tuning van een raptor 700
tuning van een raptor 700
Halo
Ik heb sinds kort een raptor 700 gekocht.Ik zou graag grapper gaan en ook rapper optrekken.Hoe kan ik dit het beste doen zonder ik mijn motorblok of gelijk welk onderdeel stuk maak of in gevaar breng?Er staat wel al een dubbele doma racing uitlaat op.
Mvg Piet
Ik heb sinds kort een raptor 700 gekocht.Ik zou graag grapper gaan en ook rapper optrekken.Hoe kan ik dit het beste doen zonder ik mijn motorblok of gelijk welk onderdeel stuk maak of in gevaar breng?Er staat wel al een dubbele doma racing uitlaat op.
Mvg Piet
- pierre nukem
- Toeschouwer
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 21:54
- Locatie: beverst
Re: tuning van een raptor 700
hey
ten eerste zou ik de quad eens binnen brengen voor een goede afstelling en een powerbox. want als je dat niet doet zal het je binnenkort wel iets meer gaan kosten. maar kijk ook uit waar je het laat doen. heb het zelf ook mee gemaakt maar met een enkele doma. de dealer waar ik geweest ben voor hem af te stellen heeft hem gewoon aan het computerke gehangen, wat op de knopkes geduwd en ik mocht vertrekken. een maandje verder tijdens een ritje in de ardennen "PATS" quad uit. motor lichtje ging pinken. ff gewacht maar bleef het doen. men maten waren naar huis gereden voor de remork te halen. dag er na naar een andere dealer gebracht. direct terug aan het computerke gehangen, wat bleek nu. hij stond te arm boven in. blok open gedaan, en ja hoor alles kapot vanbinnen. tot de cylinerkop aan toe. 2000€ aan stukken gehad. echt niet voor te lachen en de andere dealer die hem kapot heeft laten gaan heeft alles van hem afgestoten. heb er geen bewijsje van gehad dus kan je zeggen wat je wil, was het antwoord. ben er echt pissig van maar kan niets beginnen.
dus let er op want het is niet goedkoop.
ten eerste zou ik de quad eens binnen brengen voor een goede afstelling en een powerbox. want als je dat niet doet zal het je binnenkort wel iets meer gaan kosten. maar kijk ook uit waar je het laat doen. heb het zelf ook mee gemaakt maar met een enkele doma. de dealer waar ik geweest ben voor hem af te stellen heeft hem gewoon aan het computerke gehangen, wat op de knopkes geduwd en ik mocht vertrekken. een maandje verder tijdens een ritje in de ardennen "PATS" quad uit. motor lichtje ging pinken. ff gewacht maar bleef het doen. men maten waren naar huis gereden voor de remork te halen. dag er na naar een andere dealer gebracht. direct terug aan het computerke gehangen, wat bleek nu. hij stond te arm boven in. blok open gedaan, en ja hoor alles kapot vanbinnen. tot de cylinerkop aan toe. 2000€ aan stukken gehad. echt niet voor te lachen en de andere dealer die hem kapot heeft laten gaan heeft alles van hem afgestoten. heb er geen bewijsje van gehad dus kan je zeggen wat je wil, was het antwoord. ben er echt pissig van maar kan niets beginnen.
dus let er op want het is niet goedkoop.
***** LouD PipeS, SaveS LiveS *****
* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
Re: tuning van een raptor 700
hey
je zal een keuze moeten maken als je het goedkoop wilt houden
sneller optrekken: kleiner tandwiel vooraan of groter tandwiel achteraan steken maar dan verlies je wel wat top
hogere top: groter tandwiel vooraan of kleiner tandwiel achteraan maar verlies je wat aan optrekken.
Hier ga je ook niets van je motor ofzo in gevaar brengen
de wat duurder oplossingen:
optrekken: nokkenas, hoge druk piston, cilinder laten uitboren...
grtz
je zal een keuze moeten maken als je het goedkoop wilt houden
sneller optrekken: kleiner tandwiel vooraan of groter tandwiel achteraan steken maar dan verlies je wel wat top
hogere top: groter tandwiel vooraan of kleiner tandwiel achteraan maar verlies je wat aan optrekken.
