Honda VF400R update P6

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: ItalHondabike 400cc Quad

Bericht door dieseltank »

blaster heeft ook 8 inch achter velgen, en der zijn zat blasters met wegbanden :wink:

bekijk http://www.quadtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false; en je ziet er wel banden bij staan.

bij je bandenboer in de buurt zullen ze die ook kunnen leveren denk ik :wink:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rob de sloper »

hardcorechaam schreef:dat spoorzoeken zul je er bij een chinees nooit helemaal uit krijgen :( maare hoe hard rij jij nou met je 400cc? 8)

Zo een goei 130km/h. Veel te snel in mijn ogen (toch met de banden die er nu op liggen)
Ergens tussen de 70 en de 80 is het meest comfortabel.
Als de tandwielen aan vervanging toe zijn zal ik waarschijnlijk een groter plaatsen achteraan, trekkracht vind ik veel leuker dan snelheden halen die je toch nergens legaal mag rijden :wink:
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

rob de sloper schreef:
hardcorechaam schreef:dat spoorzoeken zul je er bij een chinees nooit helemaal uit krijgen :( maare hoe hard rij jij nou met je 400cc? 8)

Zo een goei 130km/h. Veel te snel in mijn ogen (toch met de banden die er nu op liggen)
Ergens tussen de 70 en de 80 is het meest comfortabel.
Als de tandwielen aan vervanging toe zijn zal ik waarschijnlijk een groter plaatsen achteraan, trekkracht vind ik veel leuker dan snelheden halen die je toch nergens legaal mag rijden :wink:
trekkracht is zowiezo veel leuker :punk:
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

De sint is deze nacht even gestopt bij m'n schoorsteen. Deze ochtend lagen er 2 voorbanden in mijn schoentje :D (heb nogal grote voeten)

Het zijn maxxis banden geworden. Ik vind ze een beetje aan de hoge kant maar het valt wel mee.
De wegligging is een stuk verbeterd , ook ben ik er achter gekomen dat 2 bar echt wel te veel is voor op mijn banden. Nu staat er 500g op. Ze staan al een stuk minder bol en hij rijd iets zachter.
Pics:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zou de velgen voorlopig in een ander kleurtje willen spuiten. Iemand een suggestie? Ik dacht aan wit.
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

zwart? staat beter bij het rood denk ik :bier:
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Dat denk ik inderdaad ook. En daarnaast hoef je het dan, voor het oog, minder vaak schoon te maken wanneer het zwart is.
Raptor 660 SM
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Italbike met vf500c blok

CB400 blokje begon ineens olie te lekken en had bijna geen compressie meer. RIP dus. Ik heb het blok eruit gehaald en ben nu bezig met een blokje van een VF500C (Honda Magna). Het is een 500cc 4cil in V-vorm. Deze blokken zouden redelijk wat power onderin hebben, maar toch redelijk hoog in toeren kunnen gaan.
Eerst maar eens gepast of het blok in het frame kon ... niet dus, In de lengte wel, maar het blok komt veeeel te hoog.
Afbeelding

Dus dan maar volledig opnieuw begonnen. Eerst een buizenplooier en een setje buizen aangeschaft en dan beginnen plooien.
Afbeelding

De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in. Na de eerste laswerken, blok en kappen eens gepast:
Afbeelding

Heb mij ook een kleine straalcabine gekocht zodat ik de kleine stukken (achterbrug kan er net in) niet weg hoef te doen.
Afbeelding

Daarna plaatjes laten tekenen en laseren om de voorste ophangingspunten te plaatsen. Er komt wel heel wat meetwerk bij kijken...
Afbeelding
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Italbike met vf500c blok

Deel 2
De eerste keer op zijn wielen:
Afbeelding

Daarna nieuwe A-armen gemaakt. Hij staat nu in totaal 15cm breder dan voorheen, voor mij is dit voldoende want ik kan nu net nog door het poortje van mijn werkplaats :mrgreen:
De schokdempers staan een stuk schuiner dan vroeger, ben eens benieuwd hoe het zal rijden.
Afbeelding

Gisteren heb ik dan het blok, carbs, luchtfilter en radiator geplaatst.
De uitlaat ben ik aan begonnen. De originele past niet meer en ik moet dus een volledige nieuwe opbouwen.
De kabelboom belooft ook leuk te worden want er zit een zekering vast gesmolten in de houder, er is dus een elec probleem. Maar zover ben ik nu nog niet , das voor later... Eerst mechanisch volledig afwerken en dan zien we wel.
Hoe hij nu staat:
Afbeelding

Al deze werken hebben +/- 4 maand geduurd, ik kan er enkel in het weekend aan werken en het gaat dus niet zo snel vooruit.
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Re: Honda vf500c quad update P3

Bericht door Gielen_24 »

ik zou opteren om een andere achterbrug te steken want denk nie dat ge voor een chinese quad een verbrede achteras vind
en ik heb gelezen dat je toch graag drift met een langere achterbrug gaat dit nog vele keren beter 8)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Gielen_24 schreef:ik zou opteren om een andere achterbrug te steken want denk nie dat ge voor een chinese quad een verbrede achteras vind
en ik heb gelezen dat je toch graag drift met een langere achterbrug gaat dit nog vele keren beter 8)
rob de sloper schreef:De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in.
Yamaha YFZ480Build in progress
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

-Laurens- schreef:
Gielen_24 schreef:ik zou opteren om een andere achterbrug te steken want denk nie dat ge voor een chinese quad een verbrede achteras vind
rob de sloper schreef:De achterbrug vliegt in het oud ijzer, er komt er één van een Blaster in.
rob de sloper schreef:Heb mij ook een kleine straalcabine gekocht zodat ik de kleine stukken (achterbrug kan er net in) niet weg hoef te doen.
of ik begrijp het verkeert. staat foto eronder ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

Geen probleem. De Chinese brug en as komen er niet meer op, bij hard optrekken gleed de hub van het tandwiel over de spiebanen van de as. Er zat ook vrij veel speling op de achterbrug waardoor de quad scheef trok tijdens het optrekken.

Eigenlijk zal er bijna niets van de chinees overblijven, enkel de kappen en het zadel :D
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Respect voor al het werk man...Ge moet er maar aan durven beginnen :!:
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

ziezo, deel 1 van de uitlaat is klaar. Voor het tweede deel ben ik er nog niet echt uit hoe ik de buizen ga laten lopen.
pics:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

een dubbele uitlaat zou niet mis zijn 8)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Plaats reactie