JumpingJet Racing CDI's -TRX450 Dyno-

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

klopt dit ongeveer Teunie?

Afbeelding

Die rooie curve bereikt volgens de tekst eronder een max rond 7990 rpm, en 0 rpm is 0 km/h (staat wel niet op het papier maar mijn meetlatje heeft me geholpen).
White LTZ-450 - powered by MSD -
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Fré schreef:kzou denken dat 100km/h ongeveer overeenkomt met 10000 rpm, 90km/h met 9000 rpm enzoverder...
ha ha en wat formule gebruikje hier dan voor ?
Begrijp ook het grote vermogenverschil niet hoor, dan zo tunen makkelijk worden, :D weetje kom eens met zon bakje naar hier ! ik heb vermogensbank ,en zeker intersante klanten als het zo een vermogenswinst geeft ! :D
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

zo kunnen kloppen, maar is niet zeker he' :?
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

stretch in paintshop pro en een meetlat should do the trick
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik heb gewoon sterke twijfels bij het resultaat tout court. 42 % stijging met enkel andere CDI en nokkenassen kan volgens mij NIET, hoe graag we het misschien allemaal wel willen.

Het is zoals altijd met dyno's : dikwijls wordt maar halve waarheid vertelt en als ik deze curve bekijk heb ik eerder de indruk dat er heel wat meer gebeurd is dan enkel cdi, namelijk : nokkenassen, uitlaat, carb afstelling, luchtfitler, wie weet ook nog andere piston.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Tja dit is de info die ik gekregen heb.
Ik was er niet bij dus kan het niet controleren.

De resultaten van Hans zullen misschien wat meer uitwijzen, bovendien gaat de YFZ van Hans ook op de bank.

@Fre, denk dat die benadering wel aardig kan kloppen
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Teunie, volgens mij kan je beter dit topic wissen, is gewoon technisch niet mogelijk om met CDI 42 % winst te boeken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

No Limit YFZ schreef:Teunie, volgens mij kan je beter dit topic wissen, is gewoon technisch niet mogelijk om met CDI 42 % winst te boeken.
Wacht even tot Hans zijn resultaten erbij zet, dan kunnen we kijken of die minder extreem zijn.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

het zijn twee keer 2 metingen ,kijk goed naar curve datum en tijd, en dan zijn die twee keer twee kurven bij elkaar gezet op een of andere manier, :) denk ik 8)
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

kom een keer met je quad af nikolas, op de bank bij HPI en cdi erop, dan ben je zeker.

wat hebben wij eraan om deze dyno's te veranderen en dat er naderhand mensen komen klagen dat het geen fuck verschil maakt...

ik denk dat mensen beter niet kunnen reageren als je het niet gelooft of het komen TESTEN bijvoorbeeld...

waarom mensen in europa er niet mee rijden? omdat veel mensen niet met aftermarket cdi's rijden.

mijn yfz gaat tegenover deze trx komen te staan trouwens. normaal volgende week. of deze nog.

opmerkingen als "IK DENK DAT JE HET BETER KUNT WISSEN WANT DIT KAN NIET" vind ik persoonlijk zeer ongepast, zeker als een beheerder deze uitspraak neertypt. alleen al om het feit dat je geen ervaring hebt met deze cdi's.

ik zou zeggen: wie niet overtuigt is: kom eens testen?!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Waar gesproken Hans.

Het is gewoon zo dat niemand ooit Dyno resultaten gelooft als men er niet bij is geweest.
Maar als ik ze niet post is het ook niet goed.

Kortom het is dus nooit goed.
Kom maar testen, zoals Hanzie zegt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Geeft het bij een z 400 en een raptor ook zo veel verschil ? :?:
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

als de klant dat wil wel ja
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Vinden jullie 42% ook niet erg veel voor alleen een cdi?? Kom op waar is dat gezonde nuchtere verstand :roll: Ik weet zeker dat het niet zo kan zijn.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Wij gingen normaal gaan testen bij iemand die een nieuwe testbank besteld heeft, maar de levering blijkt niet te vlotten en dus gaan we daar niet op wachten.

Dus neem ik graag het aanbod aan om te testen. Ofwel bij Lewis ofwel bij HPI. Moeten het wel grondig kunnen doen, dus eerst kijken of afstelling zoals ie nu staat ok is, dan met CDI en terug kijken of afstelling ok is. Dan ook nog eens met de DB killer erin want momenteel loopt dat langs geen kanten. Dus hebben we toch zeker een 4-tal uur testwerk nodig om het grondig te kunnen doen. 'Oede Miere' van 't forum komt mee voor de carbafstelling, daar is een crack in.

Het zou handig zijn mochten we ook een standaard yfz hebben om te vergelijken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie