De eerste BAJA Test-Movie!!!
Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!
Veel meer power onderin en wielen komen van de grond
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!
Veel meer power onderin en wielen komen van de grond
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!
Veel meer power onderin en wielen komen van de grond
Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.
Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Tja als je niet weet wat er in de BSR42 of BSR36 zit van Z400 dat begrijp ik het.No Limit YFZ schreef:Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!
Veel meer power onderin en wielen komen van de grond
Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.
Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen.
Het is niet de veer van de hendel die ik bedoel maar bij BSR-carbs gaat de schuif dus open volgens VACUUM en niet via kabel, volg je me nog?
ER zit een veer boven de naald van de carbu die de schuif naar beneden houd en als de vacuum groot genoeg is gaat die naar boven, als je deze veer wat inkort hoeft die vacuum niet zo groot te zijn en gaat deze schuif veel rapper open en geeft dus betere response.
Kenny heeft dit ook gedaan op zijn BSR42 van de baja en werkt prima en aangezien deze hetzelfde principe is op Z400 of KFX dus BSR36 kan dit daar ook gebeuren
Ale hopelijk gesnopen en ben ik nog niet zot hey, psychologisch??
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
tja ik ook eerst maar op www.atving.com bij bombardier heeft bijna iedereen deze mods gedaan daarom dat ik het ook gedaan heb en met goed resultaat
Je zult misschien beter moeten kijken op Z400central dat ze het daar ook doen, teunie?
Ik bevestig dat het voor de baja wel lukt
Je zult misschien beter moeten kijken op Z400central dat ze het daar ook doen, teunie?
Ik bevestig dat het voor de baja wel lukt
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ja Teunie, niet doen, direkt een TM36 kopen!!!Teunie schreef:Daar is duidelijk over nagedacht!
Toch voel ik lichte weerstand om zomaar op de bonnefooi de veer in te gaan korten....
kzal dan es kijken of er niks staat op z400central, tis mij in ieder geval nog niet in het oog gesprongen
White LTZ-450 - powered by MSD -
jaFré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé
nu is het aan jullie teunie doet test van yoshi 450 kit en carb. en bartie doet van lonestar as, swingarm en skidplates... lekker eerlijk verdeeld
oja, fre en ik hebben nu rust omdat we al reviews genoeg hebben gedaan.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us