Warrior tuning
Warrior tuning
Mijn warrior staat op dit moment redelijk standaard. Het eerste wat ik nu gedaan heb is een rino demper besteld om ook eens aan het tunen te beginnen. Jasper van jj zei dat door gewoon een paar gaten id luchtfilterdeksel te boren hij nog iets beter zou gaan en qua geluid dit ook al verschil maakt. Maar wat doet zo een k&n luchtfilter nu MEER dan gewoon enkele gaatjes bijboren? Ik wil graag op een redelijk goedkope manier meer uit mijn quad gaan halen, vooral dan qua performance EN geluid
. Daarnaast zou ik ook nog spoorverbreders en nerfs willen zetten en bredere banden dan de standaard. Kan mij iemand zeggen dat wanneer ik enkele gaten bijboor of een k&n steek, hoe ik dan moet rejetten en dat in zijn werk gaat? Ik weet dat er hier op het forum het een en ander staat, maar die woorden die gebruikt worden enzo...ik vind t al moeilijk om die in mijn blok te vinden
. Dus graag wat simpele maar toch degelijke uitleg over het hoe en wat dat jetten is, wat een k&n doet en waar ik goedkope spoorverbreders (ertelon) kan vinden of laten maken want die draaier uit as,amai mijn kl*ten... 
-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
Jetten is een schroefje "in" je carb vervangen dit schroefje heet een jet en is hol om benzine door te laten als je een grotere jet of sproeier zet laat ie meer bezine door wat dus moet als je ook meer lucht doorlaat dit om tot het beste mengsel te komen. Bij warrior is het heel simpel je schroeft de carb los en haalt het vlotterbakje eraf je kijkt dan tegen een wit kapje met de jet in het midden je haalt het kapje eraf en plaatst een andere jet. Dit tot je aan de goede afstelling zit met de juiste jet voor jou setting(uitlaat luchtfilter ed)
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Zoiets als dit moet het zijn:

Die twee uiteinden (de grote openingen) die zitten waarschijnlijk vast met een schroefring. Als je die twee schroefringen losdraait kun je hem naar je toe kantelen. Dan draai je aan de onderkant de deksel er af en je kunt de sproeier vervangen.
Welke sproeier je nodig hebt hangt af van wat je gaat tunen.

Die twee uiteinden (de grote openingen) die zitten waarschijnlijk vast met een schroefring. Als je die twee schroefringen losdraait kun je hem naar je toe kantelen. Dan draai je aan de onderkant de deksel er af en je kunt de sproeier vervangen.
Welke sproeier je nodig hebt hangt af van wat je gaat tunen.
http://www.blade.be/forumq/odk_006_warrior06.jpg
Kun je me eens zeggen waar ik hier ergens de carburator kan zien? En is een twin air filter ook aan te raden? Wat doet deze meer dan een standaard of k&n? Als ik bv. een twinair neem met enkele gaatjes id luchtfilterdeksel,zou t dan al wat afdoen? Mijn mods zullen voorlopig een uitlaat en die luchtfilter zijn. Wat voor sproeier raad je aan? En wat is dat met die pilot,main jet,...
Kun je me eens zeggen waar ik hier ergens de carburator kan zien? En is een twin air filter ook aan te raden? Wat doet deze meer dan een standaard of k&n? Als ik bv. een twinair neem met enkele gaatjes id luchtfilterdeksel,zou t dan al wat afdoen? Mijn mods zullen voorlopig een uitlaat en die luchtfilter zijn. Wat voor sproeier raad je aan? En wat is dat met die pilot,main jet,...
-
Fré
- Quad Expert

je carb zit daar tussen je cilinder (met die koelvinnen) en dat reservoirtje (plastic doorschijnend, geelachtig).
volg anders gewoon de brandstofleiding, die gaat van je tank (met dat kraantje) rechtstreeks naar de carb.
Twinair wordt ook veel gebruikt, is een schuimfilter. Ook goed imho en goedkoper.
volg anders gewoon de brandstofleiding, die gaat van je tank (met dat kraantje) rechtstreeks naar de carb.
Twinair wordt ook veel gebruikt, is een schuimfilter. Ook goed imho en goedkoper.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
john trekels
- Quadrider

-
john trekels
- Quadrider