Project '87 Suzuki LT500R - QUADZILLA (finally a runner)

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

Hopla, vandaag eindelijk tijd kunnen maken om verder te werken aan de quadzilla.

Alles staat nu klaar voor te poederlakken (wheelhubs en zo staan wel niet op de foto):
Afbeelding

Vandaag ook begonnen met het blok uiteen te halen.
Het was me vooral te doen om de top-end, zodat de cilinder weg kan om te honen.

Blokje nog intact:
Afbeelding
Afbeelding

Hier is z'n kop er af:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Powervalve eruit:
Afbeelding
Afbeelding

En uit nieuwsgierigheid ook even het koppelingdeksel en ontstekingsdeksel eraf:
Afbeelding
Afbeelding

Voor zover het blok nu uiteenligt is het eigenlijk nog een heel degelijk staat om 20 jaar oud te zijn.
Koppelingshuis ziet er nieuw uit, niks van inslagen, cilinder is nog heel goed, pistonnetje wat minder, ...

Volgende keer gaat het blok verder uiteen, de carters zullen gesplitst worden en dan kan ik het blok opnieuw lakken. Daarna nieuwe lagers, dichtingen, pakkingen, piston, drijfstang, ...
Nu hopen om volgende week een gaatje te vinden om naar de poederlakker te gaan.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

ja het ziet er nog heel goed uit voor die ouderdom!
voila tekst is aangepast! :)
Laatst gewijzigd door airwolf op do 17 mei, 2007 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Dat polieren zou ik niet zomaar gaan doen. Sommige tuners maken het juist ruwer.

Als je iets glad maakt wil dat niet zegger dat het beter er doorheen stroomt.

Dit werkt misschien juist negatief.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

ik zit al een tijdje in het scootertuning milieu en daar hebben ze me alijd gezegd hoe gladder hoe beter :?
maar dat zal misschien varieren van motor tot motor :?
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Hoe gladder je inlaat, hoe meer je benzine-lucht mengsel aan de wand blijft plakken. Meer flow betekent niet altijd meer power.
vjete
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 okt, 2006 21:20
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door vjete »

is mss zoals bij vliegtuigen, als het vleugeloppervlak ruw is blijft er een luchtlaagje op hangen en stroomd de lucht beter over dat laagje dan over een effen oppervlak. kan mss ook zo zijn bij de inlaat.

ziet er een zeer mooi projectje uit en die motor ziet er prachtig uit voor zn 20 jaar
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
:shock:
vjete
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 okt, 2006 21:20
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door vjete »

maar aan de andere kant, in de racerij chromeren ze dan de binnenkant van de uitlaat om beter te presteren, dus ik weet het ook niet meer
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Bericht door KrisZ400 »

airwolf schreef:dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
:shock:
Bij sprintscooters maken ze de inlaat zo glad mogelijk, maar waarom weet ik niet
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

KrisZ400 schreef:
airwolf schreef:dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
:shock:
Bij sprintscooters maken ze de inlaat zo glad mogelijk, maar waarom weet ik niet
bedankt kris!
ik wist wel dat ze het me goed uitgelegd hadden!
mij hebben ze gezegd dat dat diende om de flow te verbeteren en zo beter prestaties te kunnen neerleggen
vjete
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 okt, 2006 21:20
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door vjete »

ik zou toch ook gaan voor zo glad mogelijk, dat lijkt mij nog altijd het meest logische
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15265

Meer flow != meer power. Fré kan het 100x beter uitleggen, dus lees bovenstaande topic eens.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

Dat project wordt hier dadelijk goed aangepakt, goed bezig :duimhoog:
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

beter alles in een keer te goei dan half werk leveren en achteraf herbeginnen :wink:
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
Locatie: oost-vl

Bericht door home_tuning »

meer flow meer prestaties ok,

dit geld voor de uitlaat dat die glad moets staan, anders komen er carbon deeltjes zich op vastzzetten en vernauwd de diameter vd uitlaat, dus minder prestaties.

nu voor de inlaat is het anders, daar gaat men er van uit dat een ruwere wand, het mengsel beter zal op blijven hechten, en in de inlaat is het mengsel naft en olie, de olie die dus op de inlaatwanden blijft plakken door een ruwer opp. is dus gladder dan een gepolierd opp. en dus beter flow..

dus inlaat eerder ruwer laten
uitlaat zo glad mogelijk zetten.
Yamaha Banshee
Plaats reactie