Barossa Cheetah start ineens niet meer!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Shanna
Quadfanaat
Quadfanaat

Barossa Cheetah start ineens niet meer!

Bericht door Shanna »

Hoi allemaal, ik ben maar even een nieuw topic begonnen omdat ik een probleempje heb :(
Gister nog wat rondjes in de tuin gereden en vanochtend wil ik de quad starten, maar hij doet helemaal niks meer. Geen geluid, geen licht, geen toeter. Zichtbare kabeltjes aangedrukt, en benzine gecheckt, maar er gebeurd helemaal niks. Quad staat verder altijd binnen in een garage, dus niet in de vrieskou. Quad heeft volgens mij geen dodemansknop, dus dat kan het ook niet zijn.

Lijkt dit op een accu probleem?

Groetjes, Shanna
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: Barossa Cheetah start ineens niet meer!

Bericht door Minyi »

Ook geen getik? Meestal als de accu leeg is tikt de relais nog wel. Denk dus eerder een kabel los getrild.
Je kunt ook ( als je een multimeter hebt ) even de spanning van de accu meten als je start. Dan weet je zeker dat het niet de accu is
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

ben bang dat je accu de geest heeft gegeven,of je contactslot is defect,
als er niks aan gedaan is en je hebt nergens spanning meer is meestal de accu te leeg/kapot.
meten is weten.
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

De accuaansluiting kan losgetrild zijn. Dit zou ik eerst even checken.

Als je startkabels hebt, dan zou je er even een auto naast kunnen zetten. Doet ie het dan wel, dan is de accu stuk. Pas op! Niet verkeerd om doen!!!

Contactslot is ook nog verdacht. Dat is zonder testlampje of multimeter vrij lastig op te sporen. Beetje heen en weer morrelen en kijken of ie dan even een teken van leven geeft.

Als laatste tip, deze quads hebben in de buurt van de accu vaak een zekering. Meestal maar 1. Vaak is dit ook nog een zekering die los in een draad zit. Als deze stuk is zal de quad ook niks meer doen.
Shanna
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Shanna »

Bedankt voor jullie reacties ik denk dat het dan de accu is. Mijn vader heeft hem nu aan zo'n accu oplader liggen maar er gebeurd nog niks. Mijn rechterachterband was trouwens ook ineens lek.... Maarja dat zijn de kosten niet!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

OPladen op de laagste stand hoor anders gaat je accu zowiezo stuk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
dutchy
Quadrider
Quadrider

Bericht door dutchy »

Paul Snip schreef:De accuaansluiting kan losgetrild zijn. Dit zou ik eerst even checken.

Als je startkabels hebt, dan zou je er even een auto naast kunnen zetten. Doet ie het dan wel, dan is de accu stuk. Pas op! Niet verkeerd om doen!!!

Contactslot is ook nog verdacht. Dat is zonder testlampje of multimeter vrij lastig op te sporen. Beetje heen en weer morrelen en kijken of ie dan even een teken van leven geeft.

Als laatste tip, deze quads hebben in de buurt van de accu vaak een zekering. Meestal maar 1. Vaak is dit ook nog een zekering die los in een draad zit. Als deze stuk is zal de quad ook niks meer doen.

Als laatste tip, deze quads hebben in de buurt van de accu vaak een zekering. Meestal maar 1. Vaak is dit ook nog een zekering die los in een draad zit. Als deze stuk is zal de quad ook niks meer doen. :idea:
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
Shanna
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Shanna »

De acculader bleek stuk te zijn. Hij hangt nu op de laagste stand aan de nieuwe acculader, en hij laadt ook op.
Als toch blijkt dat de accu zelf ook aan zijn eind is, wat voor 1 kan ik er dan het beste kopen? Op ebay vind ik er een hoop, ook als ik 'accu atv' intyp. Dan heb ik er 1 voor onder de €30,-

Ik hoor het wel! (Ben nu zelf aan het opladen in het ziekenhuis, mijn keel amandelen zijn gisteren geknipt :shock: )
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Shanna schreef:Bedankt voor jullie reacties ik denk dat het dan de accu is.
Je moet echt even een multimeter aanschaffen, dat kost misschien 10 tot 20 euro. Dan kun je meten waar het mis gaat en hoef je niet te gokken.

Accu hoef je niet op de laagste stand op te laden trouwens. Moderne laders meten het voltage van de accu wanneer hij opgeladen wordt en passen daar het programma op aan. Aan het einde gaan ze over op druppelladen om schade aan de accu te voorkomen.

Als je een hele ouderwetse lader hebt die met één stroomsterkte kan opladen dan moet je naar de capaciteit van je accu kijken en uitrekenen hoe lang hij aan de lader mag liggen. Maar het lijkt me sterk dat je nog zo'n lader hebt weten te vinden.
Shanna schreef:Als toch blijkt dat de accu zelf ook aan zijn eind is, wat voor 1 kan ik er dan het beste kopen? Op ebay vind ik er een hoop, ook als ik 'accu atv' intyp. Dan heb ik er 1 voor onder de €30,-
Het is een beetje een inkoppertje, maar het lijkt me logisch dat je er eentje wilt hebben met voldoende vermogen, van de goede maat zodat hij in je quad past, dat de polen op de goede plek zitten en de goede aansluiting hebben. Probeer dus even uit te vogelen welk type accu er in je Barossa moet en zoek er dan eentje van het goede type.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Gewoon naar scooterzaakje gaan voor tuning onderdelen (die hebben meestal wel verstand van zaken wat goed merk is en niet) , die hebben het zelfde formaat accu's vaak liggen.
Tevens moet ik zeggen dat ik een accu er in heb gedaan die ook schijnbaar te verkrijgen is bij de gamma, groen zwart doosje, zal denk ik wel een bericht van in mijn topic zijn te vinden, zoek er wel even heen als weer terug thuis ben.
Die accu leeft inmiddels al 2 jaar winter hoe zomer starten zonder verlies van stroom, ook nog nooit een lader of druppellader er aan gehad, en in de zomer word bijna dagelijks gereden met ook soms een stop er tussen, prima accu.

En voor je band krijg je van die propjes voor om te repareren, http://www.tools.vocor.nl/data/articles ... b_3229.jpg kosten niks en gaat niet meer lek als goed er in zit.

En trouwens als je amandelen geknipt zijn heeft 1 voordeel, veel ijsjes eten :lol: beterschap :bier:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
scorpion
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scorpion »

van waar ben je,
is makkelijker om een adres door te geven.
accu, wil een tjingding of een goede?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Gewoon ff quadtuning.nl of hetquadhuis.nl bellen. Heb je m overmorge of morgen al in huis.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Heb helaas geen foto er van, en door pc crash van tijdje terug ben ik ook veel foto's kwijt :( met merk kan ik je dus even niet verder helpen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Shanna
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Shanna »

Bedankt voor jullie reacties, ik ben super beroerd door t knippen van mijn amandelen dus ga weer even een paar dagen slapen, daarna concentreer ik me weer op de quad, bedankt en tot snel :o :cry: :braak:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

IJsjes eten meis!!! Sterkte!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie