vaste demper???

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Je vergeet dat het 350 blok stokoud is en het 400 blok juist super modern, waardoor een andere demper dus ook procentueel veel meer verschil zal maken.

Maar tunen is inderdaad wel leuk en je leert de quad kennen. Verwacht echter geen wereldwonderen op je 350r.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

stokoude degelijkheid en supermoderne brol , hihi :lol: :lol: :lol:
waarom word er weinig aan het warriorblok gewijzigd denk je , stel jezelf die vraag eens :wink:
ah ah ik weet het :oeroude degelijkheid 8)
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

sjarty schreef:1 voor 1 z-400 freaks :shock:
en ga tunen zoals ik dat denk te moeten doen , je maakt me niet wijs dat bvb. bij een 350 een uitlaat 5% power geeft en bij jullie 400 10% of andere aftermarket parts :!:
ik reed met men suzuki gsxr600 ook vele fireblades en zxr900 van de weg af , in verglijking tuusen de cc's zit je bij de zwaardere modellen altijd met het meergewicht en dit is niet te onderschatten :!:
Vergeet niet dat het blok van een Z-400 (zelfde als drz-400s) een geknepen versie is van het blok van de DRZ-400E.

Dus als je motorische aanpassingen doet zodat je een gelijkaardig blok hebt zoals dat van de DRZ-400E zit je nog met een standaard blok dat zeker niet moet inboeten aan betrouwbaarheid. De DRZ-400e heeft zijn betrouwbaarheid in de enduro wereld al bewezen.


Het is daarom dat je het motorblok van de Z-400 zoveel tuningsmogelijkheden heeft zonder al te veel nadelige gevolgen.


Het is niet dat we je niet gunnen dat je je quad gaat tunen. Uitlaat en luchfilter kan zeker geen kwaad. Maar voor andere motorische zaken zou ik toch oppassen.

De wegligging verbeteren is natuurlijk voor iedere quad de ideale tuning als je sneller wil gaan (zie Fré,Sg6,No limit YFZ,....)
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

aan jouw uitleg lijk je een beetje te twijfelen aan de betrouwbaarheid bij het motorisch tunen van dit blok :shock:
en weet wel dat jullie het me gunnen maar in het ene topic zeggen ze filter en pijp en hotcam en dit en dat , in het andere topic word gezegd koop wat anders :?
er worden hier soms wel eens tegenstrijdige dingen gezegd door vele mensen en niet direkt op jou bedoeld hoor :wink:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als je bijvoorbeeld een Z400 koopt ga je er ook weer aan tunen, dat blijft altijd zo. Er is voor de Z400 wel veel meer te krijgen.
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Ik vin het dom om te zeggen dat je quads onder de 400 cc niet moet tunen... Als je nu direct het geld niet hebt voor een andere quad, en je wilt beter accelereren, ga je toch een andere uitlaat steken op je Blaster? Heeft ook te maken met de leeftijd... Ik zie iemand van 12 nie met ne Z/YZF/Raptor rondrijden. Ik zie hem wel z'n Blaster langzaam aan tunen, dat hij niet een te grote stap moet zetten naar meer performance. Als je compititie doet ga je toch ook niet met een stock Blaster rondrijden? Mijn mening eh.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Een blaster gaat ook serieus verschil geven bij tunen een licht 4t minder maar goed zelf weten he ik ben je moeder niet :wink:
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

(allen)net een beetje anti 350cc , buiten dat lijkt alles wel goed :lol: :lol: :lol:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Ik heb ook een 350 4 takt getuned en je merkt toch wel verschil hoor ! Het is normaal dat een 400 sterker is -dat merk ik nu maar al te goed- maar je zal mits goede rij capaciteiten toch aardig wat quads achter je kunnen laten...
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ff nog het volgende belangrijke punt: de warrior/raptor350 heeft een motor met "slechts" 2 kleppen, de Z heeft er al 4, en de yfz 5.
Dit betekent al een serieuze "handicap".
Ook zijn de toleranties van watergekoelde motoren nauwer => meer compressie.

