Project '87 Suzuki LT500R - QUADZILLA (finally a runner)
Hopla, vandaag eindelijk tijd kunnen maken om verder te werken aan de quadzilla.
Alles staat nu klaar voor te poederlakken (wheelhubs en zo staan wel niet op de foto):
Vandaag ook begonnen met het blok uiteen te halen.
Het was me vooral te doen om de top-end, zodat de cilinder weg kan om te honen.
Blokje nog intact:
Hier is z'n kop er af:
De Powervalve eruit:
En uit nieuwsgierigheid ook even het koppelingdeksel en ontstekingsdeksel eraf:
Voor zover het blok nu uiteenligt is het eigenlijk nog een heel degelijk staat om 20 jaar oud te zijn.
Koppelingshuis ziet er nieuw uit, niks van inslagen, cilinder is nog heel goed, pistonnetje wat minder, ...
Volgende keer gaat het blok verder uiteen, de carters zullen gesplitst worden en dan kan ik het blok opnieuw lakken. Daarna nieuwe lagers, dichtingen, pakkingen, piston, drijfstang, ...
Nu hopen om volgende week een gaatje te vinden om naar de poederlakker te gaan.
Alles staat nu klaar voor te poederlakken (wheelhubs en zo staan wel niet op de foto):
Vandaag ook begonnen met het blok uiteen te halen.
Het was me vooral te doen om de top-end, zodat de cilinder weg kan om te honen.
Blokje nog intact:
Hier is z'n kop er af:
De Powervalve eruit:
En uit nieuwsgierigheid ook even het koppelingdeksel en ontstekingsdeksel eraf:
Voor zover het blok nu uiteenligt is het eigenlijk nog een heel degelijk staat om 20 jaar oud te zijn.
Koppelingshuis ziet er nieuw uit, niks van inslagen, cilinder is nog heel goed, pistonnetje wat minder, ...
Volgende keer gaat het blok verder uiteen, de carters zullen gesplitst worden en dan kan ik het blok opnieuw lakken. Daarna nieuwe lagers, dichtingen, pakkingen, piston, drijfstang, ...
Nu hopen om volgende week een gaatje te vinden om naar de poederlakker te gaan.
Dat polieren zou ik niet zomaar gaan doen. Sommige tuners maken het juist ruwer.
Als je iets glad maakt wil dat niet zegger dat het beter er doorheen stroomt.
Dit werkt misschien juist negatief.
Als je iets glad maakt wil dat niet zegger dat het beter er doorheen stroomt.
Dit werkt misschien juist negatief.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Bij sprintscooters maken ze de inlaat zo glad mogelijk, maar waarom weet ik nietairwolf schreef:dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
bedankt kris!KrisZ400 schreef:Bij sprintscooters maken ze de inlaat zo glad mogelijk, maar waarom weet ik nietairwolf schreef:dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
ik wist wel dat ze het me goed uitgelegd hadden!
mij hebben ze gezegd dat dat diende om de flow te verbeteren en zo beter prestaties te kunnen neerleggen
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15265
Meer flow != meer power. Fré kan het 100x beter uitleggen, dus lees bovenstaande topic eens.
Meer flow != meer power. Fré kan het 100x beter uitleggen, dus lees bovenstaande topic eens.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 160
- Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
- Locatie: oost-vl
meer flow meer prestaties ok,
dit geld voor de uitlaat dat die glad moets staan, anders komen er carbon deeltjes zich op vastzzetten en vernauwd de diameter vd uitlaat, dus minder prestaties.
nu voor de inlaat is het anders, daar gaat men er van uit dat een ruwere wand, het mengsel beter zal op blijven hechten, en in de inlaat is het mengsel naft en olie, de olie die dus op de inlaatwanden blijft plakken door een ruwer opp. is dus gladder dan een gepolierd opp. en dus beter flow..
dus inlaat eerder ruwer laten
uitlaat zo glad mogelijk zetten.
dit geld voor de uitlaat dat die glad moets staan, anders komen er carbon deeltjes zich op vastzzetten en vernauwd de diameter vd uitlaat, dus minder prestaties.
nu voor de inlaat is het anders, daar gaat men er van uit dat een ruwere wand, het mengsel beter zal op blijven hechten, en in de inlaat is het mengsel naft en olie, de olie die dus op de inlaatwanden blijft plakken door een ruwer opp. is dus gladder dan een gepolierd opp. en dus beter flow..
dus inlaat eerder ruwer laten
uitlaat zo glad mogelijk zetten.
Yamaha Banshee