meer, vanaf de eerste dag dat ik hem heb is het een groot project geweest. Eigenlijk is alleen het frame nog redelijk origineel. De 250cc motor met alle toebehoren die er origineel in zat is meteen eruit gegaan en heeft plaats gemaakt voor een hoop accu's en een elektromotor. Klinkt nog heel simpel maar ben er dus toch al dik 2 jaar mee bezig, heb er echt al veel tijd in zitten en dat is ook wel te zien. Zal even een foto plaatsen ervan, ben inmiddels al wel veel verder ermee. Niet echt meer een foto gemaakt van het geheel, zal ik binnenkort wel weer eens doen.
Zal morgen ofzo wel wat meer info plaatsen in een project topic. Ik doe ook een blog bijhouden van het hele project, echt alles vanaf het begin staat erin. Voor degene die interesse hebben staat de link in mijn onderschrift/profiel.
Aangezien ik 2 jaar geleden al wist dat Chinese quads hier niet zo geliefd zijn ben ik alleen maar lid geweest bij het Chinaquad forum. Maar ik wil het nu toch wel eens met wat meer mensen gaan delen en niet alleen maar de Chinese quad rijders, vooral omdat de komende weken/maanden toch wel de leukste zullen gaan worden van het hele project. Denk dat hier toch ook wel leden zullen zijn die er interesse in hebben.
Dat was het wel zo'n beetje, als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.
Graag wil ik me even voorstellen hier. Mijn naam is Rob, ben 26 jaar en woon in het mooie zuiden van Nederland, Limburg. Ik werk als GSM monteur en repareer toestellen van Samsung.
Heb al sinds november 2012 een Jinling / JLA Loncin waarop ik denk ik pas zo'n 200 meter heb gereden. Nog niet zo veel dus maar dat heeft gelukkig een reden. Het is inmiddels namelijk geen echte JLA Loncin meer, vanaf de eerste dag dat ik hem heb is het een groot project geweest. Eigenlijk is alleen het frame nog redelijk origineel. De 250cc motor met alle toebehoren die er origineel in zat is meteen eruit gegaan en heeft plaats gemaakt voor een hoop accu's en een elektromotor. Klinkt nog heel simpel maar ben er dus toch al dik 2 jaar mee bezig, heb er echt al veel tijd in zitten en dat is ook wel te zien. Zal even een foto plaatsen ervan, ben inmiddels al wel veel verder ermee. Niet echt meer een foto gemaakt van het geheel, zal ik binnenkort wel weer eens doen.
Zal morgen ofzo wel wat meer info plaatsen in een project topic. Ik doe ook een blog bijhouden van het hele project, echt alles vanaf het begin staat erin. Voor degene die interesse hebben staat de link in mijn onderschrift/profiel.
Aangezien ik 2 jaar geleden al wist dat Chinese quads hier niet zo geliefd zijn ben ik alleen maar lid geweest bij het Chinaquad forum. Maar ik wil het nu toch wel eens met wat meer mensen gaan delen en niet alleen maar de Chinese quad rijders, vooral omdat de komende weken/maanden toch wel de leukste zullen gaan worden van het hele project. Denk dat hier toch ook wel leden zullen zijn die er interesse in hebben.
Dat was het wel zo'n beetje, als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Welkom
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de prestaties.
Van welke machine heb je de electromotor en accus gehaald?
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de prestaties.
Van welke machine heb je de electromotor en accus gehaald?
_____________________________
- RubenB
- Quadfanaat
- Berichten: 54
- Lid geworden op: za 27 dec, 2014 18:56
- Locatie: Houwerzijl
- Contacteer:
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Wauw!!!! Wat een project!! Respect!
Is het de bedoeling dat de quad ook daadwerkelijk gekentekend wordt? En wat verwacht je van de prestaties? Actieradius, topsnelheid, etc.
Het ziet er in ieder geval indrukwekkend uit!! Ben erg benieuwd naar het resultaat! Hou ons op de hoogte!!
Is het de bedoeling dat de quad ook daadwerkelijk gekentekend wordt? En wat verwacht je van de prestaties? Actieradius, topsnelheid, etc.
Het ziet er in ieder geval indrukwekkend uit!! Ben erg benieuwd naar het resultaat! Hou ons op de hoogte!!
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Welkom.
Super leuk project. Zie er zeer netjes uit. Motor uit de USA laten komen?
Super leuk project. Zie er zeer netjes uit. Motor uit de USA laten komen?
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
welkom hier,zier er id heel netjes uit,ik hoop voor je dat het gaat werken zoals je wilt.
Ik heb alleen 1 ding:
je quad/project ligt met een indrukwekkend slot vast aan de muur,helemaal goed.
Maar wat weerhoud de boef ervan je wiel los te draaien en de rest mee te nemen?Er zijn wielen zat te koop maar ben bang dat het ze daar bij zoveel mooie techniek niet om gaat.
