Honda VF400R update P6
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: ItalHondabike 400cc Quad
blaster heeft ook 8 inch achter velgen, en der zijn zat blasters met wegbanden
bekijk http://www.quadtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false; en je ziet er wel banden bij staan.
bij je bandenboer in de buurt zullen ze die ook kunnen leveren denk ik
bekijk http://www.quadtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false; en je ziet er wel banden bij staan.
bij je bandenboer in de buurt zullen ze die ook kunnen leveren denk ik
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
hardcorechaam schreef:dat spoorzoeken zul je er bij een chinees nooit helemaal uit krijgen maare hoe hard rij jij nou met je 400cc?
Zo een goei 130km/h. Veel te snel in mijn ogen (toch met de banden die er nu op liggen)
Ergens tussen de 70 en de 80 is het meest comfortabel.
Als de tandwielen aan vervanging toe zijn zal ik waarschijnlijk een groter plaatsen achteraan, trekkracht vind ik veel leuker dan snelheden halen die je toch nergens legaal mag rijden
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: ItalHondabike 400cc Quad
trekkracht is zowiezo veel leukerrob de sloper schreef:hardcorechaam schreef:dat spoorzoeken zul je er bij een chinees nooit helemaal uit krijgen maare hoe hard rij jij nou met je 400cc?
Zo een goei 130km/h. Veel te snel in mijn ogen (toch met de banden die er nu op liggen)
Ergens tussen de 70 en de 80 is het meest comfortabel.
Als de tandwielen aan vervanging toe zijn zal ik waarschijnlijk een groter plaatsen achteraan, trekkracht vind ik veel leuker dan snelheden halen die je toch nergens legaal mag rijden
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
De sint is deze nacht even gestopt bij m'n schoorsteen. Deze ochtend lagen er 2 voorbanden in mijn schoentje (heb nogal grote voeten)
Het zijn maxxis banden geworden. Ik vind ze een beetje aan de hoge kant maar het valt wel mee.
De wegligging is een stuk verbeterd , ook ben ik er achter gekomen dat 2 bar echt wel te veel is voor op mijn banden. Nu staat er 500g op. Ze staan al een stuk minder bol en hij rijd iets zachter.
Pics:
Ik zou de velgen voorlopig in een ander kleurtje willen spuiten. Iemand een suggestie? Ik dacht aan wit.
Het zijn maxxis banden geworden. Ik vind ze een beetje aan de hoge kant maar het valt wel mee.
De wegligging is een stuk verbeterd , ook ben ik er achter gekomen dat 2 bar echt wel te veel is voor op mijn banden. Nu staat er 500g op. Ze staan al een stuk minder bol en hij rijd iets zachter.
Pics:
Ik zou de velgen voorlopig in een ander kleurtje willen spuiten. Iemand een suggestie? Ik dacht aan wit.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: ItalHondabike 400cc Quad
zwart? staat beter bij het rood denk ik
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Dat denk ik inderdaad ook. En daarnaast hoef je het dan, voor het oog, minder vaak schoon te maken wanneer het zwart is.
Raptor 660 SM
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: Italbike met vf500c blok
CB400 blokje begon ineens olie te lekken en had bijna geen compressie meer. RIP dus. Ik heb het blok eruit gehaald en ben nu bezig met een blokje van een VF500C (Honda Magna). Het is een 500cc 4cil in V-vorm. Deze blokken zouden redelijk wat power onderin hebben, maar toch redelijk hoog in toeren kunnen gaan.
Eerst maar eens gepast of het blok in het frame kon ... niet dus, In de lengte wel, maar het blok komt veeeel te hoog.
Dus dan maar volledig opnieuw begonnen. Eerst een buizenplooier en een setje buizen aangeschaft en dan beginnen plooien.
De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in. Na de eerste laswerken, blok en kappen eens gepast:
Heb mij ook een kleine straalcabine gekocht zodat ik de kleine stukken (achterbrug kan er net in) niet weg hoef te doen.
Daarna plaatjes laten tekenen en laseren om de voorste ophangingspunten te plaatsen. Er komt wel heel wat meetwerk bij kijken...
Eerst maar eens gepast of het blok in het frame kon ... niet dus, In de lengte wel, maar het blok komt veeeel te hoog.
Dus dan maar volledig opnieuw begonnen. Eerst een buizenplooier en een setje buizen aangeschaft en dan beginnen plooien.
De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in. Na de eerste laswerken, blok en kappen eens gepast:
Heb mij ook een kleine straalcabine gekocht zodat ik de kleine stukken (achterbrug kan er net in) niet weg hoef te doen.
