ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door SergioBelgium777 »

ik heb momenteel nog de originele sproeier maar het is nodig voor een andere in te ssteken welke weet ik nog niet,heb deze namiddag aan de quad gewerkt ,heb rubbertjes tussen motorblok en chassis geplaatst en moet zeggen trillingen zijn veel verminderd heb ook mijn uitlaat eindelijk gelast komt heel zwaar geluid uiten als ik in neutraal ben en geef ik volle gas komt er vuur en vonken uit mijn uitlaat :evil: naargelang de motor warmer wordt verdwijnen de vonken en de vlammen khoop dat ik mijn kleppen niet naar de zak help met de schietende vlammen zal morgen eens fotos en een video maken .

grts
Burn the rubber ,not your soul
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Foto's

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door sjmallie94 »

die achter as lijkt me echt onstevig als ik zoo kijk , de brug heeft ook achter 2 helften :| :|
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

nee is gewoon normaal en dik en stevig materiaal vooral de brug
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door sjmallie94 »

oo oke , ik heb het nog nooit gezien , dus kan er ook niet echt over oordelen , maar wij zien ons toch meschien eens met een rit , dus dan kan ik het wel zien :D
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Filmpje effe uitkijken voor je luidsprekers :lol: :D :) 8) :crosser:




Link



Link
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door Boncari »

De quad loopt wel erg onrustig.... :afgestudeerd:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

barossa chetaa schreef:oo oke , ik heb het nog nooit gezien , dus kan er ook niet echt over oordelen , maar wij zien ons toch meschien eens met een rit , dus dan kan ik het wel zien :D
Als je op de foto klikt kun je de foto groter zien dan is het duidelijker

Ruud
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Boncari schreef:De quad loopt wel erg onrustig.... :afgestudeerd:

Ja klopt ik had er net ook een andere sproeier in gezet maar nog niet de carbu afgesteld

dat is nu weg maar van het weekend nog wel een filmpje.

De quad trekt nu lekker op en vandaag het ik op de snelweg gereden :crosser: topsnelheid 103.

ruud
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

halo, ik heb zo alle reacties even bekeken omdat ik zelf ook op zoek ben weer naar een nieuwe quad en dit leek me wel een supermodel. de reden dat ik alweer op zoek ben is omdat ik een agm200cc had. (ook bekend als bashan en italbike)
die heeft me een half jaar bevallen tot de remleiding knapte en toen ik weer een nieuwe had knapte ie binnen een week weer..
hij begon na dat half jaar ook tegen te werken als ik m aanzette (wat al met moeite ging)
krijg ik in het algemeen ook van dit soort problemen met de shineray250? ik weet dat er wat dingen aan kunnen mankeren en ben dan ook niet bang voor vieze handen maar ik wil wel een quad waar je langer mee rijdt dan aan sleutelt.
en nee ik heb niet het geld over voor een veel duurder model :lol: dat kan dan wel een stuk beter zijn maar de quad word bijzaak naast de auto. en de onderdelen zijn wel aardig makkelijk aan te komen begrijp ik?
en ik lees op sommige sites dat het maar een 1 persoons is... ik wil nu wel eens 2 persoons en dat staat ook wel aangegeven op sommige sites, kan iemand vertellen wat het juiste antwoord is (wat er op het verzekeringspapier staat.)