Ik heb grotere obstakels overwonnen zien worden om iets te stelen.er zijn complete harleys over personenauto's getild in garages om de machine te stelen.
Denk dat een slot/ketting door een deel van het frame dat er niet afgeschroeft kan worden veel meer zin heeft naar mijn inzien.
Maar hou ons op de hoogte,is een mooi ding als het af is,1 vraag heb ik nog:
hoe/wat heb je gedaan om het frame te verstevigen want ik kan me voorstellen dat buiten de kracht van de elektromotor en het gewicht van de accu's er wel wat verstevigingen aan een standaard chinees frame nodig waren.
Ik heb alleen 1 ding:
je quad/project ligt met een indrukwekkend slot vast aan de muur,helemaal goed.
Maar wat weerhoud de boef ervan je wiel los te draaien en de rest mee te nemen?Er zijn wielen zat te koop maar ben bang dat het ze daar bij zoveel mooie techniek niet om gaat.
Ik heb grotere obstakels overwonnen zien worden om iets te stelen.er zijn complete harleys over personenauto's getild in garages om de machine te stelen.
Denk dat een slot/ketting door een deel van het frame dat er niet afgeschroeft kan worden veel meer zin heeft naar mijn inzien.
Maar hou ons op de hoogte,is een mooi ding als het af is,1 vraag heb ik nog:
hoe/wat heb je gedaan om het frame te verstevigen want ik kan me voorstellen dat buiten de kracht van de elektromotor en het gewicht van de accu's er wel wat verstevigingen aan een standaard chinees frame nodig waren.
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Welkom en een gaaf project heb je daar!!!
Respect
Respect
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Bedankt allemaal voor het warm welkom.
Leuke reacties meteen en een hoop vragen.
@Yair:
Ze komen niet van een machine of heftruck ofzo af, die hebben niet genoeg vermogen vind ik zelf. De accu's zijn lithium-ion (LiFePo4 voor de kenners) en kun je zelfs hier in Nederland al bij 2 bedrijven kopen. De motor heb ik bij een bedrijf in Engeland gekocht, dit is een 25 kW motor met een max koppel van 65 Nm en max toerental van slechts 3600 RPM. Had ook een motor met wat meer RPM kunnen kiezen maar dan had ik een enorm achtertandwiel nodig gehad. Zit geen versnellingsbak tussen, aandrijving gaat direct van de motor naar de achteras/wielen. Daarmee ook al java's vraag beantwoordt zie ik.
@RubenB:
Dat klopt, hier gaat gewoon een kenteken op komen. Moet er dus voor naar de RDW in Lelystad waar ze het testcentrum hebben om hem opnieuw te laten keuren. Zijn een heleboel regels waaraan een elektrisch voertuig moet voldoen dus het zal niet makkelijk worden, maarja dat is ook een beetje de uitdaging. Prestaties van de motor staan hierboven al, met de huidige tandwielen zal de topsnelheid zo rond de 90 km/u liggen. Wil dan even kijken hoeveel koppel ik beschikbaar heb op de wielen, als het erg veel is kan ik altijd het achtertandwiel wat kleiner doen om boven de 100 km/u uit te komen. Maar is even afwachten dus. Ook met de actieradius, dit weet ik nog niet. Ik verwacht ergens tussen de 80 en 100 km, is moeilijk te bepalen omdat er zoveel dingen zijn die het kunnen beinvloeden, rolweerstand, windweerstand, etc.
@dutchmoose
Ik hoop het ook, ben zelf ook nog echt benieuwd want heb nog geen echte testrit ermee kunnen maken. Maar dit komt heel binnenkort al.
Klopt wat je zegt met de ketting, dit is ook maar tijdelijk aangezien ik de quad even niet verder naar achter kan zetten. Heb de plaats daar even nodig voor goed te kunnen werken eraan en er liggen nog wat onderdelen in de weg. De quad komt uiteindelijk in het midden van het muuranker te staan en de ketting gaat dan inderdaad door het frame.
Het frame zelf is niet veel mee gedaan, alleen oude bevestigingspunten eraf en nieuwe bevestigingspunten erop. De stalen frames die nog om de accu behuizingen heen komen zullen het frame wel nog extra verstevigen. De achterbrug is wel wat aangepast, de motor zit hier bevestigd op 2 dikke stalen blokken die dwars op de achterbrug gelast zijn. De rest van de achterbrug was al stevig genoeg. Het frame van een JLA Loncin is zoiezo helemaal niet slecht. Het laswerk allemaal wat minder natuurlijk maar voor de rest is het toch een heel degelijk en sterk frame. Zijn ook zeker geen dunne buizen wat ze gebruikt hebben.
Zal zometeen even een project topic maken, dan kunnen daar verdere vragen over de quad gesteld worden.
Leuke reacties meteen en een hoop vragen.
@Yair:
Ze komen niet van een machine of heftruck ofzo af, die hebben niet genoeg vermogen vind ik zelf. De accu's zijn lithium-ion (LiFePo4 voor de kenners) en kun je zelfs hier in Nederland al bij 2 bedrijven kopen. De motor heb ik bij een bedrijf in Engeland gekocht, dit is een 25 kW motor met een max koppel van 65 Nm en max toerental van slechts 3600 RPM. Had ook een motor met wat meer RPM kunnen kiezen maar dan had ik een enorm achtertandwiel nodig gehad. Zit geen versnellingsbak tussen, aandrijving gaat direct van de motor naar de achteras/wielen. Daarmee ook al java's vraag beantwoordt zie ik.
@RubenB:
Dat klopt, hier gaat gewoon een kenteken op komen. Moet er dus voor naar de RDW in Lelystad waar ze het testcentrum hebben om hem opnieuw te laten keuren. Zijn een heleboel regels waaraan een elektrisch voertuig moet voldoen dus het zal niet makkelijk worden, maarja dat is ook een beetje de uitdaging. Prestaties van de motor staan hierboven al, met de huidige tandwielen zal de topsnelheid zo rond de 90 km/u liggen. Wil dan even kijken hoeveel koppel ik beschikbaar heb op de wielen, als het erg veel is kan ik altijd het achtertandwiel wat kleiner doen om boven de 100 km/u uit te komen. Maar is even afwachten dus. Ook met de actieradius, dit weet ik nog niet. Ik verwacht ergens tussen de 80 en 100 km, is moeilijk te bepalen omdat er zoveel dingen zijn die het kunnen beinvloeden, rolweerstand, windweerstand, etc.
@dutchmoose
Ik hoop het ook, ben zelf ook nog echt benieuwd want heb nog geen echte testrit ermee kunnen maken. Maar dit komt heel binnenkort al.
Klopt wat je zegt met de ketting, dit is ook maar tijdelijk aangezien ik de quad even niet verder naar achter kan zetten. Heb de plaats daar even nodig voor goed te kunnen werken eraan en er liggen nog wat onderdelen in de weg. De quad komt uiteindelijk in het midden van het muuranker te staan en de ketting gaat dan inderdaad door het frame.
Het frame zelf is niet veel mee gedaan, alleen oude bevestigingspunten eraf en nieuwe bevestigingspunten erop. De stalen frames die nog om de accu behuizingen heen komen zullen het frame wel nog extra verstevigen. De achterbrug is wel wat aangepast, de motor zit hier bevestigd op 2 dikke stalen blokken die dwars op de achterbrug gelast zijn. De rest van de achterbrug was al stevig genoeg. Het frame van een JLA Loncin is zoiezo helemaal niet slecht. Het laswerk allemaal wat minder natuurlijk maar voor de rest is het toch een heel degelijk en sterk frame. Zijn ook zeker geen dunne buizen wat ze gebruikt hebben.
Zal zometeen even een project topic maken, dan kunnen daar verdere vragen over de quad gesteld worden.
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Dat ziet er bekend uit.
Ik werk zelf niet in de techniek maar werk wel bij een instelling waar ze veel pionieren op het gebied van elektronisch aangedreven raceautos. Mocht je vragen hebben kan ik ze zelf niet beantwoorden maar weet wel mensen op mijn werkplek die ontzettend veel ervaring hiermee hebben. Dus mocht je hulp nodig hebben kan ik ze mss voorleggen aan de techneuten.
http://universityracing.tue.nl
Ik werk zelf niet in de techniek maar werk wel bij een instelling waar ze veel pionieren op het gebied van elektronisch aangedreven raceautos. Mocht je vragen hebben kan ik ze zelf niet beantwoorden maar weet wel mensen op mijn werkplek die ontzettend veel ervaring hiermee hebben. Dus mocht je hulp nodig hebben kan ik ze mss voorleggen aan de techneuten.
http://universityracing.tue.nl
Ride hard!! You only live once.......
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Hallo allemaal, even voorstellen
Welkom op het forum.
Ja dit is een geweldig project en fijn om dit met ons te delen.
Ik denk dat dit een goede zet is in de toekomst en hier zal zeker veel reactie op komen uit alle hoeken.
Hopelijk kunnen we je zeker een keer verwachten op en meeting al is het maar op de aanhanger.
Ja dit is een geweldig project en fijn om dit met ons te delen.
Ik denk dat dit een goede zet is in de toekomst en hier zal zeker veel reactie op komen uit alle hoeken.
Hopelijk kunnen we je zeker een keer verwachten op en meeting al is het maar op de aanhanger.
Can Am Outlander L 500 DPS Max