hoi allemaal men 50cc quadje zuipt 2tak olie als de pest. nog niet eens 2 weken heeft hij al een halve liter fles op. en ook bij mijn uitlaat achter is hij helemaal zwart wat kan ik hier aan doen?
heb geen zin dat dalijk mijn nieuwe uitlaat ook al zo vies is
moet je de bougie voor bekijken..een stuk volgas rijden,dan in 1x uit zetten,koppeling in,en kijken wat voor kleur de bougie heeft,moet een beetje koffiebruin zijn..zwart te rijk,wit,te arm..
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
mikebike schreef:moet je de bougie voor bekijken..een stuk volgas rijden,dan in 1x uit zetten,koppeling in,en kijken wat voor kleur de bougie heeft,moet een beetje koffiebruin zijn..zwart te rijk,wit,te arm..
kan geen koppeling inhouden is maar scooter quad he maar zal het een van deze dagen even doen
Gewoon even bijhouden als je gaat tanken hoeveel olie (in dit geval een 1/2 L)op hoeveel lieter benzine je hebt gebruikt dan weet je de smeer verhouding .Is deze te hoog dan even je oliepomp krapper zetten probleem opgelost.
dat is lucht en relantie
oliepomp moet je is zoeke, sommige kun je bijstelle.
maar zelf menge vind ik beter, weet je precies met welke verhouding je
rijd en kan je em niet vastlopen door zonder olie te rijde (als je wel mengt natuurlijk )
want oliepomp kan het al is late afwete
mikebike schreef:moet je de bougie voor bekijken..een stuk volgas rijden,dan in 1x uit zetten,koppeling in,en kijken wat voor kleur de bougie heeft,moet een beetje koffiebruin zijn..zwart te rijk,wit,te arm..
kan geen koppeling inhouden is maar scooter quad he maar zal het een van deze dagen even doen
of onder het rijden gewoon je bougiedop erraf trekken. dus wel even een eindje rijden dan bv 60 rijden even aanhouden en dan je bougiedop erraf trekken helemaal stil zetten en dan je bougie eruit halen en kijken moet inderdaad beetje koffiebruin zijn lichtbruin.
of onder het rijden gewoon je bougiedop erraf trekken. dus wel even een eindje rijden dan bv 60 rijden even aanhouden en dan je bougiedop erraf trekken helemaal stil zetten en dan je bougie eruit halen en kijken moet inderdaad beetje koffiebruin zijn lichtbruin.
Uhm, ik trek onder het rijden niet mijn bougiedop eraf. Als je dat eens hebt geprobeerd bij een draaiende motor doe je het geen tweede keer meer
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
quad-racerrr schreef:
Uhm, ik trek onder het rijden niet mijn bougiedop eraf. Als je dat eens hebt geprobeerd bij een draaiende motor doe je het geen tweede keer meer
nee ik denk nie da ge da ooit gaat vergeten als ge dat doet!