Warrior tuning

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Warrior tuning

Bericht door Domi »

Mijn warrior staat op dit moment redelijk standaard. Het eerste wat ik nu gedaan heb is een rino demper besteld om ook eens aan het tunen te beginnen. Jasper van jj zei dat door gewoon een paar gaten id luchtfilterdeksel te boren hij nog iets beter zou gaan en qua geluid dit ook al verschil maakt. Maar wat doet zo een k&n luchtfilter nu MEER dan gewoon enkele gaatjes bijboren? Ik wil graag op een redelijk goedkope manier meer uit mijn quad gaan halen, vooral dan qua performance EN geluid :twisted: . Daarnaast zou ik ook nog spoorverbreders en nerfs willen zetten en bredere banden dan de standaard. Kan mij iemand zeggen dat wanneer ik enkele gaten bijboor of een k&n steek, hoe ik dan moet rejetten en dat in zijn werk gaat? Ik weet dat er hier op het forum het een en ander staat, maar die woorden die gebruikt worden enzo...ik vind t al moeilijk om die in mijn blok te vinden :roll: :oops: . Dus graag wat simpele maar toch degelijke uitleg over het hoe en wat dat jetten is, wat een k&n doet en waar ik goedkope spoorverbreders (ertelon) kan vinden of laten maken want die draaier uit as,amai mijn kl*ten... :evil:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

K&N laat meer lucht door.
Jetten is vrij simpel als je weet hoe je de carb open moet maken.
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:D Voor tuning Warrior moet j ebij mika zijn! Das de man die je nodig hebt! :D
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Jetten is een schroefje "in" je carb vervangen dit schroefje heet een jet en is hol om benzine door te laten als je een grotere jet of sproeier zet laat ie meer bezine door wat dus moet als je ook meer lucht doorlaat dit om tot het beste mengsel te komen. Bij warrior is het heel simpel je schroeft de carb los en haalt het vlotterbakje eraf je kijkt dan tegen een wit kapje met de jet in het midden je haalt het kapje eraf en plaatst een andere jet. Dit tot je aan de goede afstelling zit met de juiste jet voor jou setting(uitlaat luchtfilter ed)
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

En hoe kan ik nu weten wat de juiste afstelling is? Een jet is dat ook hetzelfde als een sproeier? En Rik, heb je misschien wat foto's over waar ik die carburator moet losdraaien en wat ik dan verder moet doen? :oops: Sorry voor zulke vragen, maar tis zo dat ik het eigenlijk zelf wat wil leren...
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Goed kijken hoe hij vast zit, dan kom je er wel uit denk ik. Hij zal waarschijnlijk aan de twee uiteinden zitten vastgeschroeft. Als je die twee schroeven losdraait dan kan je hem kantelen. Dan draai je de onderkant er van af en zie je vanzelf de sproeier zitten.
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

ralph,heb jij geen foto over wat de carburator juist is?welk deeltje op het blok?En hoe kan ik nu weten wat de juiste afstelling is? Een jet is dat ook hetzelfde als een sproeier? :D
TiM.
Quadrider
Quadrider

Bericht door TiM. »

de cabu zit normaal tussen u filter doos en u cilinder
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zoiets als dit moet het zijn:
Afbeelding

Die twee uiteinden (de grote openingen) die zitten waarschijnlijk vast met een schroefring. Als je die twee schroefringen losdraait kun je hem naar je toe kantelen. Dan draai je aan de onderkant de deksel er af en je kunt de sproeier vervangen.

Welke sproeier je nodig hebt hangt af van wat je gaat tunen.
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

http://www.blade.be/forumq/odk_006_warrior06.jpg
Kun je me eens zeggen waar ik hier ergens de carburator kan zien? En is een twin air filter ook aan te raden? Wat doet deze meer dan een standaard of k&n? Als ik bv. een twinair neem met enkele gaatjes id luchtfilterdeksel,zou t dan al wat afdoen? Mijn mods zullen voorlopig een uitlaat en die luchtfilter zijn. Wat voor sproeier raad je aan? En wat is dat met die pilot,main jet,... :?
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

je carb zit daar tussen je cilinder (met die koelvinnen) en dat reservoirtje (plastic doorschijnend, geelachtig).

volg anders gewoon de brandstofleiding, die gaat van je tank (met dat kraantje) rechtstreeks naar de carb.

Twinair wordt ook veel gebruikt, is een schuimfilter. Ook goed imho en goedkoper.
White LTZ-450 - powered by MSD -
john trekels
Quadrider
Quadrider

Bericht door john trekels »

bij een twin air en en rino of FP -> jetting: mainjet (het beruchte ''vijsje'' :lol: ) 150 rest standaart laten
hell was full so I came back with a YFM660R!
I'm too fast 4 ya babe!!!!!
-yfm660R
-kodiak
-grizzly
-V-force
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

en waar in godsnaam vind ik dat "beruchte vijsje'? :D Dus ik draai mijn carburator los,draai hem met de onderkant naar mij toe,draai daar t dekseltje af en dan....Hoe weet ik wat 150 is?De sproeiermaat? En fré, wat is 'imho'? :P
john trekels
Quadrider
Quadrider

Bericht door john trekels »

150 is de sproeier maat, staat erop gedrukt, standaard 140 dacht ik.
hell was full so I came back with a YFM660R!
I'm too fast 4 ya babe!!!!!
-yfm660R
-kodiak
-grizzly
-V-force
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

"imho" is Nerdoïdiaans voor "in my humble opninion", oftewel: "naar mijn bescheiden mening".

In het service manual van mijn Suzi staan alle explosietekeningen van de hele quad, staat er ook niet zoiets in het Warrior service manual?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie