TRX-250r project met CR-500 blok <<TXR-500r>>

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

:bier: fijn opgelost mannen, zo moet 't onder vrienden, zand erover en doorspoelen met :bier:


ps mooi project, ben benieuwd :rock:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

suc6 met het project en maak der iets moois van :duimhoog:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

mooie machine bartie.
k weet niet of je er al op gereden hebt maar het sturen zal je wel bevallen.

wat heel erg helpt is zoals gewoonlijk het verbreden.
en andere plastic is mischien ook geen gek idee.

mocht je nog op zoek zijn naar fotos van gussets en dergelijke dan kun je me altijd een pm sturen.

mvg bart
CustomCoatingsHelvoirt
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Nog niet mee kunnen rijden (motor moet eerst worden gemaakt).

Nieuw plastiek komt er zeker op.

Foto's omtrent gusset zou zeker van pas komen stuur maar door zou ik zeggen.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
Locatie: oost-vl

Bericht door home_tuning »

hehe heb ook een zeer grote intresse in die quad (2t he..), de verkoper zei me dat er iemand zondag kwam zien en dat hij die de eerste keus liet, liet die hem staan mocht ik komen zien..

WAt ik niet snap is dat die man de verkoopsite verkeerd gebruikt, en daardoor waarschijnlijk een paar hoderd euro misloopt, stond op kapazaa.be en dat is een biedingssite, die man moest gewoon de mensen laten bieden op die quad, want blijkbaar was er veel intresse voor!

Aan de koper, veel succes met uw nieuw project, is een machtig blok die cr500, zou die maken, en daarbij houden, heeft pk's over, en de uitlaat enz zijn nu al aangepast voor de quad.

grts
Yamaha Banshee
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 665
Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

home_tuning schreef:hehe heb ook een zeer grote intresse in die quad (2t he..), de verkoper zei me dat er iemand zondag kwam zien en dat hij die de eerste keus liet, liet die hem staan mocht ik komen zien..

WAt ik niet snap is dat die man de verkoopsite verkeerd gebruikt, en daardoor waarschijnlijk een paar hoderd euro misloopt, stond op kapazaa.be en dat is een biedingssite, die man moest gewoon de mensen laten bieden op die quad, want blijkbaar was er veel intresse voor!

Aan de koper, veel succes met uw nieuw project, is een machtig blok die cr500, zou die maken, en daarbij houden, heeft pk's over, en de uitlaat enz zijn nu al aangepast voor de quad.

grts
Dat was ik dus, blijkbaar kunt ge op diene gast (verkoper) ook ni voortgaan e en is hij plots van gedacht veranderd. Het is uitgepraat met Bartie en verder laten we zijn topic zo rein mogelijk houden.

Ben even benieuwd als de rest over dit project
DBM PERFORMANCE
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Bericht door Quadzillaboy »

Met het cr500 blok gaat hij hard gaan maar ook heel hard trillen. Ik heb een lt500 gehad met een cr500 blok eronder en dat trilde dat het niet normaal was. En van alles geprobeerd, anti-vibe stuurstang, krukas balanceren, maar na een 30 min. rijden kon ik het stuur niet maar vast houden van slapende handen. Ik zou er toch eens over nadenken wat voor blok je zou gaan gebruiken.
Ik wil je niet ontmoedigen maar dan heb je er veel tijd en geld insteken en er valt niet bij te rijden.
Ik zou de plastiek er eens afdoen en eens kijken of er al veel aan gelast is. Want bij mijn lt500 was er telkens wel wat gebarsten of los gekomen. Zelfs de moeren met een nylon ring in kwamen los.
Ik zou eens zoeken op exriders.com en ingeven 'cr500' dan kun je wat lezen want daar hebben het al veel geprobeerd.
Het was ook een droom van mij maar daar kwam vlug een einde aan toen ik er een paar keer bij gereden had
En als je toch een 500 wil zoek dan een blok van een lt500, die heeft een balans as, dan heb je het sturen van een trx en toch het vermogen van een 500.

En veel succes met je project want het zijn zoals deze dat ik het liefste volg :duimhoog:
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Quadzillaboy schreef:Met het cr500 blok gaat hij hard gaan maar ook heel hard trillen. Ik heb een lt500 gehad met een cr500 blok eronder en dat trilde dat het niet normaal was. En van alles geprobeerd, anti-vibe stuurstang, krukas balanceren, maar na een 30 min. rijden kon ik het stuur niet maar vast houden van slapende handen. Ik zou er toch eens over nadenken wat voor blok je zou gaan gebruiken.
Ik wil je niet ontmoedigen maar dan heb je er veel tijd en geld insteken en er valt niet bij te rijden.
Ik zou de plastiek er eens afdoen en eens kijken of er al veel aan gelast is. Want bij mijn lt500 was er telkens wel wat gebarsten of los gekomen. Zelfs de moeren met een nylon ring in kwamen los.
Ik zou eens zoeken op exriders.com en ingeven 'cr500' dan kun je wat lezen want daar hebben het al veel geprobeerd.
Het was ook een droom van mij maar daar kwam vlug een einde aan toen ik er een paar keer bij gereden had
En als je toch een 500 wil zoek dan een blok van een lt500, die heeft een balans as, dan heb je het sturen van een trx en toch het vermogen van een 500.

En veel succes met je project want het zijn zoals deze dat ik het liefste volg :duimhoog:
Je hebt daarin gelijk.
Heb al eens gereden op 250R met 250cc 2takt crossblok erin.
Was ook al bijna niet te doen, trilt echt hard!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

veel succes met het project ik bel je deze week nog voor de stukken te brengen he dan kan ik die quad eens van dichtbij bekijken :applaus:
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

@ frangler Je kan best woensdag avond komen dan want we zijn hem volop aan het demonteren en frame zal er vanaf morgen niet meer zijn.

Blok is er uit maar ik weet niet of dat het nog te lassen valt. Stuk uit rechter karter helft waar de as van de kickstarter in zit.

Dus als iemand ergens een CR-500 blok weet liggen voor onderdelen laat maat iets weten. Mag voor de rest in de soep gedraaid zijn enkel karter helften moeten nog goed zijn.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 665
Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Bartie schreef:@ frangler Je kan best woensdag avond komen dan want we zijn hem volop aan het demonteren en frame zal er vanaf morgen niet meer zijn.

Blok is er uit maar ik weet niet of dat het nog te lassen valt. Stuk uit rechter karter helft waar de as van de kickstarter in zit.

Dus als iemand ergens een CR-500 blok weet liggen voor onderdelen laat maat iets weten. Mag voor de rest in de soep gedraaid zijn enkel karter helften moeten nog goed zijn.
Dacht dat op Kapaza of 2dehands nog een blok te koop stond voor 350 euro, misschien ben je daar mee geholpen. Ge ziet geen wrange gevoelens meer e :bier:
DBM PERFORMANCE
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

@ turboy6 blokje was juist verkocht maar thanks voor de tip

:bier:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

dat stuk van het carter waar de kickstarter as doorheen zit is een zwakke plek van de cr500.
k heb al meerdere mensen gehoord waarbij dat gebroken is.
CustomCoatingsHelvoirt
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 665
Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Bartie schreef:@ turboy6 blokje was juist verkocht maar thanks voor de tip

:bier:
No prob :ster:
DBM PERFORMANCE
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Bericht door Quadzillaboy »

Je kan eens bellen naar DSM in Alken (011/314337). Heeft nog veel onderdelen liggen van een cr500.

Weet je trouwens van welk jaar het blok is?
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
Plaats reactie