Inbeslagname Mol

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ze hebben fiscaal voordeel van de hoge slurptax die ze moeten betalen :D :wink:
:lol:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Boncari schreef:Bomen hebben CO2, zit in uitlaatgassen, nodig om te leven :wink: . Van die CO2 maken de bomen zuurstof, dus slecht voor de bomen is de CO2 niet, ze hebben het juist nodig! :p :afgestudeerd:
Beetje uit de context getrokken, maar kom. :)

De boswachters zullen in hun handen aan het wrijven geweest zijn. Als je je al op wegen gaat zetten waar quads wel mogen rijden, in de hoop er toch eentje in beslag te kunnen nemen (onder valse voorwendselen), ben je wel héél fout bezig.
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Ik ben zelf van Mol en ze drijven het een beetje zeer ver .
Ik was aan het crossen op de grond van men vader(industrieterrein). En daar kwamen de mannen ook zagen dat het verboden was dit en dat , omdat er net naast deze grond bossen gelegen zijn. Toen hadden de manner er niet beter op gevonden om om het half uur eens langs te rijden en te komen kijken.
Ik stoorde me er wel aan , als je al 'bijna' niet meer op je eigen terrein mag rijden , gaat het toch wel zeer ver.

Maar in natuurgebieden crossen doe je wel beter niet . Bij ons in de buurt zijn er wel zeer veel verlijdelijk crossterrein maar toch.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

T'is simpel,

- blijf weg waar het niet mag
- ben je niet zeker of je er mag rijden, blijf er weg tenzij je uw quad wil op het spel zetten en dan komen klagen op het één of ander forum
- zorg dat je altijd in orde bent met je papieren
- wees vriendelijk, ook al word je onvriendelijk aangesproken

Die gasten dat in natuurgebieden gaan crossen zouden ze voor mijn part in den bak mogen steken want het zijn die kerels de onze hobby mede in het gedrang brengen en onze naam door het slijk halen.

T'is inderdaad triestig gesteld met de wetgeving, hoe ze over onze hobby denken etc .. en t'zal er niet op beteren, en toch zijn er nog steeds mensen die de regels aan hun laars lappen op wekelijkse basis en dat begrijp ik totaal niet, willen die het misschien nog iets sneller naar de botten helpen en een volledige off-road verbod in heel belgië verkrijgen ? En daarna nog wat komen klagen dat ze nemeer op hun quad komen rijden ...

sorry dat ik hier misschien wat mensen mee op hun tenen trap, maarja dan is dat maar zo. T'is gewoon niet eerlijk tegenover andere off-road gebruikers die zich wel aan de regels houden en mensen die zich inzetten voor onze hobby te bewaren en in een beter daglicht te krijgen.
Ik ben al regelmatig politie of boswachters tegengekomen en heb nog nooit probelemen gehad.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Mooi gezegd cyberdrone :duimhoog: , ik ben het er mee eens :knikduim:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

cyberdrone schreef:T'is simpel,

- ben je niet zeker of je er mag rijden, blijf er weg tenzij je uw quad wil op het spel zetten en dan komen klagen op het één of ander forum

Die gasten dat in natuurgebieden gaan crossen zouden ze voor mijn part in den bak mogen steken want het zijn die kerels de onze hobby mede in het gedrang brengen en onze naam door het slijk halen.

T'is inderdaad triestig gesteld met de wetgeving, hoe ze over onze hobby denken etc .. en t'zal er niet op beteren, en toch zijn er nog steeds mensen die de regels aan hun laars lappen op wekelijkse basis en dat begrijp ik totaal niet, willen die het misschien nog iets sneller naar de botten helpen en een volledige off-road verbod in heel belgië verkrijgen ? En daarna nog wat komen klagen dat ze nemeer op hun quad komen rijden ...

sorry dat ik hier misschien wat mensen mee op hun tenen trap, maarja dan is dat maar zo. T'is gewoon niet eerlijk tegenover andere off-road gebruikers die zich wel aan de regels houden en mensen die zich inzetten voor onze hobby te bewaren en in een beter daglicht te krijgen.
Ik ben al regelmatig politie of boswachters tegengekomen en heb nog nooit probelemen gehad.
zeer mooi gezegd , hier ben ik ook met je eens :duimhoog:

alleen vind ik het raar dat ze je op je eigen terein willen aan houden :? en dat ze dan snel weg lopen als me pa komt :muur: :verymad:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

barossa chetaa schreef:
cyberdrone schreef:T'is simpel,

zeer mooi gezegd , hier ben ik ook met je eens :duimhoog:

alleen vind ik het raar dat ze je op je eigen terein willen aan houden :? en dat ze dan snel weg lopen als me pa komt :muur: :verymad:
Omdat het een stelletje ****************************** zijn. JALOERS. J-A-L-O-E-R-S.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

WAT IS CROSSEN?

beetje rondrijden op onverharde wegen is toch geen CROSSEN!

Hier komen ook heletijd borden met verboden voor motorvoertuigen (motor en auto) bij elke zandweg die er hier staat (daar komt toch niet eens 1x in t half jaar een agenbt langs geloof me er komt daar dagelijks nog geen 6 auto's langs)

Weet je wat ik ga doen! Ik ga dat verkeersbord met grafetti spuiten! dan plaatsen ze een bord en doe ik het weer opnieuw! en gaan ze daar controleren die plitie, dan blijf ik gewoon thuis (ik heb geen streat legal quad nouja de kawa maar dan nog heb ik geen B-rijbewijs)

Als we nou allemaal met een spuitbus het bord onzichtbaar maken dan houden ze er wellicht keer mee op!

Het grappige is dat er op die zandwegen niks geen verkeer komt heel zelden een wandelaar die de hond uitlaat of een ruiter (tering beesten die schijten de hele weg vol)

En dan over de bossen, Tja het is ZEER LEUK terein. maar het MAG NIET en dan moeten we ons er maar aanhouden! Maar een circuit kunnen we niet vergelijken met een bos! een bos is meer trail en het circuit is echt CROSSEN! Maar dan moeten de crossbanen open zijn en elke keer weer betalen om te mogen rijden (kortom duur)

Nou spuit die borden die je vroeger nooit zag en die er nu wel staan maar mooi blauw )of groen mag ook want GROEN is mooier he:p maar nee hoor die borden bij ons zijn altijd rood:p)

Er moet eens wat aangedaan worden dan maar op een illegale weize! oja zorg dat je bij het "schoonspuiten van de weg" niet gepakt/gezien wordt:p

Groeten van een boze Koen!

oja als ze 14 quads controleren en er 4 in beslag genomen waren waren ze vast niet verzekerd! Ik zie indd nog veel illegaal quads ben ik zelf ook maar ik rijd niet veel op de weg en altijd rustig aan op de weg maargoed dat telt niet ik mag dat niet en dat weet ik en doe dat en als ik gepakt word dan is het mijn eigen stomme fout!
YAMAHA BREEZE 125cc
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Koen Berendsen schreef:WAT IS CROSSEN?

Hier komen ook heletijd borden met verboden voor motorvoertuigen (motor en auto) bij elke zandweg die er hier staat (daar komt toch niet eens 1x in t half jaar een agenbt langs geloof me er komt daar dagelijks nog geen 6 auto's langs)

Weet je wat ik ga doen! Ik ga dat verkeersbord met grafetti spuiten! dan plaatsen ze een bord en doe ik het weer opnieuw! en gaan ze daar controleren die plitie, dan blijf ik gewoon thuis (ik heb geen streat legal quad nouja de kawa maar dan nog heb ik geen B-rijbewijs)

Als we nou allemaal met een spuitbus het bord onzichtbaar maken dan houden ze er wellicht keer mee op!

Het grappige is dat er op die zandwegen niks geen verkeer komt heel zelden een wandelaar die de hond uitlaat of een ruiter (tering beesten die schijten de hele weg vol)

En dan over de bossen, Tja het is ZEER LEUK terein. maar het MAG NIET en dan moeten we ons er maar aanhouden! Maar een circuit kunnen we niet vergelijken met een bos! een bos is meer trail en het circuit is echt CROSSEN! Maar dan moeten de crossbanen open zijn en elke keer weer betalen om te mogen rijden (kortom duur)

Nou spuit die borden die je vroeger nooit zag en die er nu wel staan maar mooi blauw )of groen mag ook want GROEN is mooier he:p maar nee hoor die borden bij ons zijn altijd rood:p)

Er moet eens wat aangedaan worden dan maar op een illegale weize! oja zorg dat je bij het "schoonspuiten van de weg" niet gepakt/gezien wordt:p

oja als ze 14 quads controleren en er 4 in beslag genomen waren waren ze vast niet verzekerd! Ik zie indd nog veel illegaal quads ben ik zelf ook maar ik rijd niet veel op de weg en altijd rustig aan op de weg maargoed dat telt niet ik mag dat niet en dat weet ik en doe dat en als ik gepakt word dan is het mijn eigen stomme fout!
T'is inderdaad frustrerend, en als je gepakt word is het je eigen fout, maar dan krijgen wij (diegene die hun aan de regels houden) ook weer een slechte naam. En dat van borden te overspuiten zou je ook nog wel eens duur komen te staan en gaat geen bal helpen .. geloof me ..
En als ze je nu pakken zonder rijbewijs zul je een dikke geldboete krijgen en waarschijnlijk nog uw rijbewijs kwijt zijn vlak na dat je het gehaald hebt ..

Niet echt de juiste gedachten gang he maat ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Wizzzard
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Wizzzard »

Ondanks alle goede bedoelingen en het 'verantwoord 4x4 rijden' is het zowieso een heksenketel aan het worden, dat merk je toch meer en meer op de fora?
Ook bij quadrijders die het goed menen, en zich aan de regels houden is de haat / jacht tegen hen voelbaar te merken vind ik. :roll:

Ik ben 100% voorstander om ervoor te op te komen, en lokale quadders aan te sporen om zich aan de (verkeers)regels te houden en te lobbyen bij locals en verantwoordelijken, maar ik vrees toch dat het een kwestie van tijd is, vooraleer alles wettelijk aan banden zal gelegd worden. Jammer...
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

cyberdrone schreef:
Koen Berendsen schreef:WAT IS CROSSEN?

T'is inderdaad frustrerend, en als je gepakt word is het je eigen fout, maar dan krijgen wij (diegene die hun aan de regels houden) ook weer een slechte naam. En dat van borden te overspuiten zou je ook nog wel eens duur komen te staan en gaat geen bal helpen .. geloof me ..
En als ze je nu pakken zonder rijbewijs zul je een dikke geldboete krijgen en waarschijnlijk nog uw rijbewijs kwijt zijn vlak na dat je het gehaald hebt ..

Niet echt de juiste gedachten gang he maat ...

Sorry beetje veel emotie, ...

Wat kunnen we er wel aan doen! Ik rijd ook niet op de weg illegaal1 (ja even na de buren iets brengen maar dan natuurlijk rustig julie snappen het wel sommige dingen mogen niet zoals te hard rijden maar MOETEN even gebeuren:P)

Maar waarom willen die mensen ons constand pakken! Waarom die borden plaatsen (dat was op nog geen 150 meter zandweg en als je dat vermijd moet je 800 meter omrijden)

ik bedoel dat is gewoon KINDERACHTIG! als ze die borden nou niet plaatsen, houden zoals het was, dan reden er maar af en toe quads maar nu veranderd er ook toch niks?

Ze moeten gewoon controleren wie zich gedragen! natuurlijk minder ik gas als ik een wandelaar of ruiter inhaal!

Maar neem die scooters nou, die tering wijfenmachines (SCOTTERS zijn voor vrouwen zodat ze met een rok aan op hun voortuig kunnen zitten bah kheb een zwak voor scooters:p brommers zijn oke) hoevaak zie je die niet volgas mensen inhalen! hoevaak zie je zn ding dat 40 mag wel niet naast je rijden op en 80 km/h weg! TEVAAK

Ze moeten na het gedrag kijken niet na wat kan en mag! Maar helaas werkt het allmeaal niet zo.

tja die borden wegspuiten helpt dan ook niks de gemeente moet nieuwe borden plaatsen en dat heeft den haag (de regering voor de belgen onder ons:p) geld gebrek en gaan ze 20% belasting betalen laten we het dan maar nie tover die verrekt hoge BPM hebben en vergeet die acijjnen niet blabla. die worden dan weer hoger...

Maarja het is allmeaal tering shit omdat wij zo vervuilend zijn :x omdat we zoveel herrie maken :x

nee het is hopelose zaak1 je word er verdrieting, en chagrijnig van...

Tja ik zit met 2 ideeen. natuurlijk hebben wij het recht om ook van onze hobby te genieten maar een wandelaar wandeld ook voor zn hobby...

Tja er valt weinig aan te doen.

Brussel en Den Haag regelen het maar! MAAR PAK DAN GVD EERST AL DIE AUTO'S AAN HOEVEEL AUTO'S ER WEL NIET ELKE OCHTEND IN DE FILE STAAN, PAK DIE AFVALVERBRANDINGSOVENS EENS AAN1 PAK DIE ROTSCOOTERS NOU EENS AAN!

kortom beste brussel en dan haag! PAK HET GROOT AAN! en begin nou niet altijd op die kleine schijt dingen te schijten!

Man man frusterend is het!

Maar het is echt goedkoper iemand neer te steken hier in de benelux dan dat je met een quad op een landbouwweggetje rijd!

Sorry voor mijn uitlatingen maar ik word hier gewoon depresief van! Er zijn zoveel ec hte problemen als in de 3e wereld landen! je hebt groot vervuilers als China en de VS die ook NIKS doen1 waarom moeten wij dan altijd iets inleveren1 Ja alle kleine beetjes helpen en ik zou ook water in de benz. tenk stoppen als dat kon. Ik wil best biobandstof gaan gebruiken als t maar geen vermogen kost (en als t niet duurder is dan gewone benz natuurlijk)

oja nog een tip! stuur ze gewoon van je prive terein af anders bel je de politie en zeg dan da tje lastig word gevallen door een boswachter!

Ik ben ook een natuurfan trouwens! Dus wat mij betrefd mag amsterdam minder groot worden!

Nou ik houd nu echt op! frusterend hoor!
YAMAHA BREEZE 125cc
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

@ koen ; ik begrijp je volledig hoor, ik heb ook soms zo van die gevoelens, ik ben tenslotte ook een groot natuur fan, ga dagelijks met mijn hond wandelen, mountainbiken etc .. en word ook soms geconfronteerd met wildcrossers wat ik een zeer spijtige zaak vind, maarja er is weinig aan te doen en de politie vind het een pak makkelijker door het volledig te gaan verbieden dan een degelijke controle uit te oefenen. De regering is al net hetzelfde, dit is voor hun geen item om tijd over te verkwisten.

Er zijn verschillende mensen van andere forums bezig om met het vlaams parlement een overeenkomst / wetgeving rond offroaden te verkrijgen alsook om per provincie minimum een crossterein en wat off-road parcours te verkrijgen. Of ze daarin gaan slagen is een andere zaak, ik hoop natuurlijk van wel he, maar ik spreek uit ondervinding dat je soms op zeer weinig steun kan rekenen van mede-quad rijders.

probeer er u niet in op te winden, en geniet van je hobby zo lang het nog kan .. :wink:
Plaats reactie