Desalniettemin vind ik quadprutsen dikke lol, en als je hem wil opvoeren dan zal iedereen hier je wel willen bijstaan!
White LTZ-450 - powered by MSD -
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

ach , de yfm350r is men eerste quadje en ben tot hiertoe tevreden en weet dat ik een stukje degelijkheid heb gekocht , ga hem wat tunen met de tijd en ooit koop ik wel een wat zwaardere maar zal dan toch waarschijnlijk een yamaha zijn :D
dan is voor mij hier het onderwerp afgesloten wat eigenlijk helemaal anders was opgestart weet je wel , vaste demper :shock:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Fré schreef:ff nog het volgende belangrijke punt: de warrior/raptor350 heeft een motor met "slechts" 2 kleppen, de Z heeft er al 4, en de yfz 5.
Dit betekent al een serieuze "handicap".
Ook zijn de toleranties van watergekoelde motoren nauwer => meer compressie.

Desalniettemin vind ik quadprutsen dikke lol, en als je hem wil opvoeren dan zal iedereen hier je wel willen bijstaan!
Wat zal het duurste zijn, 2-kleppen of 4-5??? als je 2 kleppen stuk rijdt omdat de poging tot tunen mislukt is, is 2 kleppen nog steeds een voordeel, en ooit al gehoord van grotere kleppen te steken??? dat gaat dus wel degelijk he, zodat het debiet van de kleppen bijna gelijk komt te staan met een 4klepper, heb het al toegepast op een xr250motor. Ook kan je bij een warrior beter experimenteren, voor beginners is het wat makkelijker om aan de kleppen te prutsen, warrior is daarvoor een heel simpel systeem. En ik ken wel enkele warriors die bikkelhard lopen, en bijna geen geld ingestoken, gewoon de juiste mensen kennen. (Zoals de mijne binnekort) En die zijn wel erg vooruitgegaan tegen een standaard warrior, juist uitlaat, filter, carbu, en cilinderkop bijgewerkt en andere piston (vraagje:bestaan er voor warriors geen vierklep cilinderkoppen? dacht het wel maar ben niet zeker)
greetz
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

@ Blast racer

Als je deze wijzigingen toepast op een oude Warrior die niet te veel gekost heeft kan ik dat begrijpen, zo blijf je met een relatief lage prijs zitten in totaal en heb je toch een beter presterende quad.

Voorbeeld :
4000 € voor een 2de hands Warrior met wat werk aan voor doe het zelver
+ 1500 € voor tuning, zit je aan 5500 € en heb je een quad die een stuk beter gaat gaan

Stel, je doet dit met een nieuwe Raptor 350 van +/- 6500 € + 1500 € = 8000 €, wel, dan zit je al een stuk boven de prijs van een Z400 en nader je al heel wat naar een Raptor 660, en heb je nog steeds een quad die niet zal meekunnen met Z400 of Raptor.

Dus sjarty, wij willen je het niet gunnen, maar gewoon een rekensommetje maken en je ziet dat het eigenlijk zijn geld niet waard is.

En geloof me, tuningonderdelen kun je haast niets voor extra krijgen bij tweedehands verkoop !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

no lymit,
ik wil heus geen 350 gaan tunen tot hij presteerd als een 400 want dan had ik wel een 400 gekocht :!:
elke motor rijd anders , getuned of niet.
ik wil uit die 350 met de tijd de max halen en het rijplezier verhogen :!:
als ik zoals jij het zegt een 400 koop voor laat ons zeggen een 8000 euro en koop een stel baanbanden met velgen dan kost hij me algauw een 8500 a' 8700 euro tegenover die 350 een 7000 a' 7200 euro , heb ik nog veel centjes over voor men uitlaat en nerfbars en dan zit ik nog niet aan die 8000 euro :D
ik reed met een suzuki gsxr600 vroeger en er waren weinige zwaardere modellen die me in de stad kosten kloppen , zeg niet dat dit bij quads zo is maar is toch een gulden regel in het rijden met eender welk voertuig , lichter is wendbaarder :twisted:
en eerst word er gezegd dat het de moeite niet is om een 350 te tunen en dan word er gezegd dat je voor een 1500 euro een pak beter zult gaan , wat is het nu :roll:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Elke quad wordt duurder als je er aan gaat tunen, dat rekensommetje blijft doorgaan totdat je de duurste (en snelste?) quad hebt.
Plaats reactie