tuning van een raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Piet 24
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 24 mei, 2009 20:05

tuning van een raptor 700

Bericht door Piet 24 »

Halo

Ik heb sinds kort een raptor 700 gekocht.Ik zou graag grapper gaan en ook rapper optrekken.Hoe kan ik dit het beste doen zonder ik mijn motorblok of gelijk welk onderdeel stuk maak of in gevaar breng?Er staat wel al een dubbele doma racing uitlaat op.

Mvg Piet
Gebruikersavatar
pierre nukem
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 21:54
Locatie: beverst

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door pierre nukem »

hey

ten eerste zou ik de quad eens binnen brengen voor een goede afstelling en een powerbox. want als je dat niet doet zal het je binnenkort wel iets meer gaan kosten. maar kijk ook uit waar je het laat doen. heb het zelf ook mee gemaakt maar met een enkele doma. de dealer waar ik geweest ben voor hem af te stellen heeft hem gewoon aan het computerke gehangen, wat op de knopkes geduwd en ik mocht vertrekken. een maandje verder tijdens een ritje in de ardennen "PATS" quad uit. motor lichtje ging pinken. ff gewacht maar bleef het doen. men maten waren naar huis gereden voor de remork te halen. dag er na naar een andere dealer gebracht. direct terug aan het computerke gehangen, wat bleek nu. hij stond te arm boven in. blok open gedaan, en ja hoor alles kapot vanbinnen. tot de cylinerkop aan toe. 2000€ aan stukken gehad. echt niet voor te lachen en de andere dealer die hem kapot heeft laten gaan heeft alles van hem afgestoten. heb er geen bewijsje van gehad dus kan je zeggen wat je wil, was het antwoord. :x ben er echt pissig van maar kan niets beginnen.

dus let er op want het is niet goedkoop.
***** LouD PipeS, SaveS LiveS *****

* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Sebastien »

hey

je zal een keuze moeten maken als je het goedkoop wilt houden

sneller optrekken: kleiner tandwiel vooraan of groter tandwiel achteraan steken maar dan verlies je wel wat top
hogere top: groter tandwiel vooraan of kleiner tandwiel achteraan maar verlies je wat aan optrekken.

Hier ga je ook niets van je motor ofzo in gevaar brengen ;)


de wat duurder oplossingen:

optrekken: nokkenas, hoge druk piston, cilinder laten uitboren...



grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Gebruikersavatar
pierre nukem
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 21:54
Locatie: beverst

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door pierre nukem »

cylinder laten boren gaat niet met een 700. alle alles gaat maar dan moet je een andere cylinder hebben. de originele is
met een speciale coting op. wou heet ook laten doen.
***** LouD PipeS, SaveS LiveS *****

* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Sebastien »

waar heb jij je laten informeren dat je een cilinder van de 700 niet kan uitboren??
je kan hem laten uitboren tot max 105mm dacht ik :wink:
standaard is het 102mm


grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
tomas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 335
Lid geworden op: do 24 apr, 2008 02:34

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door tomas »

door die 3 mm uitboren wordt ie niet sneller dan origineel hoor :lol:
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Sebastien »

Heb ik ook nooit gezegd :wink:

je zal wel harder optrekken...
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Piet 24
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 24 mei, 2009 20:05

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Piet 24 »

dus het uit boren heeft niet veel zin?
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Charger69 »

Ge kunt ook proberen om een geschikte combinatie te zoeken tussen het voorste en het achterste tandwiel waarbij de quad toch nog heel lekker optrekt en in zijn topsnelheid toeneemt. Ge hebt dan natuurlijk wel ook een andere ketting nodig afhankelijk van welke tandwielverhouding ge gaat nemen :wink:
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Sebastien »

Tuurlijk heeft het zin om je cilinder te laten uitboren als je meer vermogen wenst!
Kleine berekening:
Standaard cilinder:
Bore x stroke = 102 x 84
Berekenen van cilinderinhoud: (pi/’) x bore² x stroke
=> (pi/4) x 102² x 84 = 686 cc

Uitgeboord tot 105 mm (dit is ook het max wat een standaard raptor cilinder aankan)
Bore x stroke = 105 x 84
Berekenen van cilinderinhoud
=> (pi/4) x 105² x 84 = 727 cc


dus een winst van 41 cc :idea:
waarschijnlijk is het wel nog mogelijk om te bepalen hoeveel pk winst je hebt.

grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Jazzy »

tomas schreef:door die 3 mm uitboren wordt ie niet sneller dan origineel hoor :lol:
Je gaat van 686 naar 727 cc. Waarom zou dat geen verschil maken dan?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Sebastien »

Je zou 17 pk bijwinnen.

en plus nog eens de pk winst van de 'big three'
heb je in totaal 27 pk extra !!! volgens mij toch wel de moeite 8)


grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door Jazzy »

Ik had je reply niet gezien voordat ik de mijne plaatste, ben in ieder geval blij dat we tot het zelfde aantal cc's kwamen. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door kees »

Leg er een r1 blok onder
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tomas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 335
Lid geworden op: do 24 apr, 2008 02:34

Re: tuning van een raptor 700

Bericht door tomas »

vraag me eigen af wat er met de nicasil wand gebeurd als die 3mm uithoond wordt volgens mij is die maar 3mm dik
blijft er niet veel meer over om mee te rijden :lol:
Plaats reactie