pk`s raptor

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

zuiger heb ik besteld bij de dealer (motopro is de hoofdverdeler), kop laat ik vlakken bij www.jspp.nl Is een echte rot in het vak. Daarna afstellen bij testbank, die ik nog moet zoeken.
hmmmmmm. eat me..
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

wally schreef:Daarna afstellen bij testbank, die ik nog moet zoeken.
Keesie heeft een testbank en is ook een rot in het vak :)
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

Ralph schreef:
wally schreef:Daarna afstellen bij testbank, die ik nog moet zoeken.
Keesie heeft een testbank en is ook een rot in het vak :)
waar zit hij ongeveer, en heeft hij en bedrijf?
hmmmmmm. eat me..
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Bergambacht, bij Rotterdam. Ja hij heeft een bedrijf.
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 528
Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
Locatie: Gent

Bericht door yahmmy the one »

het maximum vermogen is inderdaad niet gelijk ne moto, maar het koppel dat je hebt is echt ongelofelijk in elke versnelling.
ik kan gerust met baanbanden als driftend een rotonde rondrijden (allé een halve :lol: ) op droog wegdek.
en dat standaard, vindt da vet genoeg denk ik.

wat zou er zoal van pk uitbraken als je de luchtfilter, uitlaat en powercommander steekt?
op welke vlakken voel je dat dan het meest?
zou dit graag eens weten, die zaken komer er namelijk ook op 8)

alvast bedankt
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

je weet het binnen een paar weken, en je weet het he, pk's zeggen niet veel, maar koppel is heel belangrijk!
hmmmmmm. eat me..
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 528
Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
Locatie: Gent

Bericht door yahmmy the one »

wally schreef:je weet het binnen een paar weken, en je weet het he, pk's zeggen niet veel, maar koppel is heel belangrijk!
nog meer koppel :shock:
ja wa moet da geven als hij wat getuned is...
vroeger reed ik met een R1.. in die 2 jaar heeft hij me weinig verrast, wist altijd goed hoe de moto reageerde. nu met de rappy 700 :p tis andere koek zulle.
de moto heeft veel meer pk en liet zich gemakkelijk berijden, maar met een quad rijden is toch echt iets speciaals.
van tweekend ne maat laten rijden die nog nooit quad heeft gereden, wel na 15 min was zijn kaars uit :lol:

:buig: Raptor 700 :buig:
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

yahmmy the one schreef:
wally schreef:je weet het binnen een paar weken, en je weet het he, pk's zeggen niet veel, maar koppel is heel belangrijk!
nog meer koppel :shock:
ja wa moet da geven als hij wat getuned is...
vroeger reed ik met een R1.. in die 2 jaar heeft hij me weinig verrast, wist altijd goed hoe de moto reageerde. nu met de rappy 700 :p tis andere koek zulle.
de moto heeft veel meer pk en liet zich gemakkelijk berijden, maar met een quad rijden is toch echt iets speciaals.
van tweekend ne maat laten rijden die nog nooit quad heeft gereden, wel na 15 min was zijn kaars uit :lol:

:buig: Raptor 700 :buig:
voor mijn 700 reed ik met een getunde gsxr1000 2002 (176 pk op het a-wiel 132 nm), ook op circuit. kost veel energie om voluit te gaan en alles eruit te halen. met een quad is je rijstijl totaal wat anders. niet te verglijken met motor,crossmotor of auto.
hmmmmmm. eat me..
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Skicks schreef:
wally schreef:bijna, inlaat-uitlaat-fuel controller. Daarna hogedruk zuiger en kop flowen. En dan cdi en nokkenassen.
hoe verhoog je eigenlijk je compressie boven je zuiger?
ik stel de vraag opnieuw...
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Compressie boven de zuiger? Je bedoelt dus gewoon hoe je de compressie verhoogt?
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

door een hogedruk piston te steken krijg je meer compressie
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

JohnBeton schreef:door een hogedruk piston te steken krijg je meer compressie
komt die hoger als de standaard piston ofzo?
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

Skicks schreef:
JohnBeton schreef:door een hogedruk piston te steken krijg je meer compressie
komt die hoger als de standaard piston ofzo?
ja , maar een heeeeeel klein beetje maar. 1mm ofzo.
hmmmmmm. eat me..
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Onder een zijspan is een KTM LC4 perfect. Op ebay.de kun je al een nieuwe LC4 640/660 kopen voor 1800 euro. Zijn heel betrouwbaar, het is makkelijk om aan onderdelen te kopen en ze hebben veel power.

60Nm koppel en 55PK :honger: :punk:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

wally schreef:
Skicks schreef:
JohnBeton schreef:door een hogedruk piston te steken krijg je meer compressie
komt die hoger als de standaard piston ofzo?
ja , maar een heeeeeel klein beetje maar. 1mm ofzo.
moet ge u biël en krukas met lagers dan niet veranderen? omdat er toch meer kracht op komt...
Plaats reactie