Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
In dit topic wil ik de evolutie van mijn quad neerpennen met al de nodige kosten en onderhoud om eens te kijken of ik nu toch beter een tweedehands A-merk kocht.
Quad nieuw gekocht en midden augustus in mijn bezit.
Is een cfmoto cforce 800. 2 cilinder gebaseerd op de rotaxmotor. Zeg wel gebaseerd:-). 2x4, 4x4 en natuurlijk kan men de voorste diferentieel sperren.
Versnellingen is een vario met H ( hoge snelheid), L ( lage snelheid), R ( achteruit) en P ( parkeren).
Bij het schakelen tussen H, N,R en P moet de achterrem ingedrukt houden.
Onafhankelijke veringen voor en achteraan. Lang model en gehomologeerd voor 2 personen.
Winch die 1364 kg trekt.
En eps (electric power steering) op zijn Vlaams gezegd servo stuur.
63 pk met een koppel van 72 nm maar ik weet niet bij welk toerental.
Ik heb 500 km moeten inrijden, wil zeggen afgedreven. Deed een topsnelheid van 70 km/h na wat lang rijden 80 lol.
Na de 500 km onderhoud gedaan. Olie verversen, opdrijven en diferentieelolie ververst. Dit laatste hoefde van de verdeler niet maar toch op aanraden van mijn dealer gedaan. De standaard olie is iets wat van mindere kwaliteit.
De kracht die ik dan ervaarde was hemels. Zo veel trekkracht had ik nog niet ervaren. Mijn vorige quad was een Kawasaki KVF 650. Ook een prachtig beest maar toch de mindere.
Ik heb nu een topsnelheid van 120 km/h gereden. Moet wel bijzeggen was heel lichtjes bergafwaarts.
110 Km/h gaat zonder problemen. Tussen 110 en 120 gaat wat tijd over. Wel met de standaard banden niet aangeraden.
Het toerental van de quad geeft een max van 6300 rpm. Meer krijg ik er niet uit.
Als je 90 km/h rijd heb je een rpm van tussen de 5200 a 5800. Is naargelang je plat of bergopwaarts rijd.
Halverwege op helling vertrekken van stijgingspercentage 12% als ik boven aan de top ben heb ik toch 90 km/h gehaald.
Ik rij altijd traag tot mijn quad de bedrijfstemperatuur bereikt heeft.
Ik rij niet continu volle gas hoor. Gemiddeld 5300 rpm soms maar 4000. Af en toe eens voor de kick optrekken .
Ik rij voor 70% op verharde wegen, neem niet weg dat ik ook graag eens onverhard rij.
Veel heb ik de 4x4 niet moeten gebruiken. Dat ding geeft kracht genoeg voor het moment om de modder te trotseren op de wegen die ik al reed. In de winter zal het wel anders zijn . Ik heb wel achteraan per wiel 2 smeernippels. Heb er ook al eens vet ingepompt om het water te verdrijven. Ik kwam wel tot de opmerking dat er geen vet in zat. De smering is naar mijn inziens voor de draagarmen van mijn vering. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
De veringen dempen alles heel goed.
Je kan ze ook naar eigen voorkeur harder of zachter zetten.
Voor het ogenblik heb ik 1350 km mee gereden en het bevalt me prima.
Tweede onderhoud ga ik doen rond 2000 a 2500 km.
Verdere info volgt natuurlijk.
Quad nieuw gekocht en midden augustus in mijn bezit.
Is een cfmoto cforce 800. 2 cilinder gebaseerd op de rotaxmotor. Zeg wel gebaseerd:-). 2x4, 4x4 en natuurlijk kan men de voorste diferentieel sperren.
Versnellingen is een vario met H ( hoge snelheid), L ( lage snelheid), R ( achteruit) en P ( parkeren).
Bij het schakelen tussen H, N,R en P moet de achterrem ingedrukt houden.
Onafhankelijke veringen voor en achteraan. Lang model en gehomologeerd voor 2 personen.
Winch die 1364 kg trekt.
En eps (electric power steering) op zijn Vlaams gezegd servo stuur.
63 pk met een koppel van 72 nm maar ik weet niet bij welk toerental.
Ik heb 500 km moeten inrijden, wil zeggen afgedreven. Deed een topsnelheid van 70 km/h na wat lang rijden 80 lol.
Na de 500 km onderhoud gedaan. Olie verversen, opdrijven en diferentieelolie ververst. Dit laatste hoefde van de verdeler niet maar toch op aanraden van mijn dealer gedaan. De standaard olie is iets wat van mindere kwaliteit.
De kracht die ik dan ervaarde was hemels. Zo veel trekkracht had ik nog niet ervaren. Mijn vorige quad was een Kawasaki KVF 650. Ook een prachtig beest maar toch de mindere.
Ik heb nu een topsnelheid van 120 km/h gereden. Moet wel bijzeggen was heel lichtjes bergafwaarts.
110 Km/h gaat zonder problemen. Tussen 110 en 120 gaat wat tijd over. Wel met de standaard banden niet aangeraden.
Het toerental van de quad geeft een max van 6300 rpm. Meer krijg ik er niet uit.
Als je 90 km/h rijd heb je een rpm van tussen de 5200 a 5800. Is naargelang je plat of bergopwaarts rijd.
Halverwege op helling vertrekken van stijgingspercentage 12% als ik boven aan de top ben heb ik toch 90 km/h gehaald.
Ik rij altijd traag tot mijn quad de bedrijfstemperatuur bereikt heeft.
Ik rij niet continu volle gas hoor. Gemiddeld 5300 rpm soms maar 4000. Af en toe eens voor de kick optrekken .
Ik rij voor 70% op verharde wegen, neem niet weg dat ik ook graag eens onverhard rij.
Veel heb ik de 4x4 niet moeten gebruiken. Dat ding geeft kracht genoeg voor het moment om de modder te trotseren op de wegen die ik al reed. In de winter zal het wel anders zijn . Ik heb wel achteraan per wiel 2 smeernippels. Heb er ook al eens vet ingepompt om het water te verdrijven. Ik kwam wel tot de opmerking dat er geen vet in zat. De smering is naar mijn inziens voor de draagarmen van mijn vering. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
De veringen dempen alles heel goed.
Je kan ze ook naar eigen voorkeur harder of zachter zetten.
Voor het ogenblik heb ik 1350 km mee gereden en het bevalt me prima.
Tweede onderhoud ga ik doen rond 2000 a 2500 km.
Verdere info volgt natuurlijk.
Laatst gewijzigd door ysie op za 26 sep, 2015 18:37, 9 keer totaal gewijzigd.
Ab amicis honesta petamus.
Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Laatst gewijzigd door ysie op za 26 sep, 2015 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Ik verplaats je topic even naar '4x4 Algemeen', daar is deze beter op zijn plek.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Mooi verslag zover [THUMBS UP SIGN]
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
ja super zijn ze
ik nu 4700 km op staan
hoop van de week nog iets er bij op te zetten
een ding lier is niet super al 2 staal kabels kapot gedraaidt
de laatste keer tussen de trommel en motor gedraait
dus nu echt naar de klote het spul
heb hem nodig om quad op de aanhanger tekrijgen
dus vind ik een min punt
gr rien
ps
mooi op gelost door cf moto totaal nieuwe gekregen
gr rien
ik nu 4700 km op staan
hoop van de week nog iets er bij op te zetten
een ding lier is niet super al 2 staal kabels kapot gedraaidt
de laatste keer tussen de trommel en motor gedraait
dus nu echt naar de klote het spul
heb hem nodig om quad op de aanhanger tekrijgen
dus vind ik een min punt
gr rien
ps
mooi op gelost door cf moto totaal nieuwe gekregen
gr rien
Laatst gewijzigd door rien op do 12 nov, 2015 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Oei, dat is minder. Stond er te weinig spanning op de kabel?
Kan er op dezelfde plaats een ander merk winch ingebouwd worden?
Kan er op dezelfde plaats een ander merk winch ingebouwd worden?
Ab amicis honesta petamus.
Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Een kleine aanpassing. Max rpm die ik deed was 7000 rpm ipv 6300.
Om het toerental te kunnen bekijken moet men het bij iedere start opnieuw instellen. Wil zeggen knopje om te switchen van odo, trip, rpm en natuurlijk batterijspanning.
Is wel ambetant dat we geen vaste toerenteller hebben.
Dus daar ik niet continu naar toerenteller keek zag ik het niet.
Is wel raar. Als ik mijn gas openduw gaat hij bij het optrekken tot 6300 rpm. Eenmaal op hoge snelheid gaat het toerental pas hoger.