alvast bedankt :applaus:
Never drive faster then your gardianangels can fly
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door SergioBelgium777 »

aldertm schreef:halo, ik heb zo alle reacties even bekeken omdat ik zelf ook op zoek ben weer naar een nieuwe quad en dit leek me wel een supermodel. de reden dat ik alweer op zoek ben is omdat ik een agm200cc had. (ook bekend als bashan en italbike)
die heeft me een half jaar bevallen tot de remleiding knapte en toen ik weer een nieuwe had knapte ie binnen een week weer..
hij begon na dat half jaar ook tegen te werken als ik m aanzette (wat al met moeite ging)
krijg ik in het algemeen ook van dit soort problemen met de shineray250? ik weet dat er wat dingen aan kunnen mankeren en ben dan ook niet bang voor vieze handen maar ik wil wel een quad waar je langer mee rijdt dan aan sleutelt.
en nee ik heb niet het geld over voor een veel duurder model :lol: dat kan dan wel een stuk beter zijn maar de quad word bijzaak naast de auto. en de onderdelen zijn wel aardig makkelijk aan te komen begrijp ik?
en ik lees op sommige sites dat het maar een 1 persoons is... ik wil nu wel eens 2 persoons en dat staat ook wel aangegeven op sommige sites, kan iemand vertellen wat het juiste antwoord is (wat er op het verzekeringspapier staat.)

alvast bedankt :applaus:
hi

enigste dat ik je kan zeggen is dat de 250stixe shineray beter is dan de bashan 200 kwalitatief en meer comfort mooiere uitstraling en heel goeie quad voor zijn budget nu er zullen mensen zeggen voor hetzelfde geld kan je een warrior/blaster kopen ik zou zeggen koop die xy250 tenzij je voor de lelijke warriors/blaster er boven verkiest
de problemen vallen mee ,je batterij moet je sowieso vervangen maar eens vervangen door een goeie kwaliteit heb je geen problemen mee is ook veel beter qua baanligging zitcomfort enz en je mag inderdaad met 2 erop.maar wat de prestaties betreft die gaat nie rapper gaan dan je agm200 als je echt rap wilt moet je een andere blok erin bouwen of een turbo of zo
of wat doorsparen voor een duurdere kwalitatieve quad, want da zijn niet echt snelheidsquads wat je er ook aan veranderd...
Burn the rubber ,not your soul
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

SergioBelgium777 schreef:
aldertm schreef:hallo, ik heb zo alle reacties even bekeken omdat ik zelf ook op zoek ben weer naar een nieuwe quad en dit leek me wel een supermodel. de reden dat ik alweer op zoek ben is omdat ik een agm200cc had. (ook bekend als bashan en italbike)
die heeft me een half jaar bevallen tot de remleiding knapte en toen ik weer een nieuwe had knapte ie binnen een week weer..
hij begon na dat half jaar ook tegen te werken als ik m aanzette (wat al met moeite ging)
krijg ik in het algemeen ook van dit soort problemen met de shineray250? ik weet dat er wat dingen aan kunnen mankeren en ben dan ook niet bang voor vieze handen maar ik wil wel een quad waar je langer mee rijdt dan aan sleutelt.
en nee ik heb niet het geld over voor een veel duurder model :lol: dat kan dan wel een stuk beter zijn maar de quad word bijzaak naast de auto. en de onderdelen zijn wel aardig makkelijk aan te komen begrijp ik?
en ik lees op sommige sites dat het maar een 1 persoons is... ik wil nu wel eens 2 persoons en dat staat ook wel aangegeven op sommige sites, kan iemand vertellen wat het juiste antwoord is (wat er op het verzekeringspapier staat.)

alvast bedankt
hi

enigste dat ik je kan zeggen is dat de 250stixe shineray beter is dan de bashan 200 kwalitatief en meer comfort mooiere uitstraling en heel goeie quad voor zijn budget nu er zullen mensen zeggen voor hetzelfde geld kan je een warrior/blaster kopen ik zou zeggen koop die xy250 tenzij je voor de lelijke warriors/blaster er boven verkiest
de problemen vallen mee ,je batterij moet je sowieso vervangen maar eens vervangen door een goeie kwaliteit heb je geen problemen mee is ook veel beter qua baanligging zitcomfort enz en je mag inderdaad met 2 erop.maar wat de prestaties betreft die gaat nie rapper gaan dan je agm200 als je echt rap wilt moet je een andere blok erin bouwen of een turbo of zo
of wat doorsparen voor een duurdere kwalitatieve quad, want da zijn niet echt snelheidsquads wat je er ook aan veranderd...

