vaste demper???
Je vergeet dat het 350 blok stokoud is en het 400 blok juist super modern, waardoor een andere demper dus ook procentueel veel meer verschil zal maken.
Maar tunen is inderdaad wel leuk en je leert de quad kennen. Verwacht echter geen wereldwonderen op je 350r.
Maar tunen is inderdaad wel leuk en je leert de quad kennen. Verwacht echter geen wereldwonderen op je 350r.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Vergeet niet dat het blok van een Z-400 (zelfde als drz-400s) een geknepen versie is van het blok van de DRZ-400E.sjarty schreef:1 voor 1 z-400 freaks
en ga tunen zoals ik dat denk te moeten doen , je maakt me niet wijs dat bvb. bij een 350 een uitlaat 5% power geeft en bij jullie 400 10% of andere aftermarket parts
ik reed met men suzuki gsxr600 ook vele fireblades en zxr900 van de weg af , in verglijking tuusen de cc's zit je bij de zwaardere modellen altijd met het meergewicht en dit is niet te onderschatten
Dus als je motorische aanpassingen doet zodat je een gelijkaardig blok hebt zoals dat van de DRZ-400E zit je nog met een standaard blok dat zeker niet moet inboeten aan betrouwbaarheid. De DRZ-400e heeft zijn betrouwbaarheid in de enduro wereld al bewezen.
Het is daarom dat je het motorblok van de Z-400 zoveel tuningsmogelijkheden heeft zonder al te veel nadelige gevolgen.
Het is niet dat we je niet gunnen dat je je quad gaat tunen. Uitlaat en luchfilter kan zeker geen kwaad. Maar voor andere motorische zaken zou ik toch oppassen.
De wegligging verbeteren is natuurlijk voor iedere quad de ideale tuning als je sneller wil gaan (zie Fré,Sg6,No limit YFZ,....)
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
aan jouw uitleg lijk je een beetje te twijfelen aan de betrouwbaarheid bij het motorisch tunen van dit blok
en weet wel dat jullie het me gunnen maar in het ene topic zeggen ze filter en pijp en hotcam en dit en dat , in het andere topic word gezegd koop wat anders
er worden hier soms wel eens tegenstrijdige dingen gezegd door vele mensen en niet direkt op jou bedoeld hoor
en weet wel dat jullie het me gunnen maar in het ene topic zeggen ze filter en pijp en hotcam en dit en dat , in het andere topic word gezegd koop wat anders
er worden hier soms wel eens tegenstrijdige dingen gezegd door vele mensen en niet direkt op jou bedoeld hoor
Ik vin het dom om te zeggen dat je quads onder de 400 cc niet moet tunen... Als je nu direct het geld niet hebt voor een andere quad, en je wilt beter accelereren, ga je toch een andere uitlaat steken op je Blaster? Heeft ook te maken met de leeftijd... Ik zie iemand van 12 nie met ne Z/YZF/Raptor rondrijden. Ik zie hem wel z'n Blaster langzaam aan tunen, dat hij niet een te grote stap moet zetten naar meer performance. Als je compititie doet ga je toch ook niet met een stock Blaster rondrijden? Mijn mening eh.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ff nog het volgende belangrijke punt: de warrior/raptor350 heeft een motor met "slechts" 2 kleppen, de Z heeft er al 4, en de yfz 5.
Dit betekent al een serieuze "handicap".
Ook zijn de toleranties van watergekoelde motoren nauwer => meer compressie.
Desalniettemin vind ik quadprutsen dikke lol, en als je hem wil opvoeren dan zal iedereen hier je wel willen bijstaan!
Dit betekent al een serieuze "handicap".
Ook zijn de toleranties van watergekoelde motoren nauwer => meer compressie.
Desalniettemin vind ik quadprutsen dikke lol, en als je hem wil opvoeren dan zal iedereen hier je wel willen bijstaan!
White LTZ-450 - powered by MSD -
ach , de yfm350r is men eerste quadje en ben tot hiertoe tevreden en weet dat ik een stukje degelijkheid heb gekocht , ga hem wat tunen met de tijd en ooit koop ik wel een wat zwaardere maar zal dan toch waarschijnlijk een yamaha zijn
dan is voor mij hier het onderwerp afgesloten wat eigenlijk helemaal anders was opgestart weet je wel , vaste demper
dan is voor mij hier het onderwerp afgesloten wat eigenlijk helemaal anders was opgestart weet je wel , vaste demper
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
Wat zal het duurste zijn, 2-kleppen of 4-5??? als je 2 kleppen stuk rijdt omdat de poging tot tunen mislukt is, is 2 kleppen nog steeds een voordeel, en ooit al gehoord van grotere kleppen te steken??? dat gaat dus wel degelijk he, zodat het debiet van de kleppen bijna gelijk komt te staan met een 4klepper, heb het al toegepast op een xr250motor. Ook kan je bij een warrior beter experimenteren, voor beginners is het wat makkelijker om aan de kleppen te prutsen, warrior is daarvoor een heel simpel systeem. En ik ken wel enkele warriors die bikkelhard lopen, en bijna geen geld ingestoken, gewoon de juiste mensen kennen. (Zoals de mijne binnekort) En die zijn wel erg vooruitgegaan tegen een standaard warrior, juist uitlaat, filter, carbu, en cilinderkop bijgewerkt en andere piston (vraagje:bestaan er voor warriors geen vierklep cilinderkoppen? dacht het wel maar ben niet zeker)Fré schreef:ff nog het volgende belangrijke punt: de warrior/raptor350 heeft een motor met "slechts" 2 kleppen, de Z heeft er al 4, en de yfz 5.
Dit betekent al een serieuze "handicap".
Ook zijn de toleranties van watergekoelde motoren nauwer => meer compressie.
Desalniettemin vind ik quadprutsen dikke lol, en als je hem wil opvoeren dan zal iedereen hier je wel willen bijstaan!
greetz
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
@ Blast racer
Als je deze wijzigingen toepast op een oude Warrior die niet te veel gekost heeft kan ik dat begrijpen, zo blijf je met een relatief lage prijs zitten in totaal en heb je toch een beter presterende quad.
Voorbeeld :
4000 € voor een 2de hands Warrior met wat werk aan voor doe het zelver
+ 1500 € voor tuning, zit je aan 5500 € en heb je een quad die een stuk beter gaat gaan
Stel, je doet dit met een nieuwe Raptor 350 van +/- 6500 € + 1500 € = 8000 €, wel, dan zit je al een stuk boven de prijs van een Z400 en nader je al heel wat naar een Raptor 660, en heb je nog steeds een quad die niet zal meekunnen met Z400 of Raptor.
Dus sjarty, wij willen je het niet gunnen, maar gewoon een rekensommetje maken en je ziet dat het eigenlijk zijn geld niet waard is.
En geloof me, tuningonderdelen kun je haast niets voor extra krijgen bij tweedehands verkoop !
Als je deze wijzigingen toepast op een oude Warrior die niet te veel gekost heeft kan ik dat begrijpen, zo blijf je met een relatief lage prijs zitten in totaal en heb je toch een beter presterende quad.
Voorbeeld :
4000 € voor een 2de hands Warrior met wat werk aan voor doe het zelver
+ 1500 € voor tuning, zit je aan 5500 € en heb je een quad die een stuk beter gaat gaan
Stel, je doet dit met een nieuwe Raptor 350 van +/- 6500 € + 1500 € = 8000 €, wel, dan zit je al een stuk boven de prijs van een Z400 en nader je al heel wat naar een Raptor 660, en heb je nog steeds een quad die niet zal meekunnen met Z400 of Raptor.
Dus sjarty, wij willen je het niet gunnen, maar gewoon een rekensommetje maken en je ziet dat het eigenlijk zijn geld niet waard is.
En geloof me, tuningonderdelen kun je haast niets voor extra krijgen bij tweedehands verkoop !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
no lymit,
ik wil heus geen 350 gaan tunen tot hij presteerd als een 400 want dan had ik wel een 400 gekocht
elke motor rijd anders , getuned of niet.
ik wil uit die 350 met de tijd de max halen en het rijplezier verhogen
als ik zoals jij het zegt een 400 koop voor laat ons zeggen een 8000 euro en koop een stel baanbanden met velgen dan kost hij me algauw een 8500 a' 8700 euro tegenover die 350 een 7000 a' 7200 euro , heb ik nog veel centjes over voor men uitlaat en nerfbars en dan zit ik nog niet aan die 8000 euro
ik reed met een suzuki gsxr600 vroeger en er waren weinige zwaardere modellen die me in de stad kosten kloppen , zeg niet dat dit bij quads zo is maar is toch een gulden regel in het rijden met eender welk voertuig , lichter is wendbaarder
en eerst word er gezegd dat het de moeite niet is om een 350 te tunen en dan word er gezegd dat je voor een 1500 euro een pak beter zult gaan , wat is het nu
ik wil heus geen 350 gaan tunen tot hij presteerd als een 400 want dan had ik wel een 400 gekocht
elke motor rijd anders , getuned of niet.
ik wil uit die 350 met de tijd de max halen en het rijplezier verhogen
als ik zoals jij het zegt een 400 koop voor laat ons zeggen een 8000 euro en koop een stel baanbanden met velgen dan kost hij me algauw een 8500 a' 8700 euro tegenover die 350 een 7000 a' 7200 euro , heb ik nog veel centjes over voor men uitlaat en nerfbars en dan zit ik nog niet aan die 8000 euro
ik reed met een suzuki gsxr600 vroeger en er waren weinige zwaardere modellen die me in de stad kosten kloppen , zeg niet dat dit bij quads zo is maar is toch een gulden regel in het rijden met eender welk voertuig , lichter is wendbaarder
en eerst word er gezegd dat het de moeite niet is om een 350 te tunen en dan word er gezegd dat je voor een 1500 euro een pak beter zult gaan , wat is het nu