Om het toerental te kunnen bekijken moet men het bij iedere start opnieuw instellen. Wil zeggen knopje om te switchen van odo, trip, rpm en natuurlijk batterijspanning.
Is wel ambetant dat we geen vaste toerenteller hebben.
Dus daar ik niet continu naar toerenteller keek zag ik het niet.
Is wel raar. Als ik mijn gas openduw gaat hij bij het optrekken tot 6300 rpm. Eenmaal op hoge snelheid gaat het toerental pas hoger.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Dat komt door je vario. Die gaat dan op dat moment zo snel bijregelen dat de motor niet meer in toeren kan klimmen, pas als ie minder uitelkaar gaat ( of minder snel ) heeft de motor weer genoeg vermogen om verder te klimmen.
Ik denk dat dit op de 6300 toeren ligt omdat dan de motor op zijn maximale koppel is.
Ik denk dat dit op de 6300 toeren ligt omdat dan de motor op zijn maximale koppel is.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
hoi hoi genoeg spaning op de lier moest
de quad op de aanhanger trekken
dus gewicht genoeg dacht ik zo
gr rien
de quad op de aanhanger trekken
dus gewicht genoeg dacht ik zo
gr rien
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
@Minyi Thx voor de uitleg.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Beste
Is de cf geschikt voor verplaatsingen met 2 personen?
Mijn vrouw durft nl niet meer mee rijden op de moto. Daarom overweeg ik de aankoop van
een quad om ons gedurende het verlof, ongeveer 2 maanden te verplaatsen. Wij gaan nl op
verlof met een kampeerauto. De cforce 800 lijkt een goede koop te zijn in vergelijking met
Japanese of andere merken
Is de cf geschikt voor verplaatsingen met 2 personen?
Mijn vrouw durft nl niet meer mee rijden op de moto. Daarom overweeg ik de aankoop van
een quad om ons gedurende het verlof, ongeveer 2 maanden te verplaatsen. Wij gaan nl op
verlof met een kampeerauto. De cforce 800 lijkt een goede koop te zijn in vergelijking met
Japanese of andere merken
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Ik heb er nu 1500 km mee. Hoofdzakelijk op de weg. Voor 2 personen is hij perfect. Achteraan zit hij beter als passagier dan op een gewone motor.
Hij is gehomologeerd als 2 zitter dus je bent volledig verzekert voor 2 personen.
Kracht geeft hij genoeg.
De Prijs is gunstig tov andere merken. Ik opteer liever nieuw dan een A-merk tweedehands. Is ieder zijn mening.
Qua kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen. Daarom dat ik dit hierop schrijf.
Wel weet ik, dat niemand die er eentje geeft er over klaagt. En ik er totaal geen slecht gevoel over heb.
Hou ons op de hoogte wat je plannen zijn.
Hij is gehomologeerd als 2 zitter dus je bent volledig verzekert voor 2 personen.
Kracht geeft hij genoeg.
De Prijs is gunstig tov andere merken. Ik opteer liever nieuw dan een A-merk tweedehands. Is ieder zijn mening.
Qua kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen. Daarom dat ik dit hierop schrijf.
Wel weet ik, dat niemand die er eentje geeft er over klaagt. En ik er totaal geen slecht gevoel over heb.
Hou ons op de hoogte wat je plannen zijn.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Verbruik is 11 liter/ 100 km. Geloof 1 op 9 op zijn Nederlands. Dit is gereden op hoofdwegen aan 70 of 90 km/h. Minder optrekken dan op kleine wegen.
Op kleine wegen 12,5 liters.
Ik doe dus 160 a 170 km met 19 liters benzine.
Op kleine wegen 12,5 liters.
Ik doe dus 160 a 170 km met 19 liters benzine.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Ik zit voor het ogenblik nog in het zuiden, volgende week ben ik thuis en zal eens een bezoekje
brengen aan de daeler. Die zou nl een nieuwe toonzaal openen en misschien kan ik een zaakje doen.
brengen aan de daeler. Die zou nl een nieuwe toonzaal openen en misschien kan ik een zaakje doen.
Kwaliteit cfmoto cforce 800. (Terralander)
Mag ik vragen van waar je bent?
Ik denk Roeselare?
LOL
Ik denk Roeselare?
LOL
Ab amicis honesta petamus.