bedankt! dit maakt mijn keuze alweer makkelijker.
het feit dat ik zo snel mogelijk weer een wil hebben zegt denk ik genoeg over het doorsparen.
daarbij vind ik uitstraling èèn van de belangrijkste punten nog wel.(samen met een redelijke kwaliteit natuurlijk :p ) dus liever zoiets waar ik nog wat van kan maken dan zon warrior ofzo.
ik zal dan ook niet ontkennen dat ik voor een groot deel een mooie quad als blikvanger koop want je trekt een hoop bekijks hier in friesland :evil:
trekkracht en snelheid doen mij niet zo heel veel want sneller dan de toegestane snelheid "kan" ik niet met al die politie hier. politie is dan ook gelijk het enigste minpunt. met mn bashan werd ik de eerste dag al aangehouden omdat ik te snel optrok :lol: en de maanden erna werd ik gemiddeld 3 keer per maand aangehouden (maand na maand) omdat quads hier sporadisch voorkomen :buig:
nogmaals dank,

PS: ik zie bij geen foto de gashendel, die is hoop ik net zo als bij een quad hoort te zijn met de duim?
Never drive faster then your gardianangels can fly
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door SergioBelgium777 »

dan moet je een shineray xy 250 stixe kopen en hem volledig optisch tunen en beetje motorisch zoals ik bezig ben :D
want de xy250 heeft hele goeie looks heeft superbaanligging(de mijne toch) zit comfortabel zelfs met 2 en het is draai gas zoals bij een moto dus bij lange afstanden wordt je duim niet moe :lol:
de keuze is aan jou voor het stadsverkeer is de 250stixe heel goed want je kan toch nie rap rijden in stad,noem het meer een cruise quad en meer voor te showen .daarmee dat ik ook volgehangen heb met led's enzo voor snachts aan cafés te passeren enz en de show te stelen met de vonken uit mijn uitlaat :crosser:
Burn the rubber ,not your soul
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

dat het geen duimhendel is is wel jammer :(
ik ben namelijk zon moto hendel niet gewend.. vroeger ook al een adlybromquad gehad.

ik wil hem idd ook van leds voorzien.
maar daar ben ik voor aangehouden en beboet met mn bashan.
want het mag dus absoluut niet en ik moest ook naar het bureau om te laten zien dat het eraf was, jij nog geen last van gehad?
dit is hoe ik het had met mn bashan(ook had ik er nog blauwe neon onder en groene bij het blok)
http://aldertm.hyves.nl/album/16248058/ ... 01/0/K8ht/

gr,
Never drive faster then your gardianangels can fly
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door SergioBelgium777 »

hehe nice ,nee heb nog geen last van gehad van de politie de mijne worden geactiveerd met een afstandsbediening en zijn bevestigd aan de binnenkant van mijn chassis zodat ze op de wielen schijnen en op de motor achteras enz en als hij daar staat en zie een politiewagen passeren rap op knopje drukken en led's zijn uit ik rijd ook met een audi a3 :D
de quad is meer als het goed weer is en in het weekend voor es te toeren.ja inderdaad duimgas was gemakelijker geweest want de draaigas dat er nu opp zit moet je bijna je hele pols overdraaien om 100 % gas te geven ben daar voorlolopig oplossing aan het zoeken om kortere gas te hebben, heb nog een snelgas liggen vna mijn vroegere camino want is echt ambetant nu .
hou rekening mee dat de 250stixe veeel zwaarder is dan de bashan200 dus die krijg je nie zomaar op de achterwielen daarvoor heb je meer kracht nodig of moet je heel van achter gaan zitten ,bij de bashan200 ging willie gemakelijker. :crosser:
Burn the rubber ,not your soul
Plaats reactie