Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!
Veel meer power onderin en wielen komen van de grond

Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!
Tja als je niet weet wat er in de BSR42 of BSR36 zit van Z400 dat begrijp ik het.No Limit YFZ schreef:Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.
Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen.![]()
ja Teunie, niet doen, direkt een TM36 kopen!!!Teunie schreef:Daar is duidelijk over nagedacht!
Toch voel ik lichte weerstand om zomaar op de bonnefooi de veer in te gaan korten....
jaFré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé