Shanna schreef:Bedankt voor jullie reacties ik denk dat het dan de accu is.
Je moet echt even een multimeter aanschaffen, dat kost misschien 10 tot 20 euro. Dan kun je meten waar het mis gaat en hoef je niet te gokken.
Accu hoef je niet op de laagste stand op te laden trouwens. Moderne laders meten het voltage van de accu wanneer hij opgeladen wordt en passen daar het programma op aan. Aan het einde gaan ze over op druppelladen om schade aan de accu te voorkomen.
Als je een hele ouderwetse lader hebt die met één stroomsterkte kan opladen dan moet je naar de capaciteit van je accu kijken en uitrekenen hoe lang hij aan de lader mag liggen. Maar het lijkt me sterk dat je nog zo'n lader hebt weten te vinden.
Shanna schreef:Als toch blijkt dat de accu zelf ook aan zijn eind is, wat voor 1 kan ik er dan het beste kopen? Op ebay vind ik er een hoop, ook als ik 'accu atv' intyp. Dan heb ik er 1 voor onder de €30,-
Het is een beetje een inkoppertje, maar het lijkt me logisch dat je er eentje wilt hebben met voldoende vermogen, van de goede maat zodat hij in je quad past, dat de polen op de goede plek zitten en de goede aansluiting hebben. Probeer dus even uit te vogelen welk type accu er in je Barossa moet en zoek er dan eentje van het goede type.