Hier ga je ook niets van je motor ofzo in gevaar brengen
de wat duurder oplossingen:
optrekken: nokkenas, hoge druk piston, cilinder laten uitboren...
grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
- pierre nukem
- Toeschouwer
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 21:54
- Locatie: beverst
Re: tuning van een raptor 700
cylinder laten boren gaat niet met een 700. alle alles gaat maar dan moet je een andere cylinder hebben. de originele is
met een speciale coting op. wou heet ook laten doen.
met een speciale coting op. wou heet ook laten doen.
***** LouD PipeS, SaveS LiveS *****
* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
Re: tuning van een raptor 700
waar heb jij je laten informeren dat je een cilinder van de 700 niet kan uitboren??
je kan hem laten uitboren tot max 105mm dacht ik
standaard is het 102mm
grtz
je kan hem laten uitboren tot max 105mm dacht ik
standaard is het 102mm
grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Re: tuning van een raptor 700
door die 3 mm uitboren wordt ie niet sneller dan origineel hoor
Re: tuning van een raptor 700
Heb ik ook nooit gezegd
je zal wel harder optrekken...
je zal wel harder optrekken...
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Re: tuning van een raptor 700
dus het uit boren heeft niet veel zin?
Re: tuning van een raptor 700
Ge kunt ook proberen om een geschikte combinatie te zoeken tussen het voorste en het achterste tandwiel waarbij de quad toch nog heel lekker optrekt en in zijn topsnelheid toeneemt. Ge hebt dan natuurlijk wel ook een andere ketting nodig afhankelijk van welke tandwielverhouding ge gaat nemen
Re: tuning van een raptor 700
Tuurlijk heeft het zin om je cilinder te laten uitboren als je meer vermogen wenst!
Kleine berekening:
Standaard cilinder:
Bore x stroke = 102 x 84
Berekenen van cilinderinhoud: (pi/’) x bore² x stroke
=> (pi/4) x 102² x 84 = 686 cc
Uitgeboord tot 105 mm (dit is ook het max wat een standaard raptor cilinder aankan)
Bore x stroke = 105 x 84
Berekenen van cilinderinhoud
=> (pi/4) x 105² x 84 = 727 cc
dus een winst van 41 cc
waarschijnlijk is het wel nog mogelijk om te bepalen hoeveel pk winst je hebt.
grtz
Kleine berekening:
Standaard cilinder:
Bore x stroke = 102 x 84
Berekenen van cilinderinhoud: (pi/’) x bore² x stroke
=> (pi/4) x 102² x 84 = 686 cc
Uitgeboord tot 105 mm (dit is ook het max wat een standaard raptor cilinder aankan)
Bore x stroke = 105 x 84
Berekenen van cilinderinhoud
=> (pi/4) x 105² x 84 = 727 cc
dus een winst van 41 cc
waarschijnlijk is het wel nog mogelijk om te bepalen hoeveel pk winst je hebt.
grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Re: tuning van een raptor 700
Je gaat van 686 naar 727 cc. Waarom zou dat geen verschil maken dan?tomas schreef:door die 3 mm uitboren wordt ie niet sneller dan origineel hoor
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: tuning van een raptor 700
Je zou 17 pk bijwinnen.
en plus nog eens de pk winst van de 'big three'
heb je in totaal 27 pk extra !!! volgens mij toch wel de moeite
grtz
en plus nog eens de pk winst van de 'big three'
heb je in totaal 27 pk extra !!! volgens mij toch wel de moeite
grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Re: tuning van een raptor 700
Ik had je reply niet gezien voordat ik de mijne plaatste, ben in ieder geval blij dat we tot het zelfde aantal cc's kwamen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: tuning van een raptor 700
Leg er een r1 blok onder
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tuning van een raptor 700
vraag me eigen af wat er met de nicasil wand gebeurd als die 3mm uithoond wordt volgens mij is die maar 3mm dik
blijft er niet veel meer over om mee te rijden
blijft er niet veel meer over om mee te rijden