Daarna plaatjes laten tekenen en laseren om de voorste ophangingspunten te plaatsen. Er komt wel heel wat meetwerk bij kijken...
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: Italbike met vf500c blok
Deel 2
De eerste keer op zijn wielen:
Daarna nieuwe A-armen gemaakt. Hij staat nu in totaal 15cm breder dan voorheen, voor mij is dit voldoende want ik kan nu net nog door het poortje van mijn werkplaats
De schokdempers staan een stuk schuiner dan vroeger, ben eens benieuwd hoe het zal rijden.
Gisteren heb ik dan het blok, carbs, luchtfilter en radiator geplaatst.
De uitlaat ben ik aan begonnen. De originele past niet meer en ik moet dus een volledige nieuwe opbouwen.
De kabelboom belooft ook leuk te worden want er zit een zekering vast gesmolten in de houder, er is dus een elec probleem. Maar zover ben ik nu nog niet , das voor later... Eerst mechanisch volledig afwerken en dan zien we wel.
Hoe hij nu staat:
Al deze werken hebben +/- 4 maand geduurd, ik kan er enkel in het weekend aan werken en het gaat dus niet zo snel vooruit.
De eerste keer op zijn wielen:
Daarna nieuwe A-armen gemaakt. Hij staat nu in totaal 15cm breder dan voorheen, voor mij is dit voldoende want ik kan nu net nog door het poortje van mijn werkplaats
De schokdempers staan een stuk schuiner dan vroeger, ben eens benieuwd hoe het zal rijden.
Gisteren heb ik dan het blok, carbs, luchtfilter en radiator geplaatst.
De uitlaat ben ik aan begonnen. De originele past niet meer en ik moet dus een volledige nieuwe opbouwen.
De kabelboom belooft ook leuk te worden want er zit een zekering vast gesmolten in de houder, er is dus een elec probleem. Maar zover ben ik nu nog niet , das voor later... Eerst mechanisch volledig afwerken en dan zien we wel.
Hoe hij nu staat:
Al deze werken hebben +/- 4 maand geduurd, ik kan er enkel in het weekend aan werken en het gaat dus niet zo snel vooruit.
Re: Honda vf500c quad update P3
ik zou opteren om een andere achterbrug te steken want denk nie dat ge voor een chinese quad een verbrede achteras vind
en ik heb gelezen dat je toch graag drift met een langere achterbrug gaat dit nog vele keren beter
en ik heb gelezen dat je toch graag drift met een langere achterbrug gaat dit nog vele keren beter
suzuki ltz 400 special edition
Re: Honda vf500c quad update P3
Gielen_24 schreef:ik zou opteren om een andere achterbrug te steken want denk nie dat ge voor een chinese quad een verbrede achteras vind
en ik heb gelezen dat je toch graag drift met een langere achterbrug gaat dit nog vele keren beter
rob de sloper schreef:De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in.
Yamaha YFZ480Build in progress
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Honda vf500c quad update P3
-Laurens- schreef:Gielen_24 schreef:ik zou opteren om een andere achterbrug te steken want denk nie dat ge voor een chinese quad een verbrede achteras vind
en ik heb gelezen dat je toch graag drift met een langere achterbrug gaat dit nog vele keren beterrob de sloper schreef:De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in.
of ik begrijp het verkeert. staat foto eronderrob de sloper schreef:Heb mij ook een kleine straalcabine gekocht zodat ik de kleine stukken (achterbrug kan er net in) niet weg hoef te doen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: Honda vf500c quad update P3
Geen probleem. De Chinese brug en as komen er niet meer op, bij hard optrekken gleed de hub van het tandwiel over de spiebanen van de as. Er zat ook vrij veel speling op de achterbrug waardoor de quad scheef trok tijdens het optrekken.
Eigenlijk zal er bijna niets van de chinees overblijven, enkel de kappen en het zadel
Eigenlijk zal er bijna niets van de chinees overblijven, enkel de kappen en het zadel
Re: Honda vf500c quad update P3
Respect voor al het werk man...Ge moet er maar aan durven beginnen
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: Honda vf500c quad update P3
ziezo, deel 1 van de uitlaat is klaar. Voor het tweede deel ben ik er nog niet echt uit hoe ik de buizen ga laten lopen.
pics:
pics:
Re: Honda vf500c quad update P3
een dubbele uitlaat zou niet mis zijn
suzuki ltz 400 special edition